Skorý príchod Legacy Outback nie je až tak prekvapujúci. Outback založil pred pätnástimi rokmi segment poloterénnych kombi verzií strednej triedy. V tom čase však bol Outback osamelý. Dnes k nemu pribúdajú nové modely ako huby po daždi, poslednými prírastkami sú Audi A4 Allroad a Saab 9–3X. Subaru preto nemohlo dlho otáľať a muselo nový Outback vypustiť do sveta čo najskôr.
Legacy Outback opäť o čosi povyrástlo. Najdôležitejší je nárast rázvoru náprav na 2740 mm (+71 mm), vďaka ktorému majú zadní cestujúci o celých 100 mm viac miesta na nohy. Použitie novej zadnej nápravy s dvojitými lichobežníkmi umožnilo zväčšiť batožinový priestor. Predná náprava ostáva nezmenenej konštrukcie so vzperami McPherson a spodnými priečnymi ramenami.
Nový Outback je na nástrahy v ľahkom teréne pripravené vyššou svetlou výškou (221 mm) a sadou ochranných plastov na karosérii a nárazníkoch.
Na pohon sú zatiaľ k dispozícii dva benzínové motory. Základom je štvorvalec 2.5i SOHC s výkonom 125 kW (170 k) a maximálnym krútiacim momentom 230 Nm. Výkonnejším v ponuke je šesťvalec 3.6i s maximálnym výkonom 188 kW (256 k) a krútiacim momentom 335 Nm. Jeho rozmery sú rovnaké ako v prípade predchádzajúceho trojlitra, pričom vďaka použitiu variabilného časovania výfukových aj nasávacích ventilov je s menším motorom porovnateľná aj jeho spotreba. Slabší motor sa kombinuje so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, silnejší je štandardne k dispozícii s päťstupňovým automatom.
Neskôr je naplánovaný aj príchod naftového motora 2.0 D, bez ktorého by Outback na európskom trhu výrazne strácal.