Cadillac CTS-V od Geigera podkúri nemeckým supersedanom

Nemecké manažérske rýchliky dostanú zdatného protivníka v podobe nového Cadillacu CTS-V. Spolu s ním vykročí na európske bojisko aj jeho "zlé dvojča" od Geigera.

09.12.2009 16:23
Cadillac CTS-V Brute Force Foto:
Cadillac CTS-V Brute Force
debata

Sériový Cadillac CTS-V ma prepĺňaný LSA V8 motor odvodený z pohonnej jednotky Corvette ZR1 (LS9). Zdvihový objem 6,2 litra sa postral o výkon 415 kW (564 k) a krútiaci moment 747 Nm.

Pre porovnanie výkony sériových konkurentov:
BMW M5 – 5,0 V10/373 kW/500 k/520 Nm
Mercedes-Benz E63 AMG – 6,2 V8/386 kW/525 k/630 Nm
Audi RS6 – 5,0 V10 biturbo/426 kW/579 k/650 Nm

Podvozok je kompromisom pohodlia a hladu po... Foto: Geiger Cars
Cadillac CTS-V Brute Force Podvozok je kompromisom pohodlia a hladu po zatáčkach.

CTS-V ponúka dobrý výkon vo svojskom balení, avšak za cenu 74 400 eur, ktorá poľahky podlezie každého člena nemeckého triumvirátu. Najdrahší je Mercedes-Benz E63 AMG, ktorý stojí 105 794 eur. Druhú priečku obsadilo Audi RS6 s cenou 101 670 eur a najmenej si vypýtajú za dosluhujúce BMW M5 – 94 700 eur.

Netreba zabúdať ani na gentlemana z Veľkej Británie – Jaguar XFR 5.0 V8 Supercharged (375 kW/510 k), ktorý ale pravdepodobne ani pri cene 83 000 eur pozície nemeckých sedanov neohrozí.

Všetky štyri kotúče sú ventilované. Foto: Geiger Cars
Cadillac CTS-V Brute Force Všetky štyri kotúče sú ventilované.

Nemecký úpravca Geiger Cars namontoval pod kapotu CTS-V váčší medzichladič stlačeného vzduchu a väčší kompresor. Vďaka nemu sa výkon motora vyšvihol na 455 kW (619 k) a krútiaci moment atakuje hranicu 850 Nm. Tým pádom Cadillac CTS-V Brute Force od Geiger Cars prekonal aj Audi RS6. Maximálna rýchlosť je 330 km/h. Manuálna šesťstupňová prevodovka má posledné dva stupne skrátené.

A ako sa tieto úpravy premietli do ceny? Hoci narástla o 10 500 eur, výsledná cena 84 900 eur je stále oproti nemeckým „Übersedanom“ výrazne nižšia.

debata chyba
Články podľa značiek