Peugeot 508 RXH - aj s pohonom 4x4 len za 4,2 l/100 km

Má pohon všetkých kolies a napriek tomu nie sú jeho nápravy prepojené žiadnym hnacím hriadeľom. Zadné kolesá totiž poháňa výlučne elektromotor.

03.01.2012 08:30
Peugeot 508 RXH Foto:
Peugeot 508 RXH bude prvým hybridom vo vodách off-roadovo ladených kombi.
debata

Audi A4 Allroad, Subaru Outback a tak trochu aj Škoda Octavia Scout dostanú nového súpera. Príde z Francúzska a výlučne s hybridným pohonom.

Jeho svetlá výška je 184 mm. Foto: Peugeot
Peugeot 508 RXH Jeho svetlá výška je 184 mm.

V maličkom rybníku zvýšených a oplastovaných kombi schopných jazdy aj v ľahšom teréne pribudne už na budúci rok úplný nováčik. Postará sa o to francúzsky Peugeot a jeho 508 RXH. Ten však bude mať spomedzi konkurentov absolútne výnimočné postavenie. Namiesto klasického pohonu 4×4 využije totiž hybridnú technológiu Hybrid4, ktorá sa po prvý raz objavila v Peugeote 3008. Čo má hybrid spoločné so štvorkolkou? V prípade 508 RXH veľa.

Zadné kolesá poháňa len elektromotor. Foto: Peugeot
Peugeot 508 RXH Zadné kolesá poháňa len elektromotor.

Kým pri Audi, Subaru a Škode je sila motora prenášaná na obe nápravy mechanickou väzbou cez medzinápravový diferenciál alebo elektro-hydraulickú spojku Haldex, Peugeot 5008 RXH využije na pohon predných kolies dieselový 4-valec 2.0 HDI (120 kW) spojený so 6-stupňovou robotizovanou prevodovkou, a pre zadné výlučne silu elektromotora (27 kW) integrovaného v náprave. Medzi motorom a zadnou nápravou neexistuje teda žiadne priame spojenie.

Celkový výkon sústavy je slušných 147 kW/200 k a k tomu musíme pripočítať mohutný krútiaci moment 450 Nm. Nie je to síce plnohodnotná „štvorkolka“ s rovnomerným rozdelením hnacej sily, ale v ťažších situáciách príde aktivita zadných kolies iste vhod. Rovnako ako podvozok zvýšený o 50 a rozchod 18-palcových kolies rozšírený o 40 milimetrov.

Dlhé previsy zhoršujú jeho manévrovateľnosť v... Foto: Peugeot
Peugeot 508 RXH Dlhé previsy zhoršujú jeho manévrovateľnosť v teréne.

Off-roadovému štýlu napomáha súprava ochranných plastov v oblasti blatníkov, ale aj agresívnejšie tvarovaný predný nárazník s trojicou diódových denných svetiel na každej strane.

Najväčším bonusom Peugeotu však bude extrémne nízka spotreba paliva. Tento ojedinelý diesel-hybrid, schopný aj jazdy v krátkodobom čisto elektrickom režime, spotrebuje totiž podľa oficiálnych údajov vraj len neuveriteľných 4,2 litra nafty na 100 km. To aj vďaka rekuperácii brzdnej energie systému e-HDi so stop-štart systémom vypínajúcim dieselový motor už pri rýchlosti pod 15 km/h. Daňou je, naopak, zmenšenie batožinového priestoru o 137 litrov. Pod jeho zvýšeným dnom našla totiž svoje miesto súprava akumulátorov.

Objem kufra sa o niečo zmenšil. Foto: Peugeot
Peugeot 508 RXH Objem kufra sa o niečo zmenšil.

Keďže pôjde o vlajkovú loď Peugeotu, v sérii nebudú chýbať také luxusné prvky ako head-up displej, bezkľúčové odomykanie a štartovanie či panoramatická strecha a protihlukové vrstvené sklá.

Na trh sa tento francúzsky hybridný „allroad“ dostane na jar 2012. Vtedy budú zverejnené aj jeho presné technické údaje.

debata chyba
Články podľa značiek