Francúzi vyvíjajú motor s premenlivým kompresným pomerom

Francúzi postavili benzínový štvorvalec 1.5 VCRi Turbo s výkonom 162 kW/220 k, krútiacim momentom 420 Nm a kombinovanou spotrebou 6,7 l/100 km.

22.01.2012 21:48
MCE Foto:
Benzínový motor 1.5 VCRi Turbo vyvinie 220 k, 420 Nm a spotrebuje pritom 6,7 l/100 km.
debata

Francúzska spoločnosť MCE-5 Development pokračuje vo vývoji benzínového prepĺňaného štvorvalca s premenlivým kompresným pomerom v rozsahu 7,0:1 až 15,0:1. Začiatok celého projektu siaha až do roku 2000, odvtedy však prešiel kus cesty, pričom sa inžinieri spoločnosti nechali počuť, že agregát je takmer pripravený na sériovú výrobu. Vďaka dostupnosti nových technológií sa podstatným spôsobom zvýšila spoľahlivosť motora, pričom do únosných medzí by sa mala dostať aj jeho konečná cena.

Vďaka dômyselnému systému mení kompresný pomer... Foto: MCE
MCE Vďaka dômyselnému systému mení kompresný pomer v rozsahu od 7,0:1 až po 15,0:1.

Posledný vývojový stupeň motora dosahuje max. výkon 162 kW/220 k pri 4000–5000 ot./min-1., krútiaci moment 420 Nm/1500 min-1 a kombinovanú spotrebu 6,7 l/100 km.

Testovanie prebieha pod kapotami Peugeotov. Foto: MCE
MCE Testovanie prebieha pod kapotami Peugeotov.

Podľa spoločnosti MCE sa jeho sériová výroba začne najneskôr v roku 2015.

debata chyba
Články podľa značiek