Nové kupé Subaru dostane pohon 4x4,Toyota FT-86 bude len zadokolka

Subaru a Toyota sa dohodli na vzájomnom odlíšení svojich kupé pochádzajúcich zo spoločného vývoja. Subaru ostane pri pohone všetkých kolies.

19.03.2010 08:30
Subaru Coupe Foto:
Subaru Coupe
debata

Projekt spoločného kupé Toyoty a Subaru úspešne pokračuje, no kým Toyota tvary svojho budúceho modelu už dávno prezentuje na koncepte FT-86, Subaru stále mlčí. Automobilka zatiaľ zverejnila len skice, reálny koncept sme ešte nevideli. Už teraz je však jasné, čím sa budú sesterské dvojičky od seba líšiť. Subaru ostane verné koncepcii pohonu všetkých kolies (verzia 4×2 nebude k dispozícii) a Toyota sa pre zmenu dostane k zákazníkom vždy len s pohonom zadných kolies.

Toyota svoje kupé už ukázala. Foto: Václav Lipavský
Toyota FT-86 Toyota svoje kupé už ukázala.

Na pohon obidvoch áut bude slúžiť plochý štvorvalec s objemom 2,0 litra s výkonom približne 120 kW (163 k). Subaru nevylučuje ani montáž dvojlitra dopovaného turbodúchadlom. Toyota pravdepodobne ponúkne len atmosférickú verziu. Jej cieľom je totiž ponúknuť lacné kupé, ktoré by bolo dostupné pre mladých ľudí.

Toyota dostala krídla

Značka povestná svojimi spoľahlivými a nudnými autami dostala po rokoch opäť chuť na vzrušujúcejšie autá. FT-86 má byť plnokrvným „driftérskym náradím“ dostupným pre mládež. Tá má však často hlboko do vrecka, takže Toyota musí urobiť všetko pre to, aby nebolo jej nové kupé drahé. Prepychový interiér konceptu sa do sériovej výroby nedostane, namiesto neho čakajte lacné plasty, menej exkluzivity, ale výbornú pozíciu za volantom. Nekonajú sa ani žiadne technické prekvapenia v podobe prevodovky pri zadnej náprave a pod. Podľa konštruktérov by to výrazne predražilo výrobu a na driftovanie nie je rozloženie hmotnosti 50:50 ideálne.

Tento interiér je pre sériovú výrobu príliš drahý. Foto: Toyota
Toyota FT-86 Tento interiér je pre sériovú výrobu príliš drahý.

Sériová verzia bude musieť dostať aj vyššie umiestnenú kapotu. Predpisy na ochranu chodcov posielajú pôvodný návrh s nizučkým predkom do ríše snov. Podľa konštruktérov Toyoty však bude sériová kapota vyššie maximálne o 50 mm, čo by údajne nemalo základnú siluetu tohto atletického kupé zásadne ovplyvniť.

debata chyba
Články podľa značiek