Subaru odhalilo nové Legacy

Na autosalóne v New Yorku predstaví táto japonská automobilka už piate pokračovanie modelu Legacy. Aj posledná generácia "vlajkovej lode" značky ostáva verná jej tradičným hodnotám, no nový dizajn toho s tradíciou veľa spoločného nemá.

01.04.2009 17:20
Subaru Legacy Foto:
Dizajn nového modelu je dosť nezvyčajný.
debata

Výrobca už v podobe konceptu na detroitskom autosalóne naznačil, akým smerom sa bude uberať dizajn piatej generácie modelu Legacy. Teraz tu však máme hotové auto, ktorého dizajn je veľmi mierne povedané nepredvídaný. Značka Subaru sa preslávila svojimi skvelými motormi typu boxer a symetrickým pohonom všetkých štyroch kolies. Impreza WRX STi spravila z tohto výrobcu takmer prémiovú značku. Je pravdou, že Subaru nikdy nemalo nejaké charakteristické črty na všetkých svojich modeloch, ktoré by vyjadrovali príslušnosť k značke. Jasne to bolo vidieť na minulých generáciách Imprezy a jej faceliftoch. Posledná Impreza však prišla s úplne novým dizajnom, ktorý priaznivci značky neznášajú práve najlepšie. S minulými generáciami totiž nemá dizajn nového modelu spoločné absolútne nič. Subaru sa nepoučilo na vlastnej chybe a rovnaký scenár napísalo aj pre model Legacy. Dúfame len, že tento „omyl“ neuškodí značke v týchto ťažkých časoch priveľmi.

Subaru Legacy Foto: Subaru
Subaru Legacy Subaru Legacy

Treba uznať, že dizajn interiéru sa vydaril.

Poďme ale k technickým údajom. Nové Subaru Legacy narástlo oproti predchodcovi o 35 mm do dĺžky, širšie je o celých 90 mm a do výšky povyrástlo o 80 mm. Predaj v USA sa začne takmer ihneď po predstavení. Kedy dorazí nový model do Európy zatiaľ nevieme. Značke by však asi prospelo, keby pre európsky trh prichystalo model s pozmeneným dizajnom.

Subaru Legacy Foto: Subaru
Subaru Legacy Subaru Legacy

Americkí zákazníci budú mať na výber tri benzínové agregáty. Základnou pohonnou jednotkou je tradične boxer s objemom 2,5 litra, ktorý dosahuje maximálny výkon 125 kW (170 k) a produkuje 230 Nm krútiaceho momentu. Kombinovať sa bude dať s novou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, ktorá je o 25 kg ľahšia ako predchodca, alebo s bezstupňovou prevodovkou CVT. K dispozícii bude aj rovnaký motor preplňovaný turbodúchadlom. Ten zo seba dostane 195 kW (265 k) a 350 Nm. Dodávať sa bude výhradne so šesťstupňovým manuálom. Niekde medzi týmito dvoma motorizáciami si nájde miesto 3,6 litrový šesťvalec s výkonom 188 kW (256 k) a krútiacim momentom 335 Nm. S päťstupňovým automatom to bude zrejme obľúbená voľba amerických vodičov. Detaily o európskej špecifikácii ešte nemáme, no dá sa počítať s tým, že pod kapotou nového Legacy nebude chýbať ani dieselový boxer.

debata chyba
Články podľa značiek