Zisťovala, či sa v krízovej situácii, keď sa plynový pedál nevráti do východiskovej polohy, zostane zaseknutý a motor zostáva v maximálnych otáčkach, dajú tieto vozidlá bezpečne zastaviť. V USA sa totiž vyskytli prípady, pri ktorých vraj došlo k nechcenému zrýchleniu v kombinácii s výpadkom brzdy a radením automatickej prevodovky.
Testu podrobili modely Toyoty iQ, Aygo, Yaris, Auris, Verso, Avensis a RAV4. Spoločnosť TUV merala pritom brzdné dráhy plne naložených vozidiel. Toyoty boli pri plnom zaťažení zrýchlené vždy na 80 percent ich najvyššej rýchlosti a následne dvakrát zabrzdené pri polohe pedála akcelerátora vo voľnobehu a ďalej trikrát v pozícii úplného zošliapnutia. Vo všetkých prípadoch bolo možné vozidlá stlačením brzdy bezpečne zastaviť a motor vypnúť. Napokon, na rozdiel od USA, nebol v Nemecku zatiaľ zaznamenaný nijaký podobný prípad, keď by došlo k samovoľnej akcelerácii.