Základná cena Octavie 1.2 TSI (63 kW) Active štartuje v českej republike na úrovni 334 900 Kč, čo je 13 070 eur. Samozrejme, ide o české ceny, no i tak sa nevyhneme pikantnému porovnaniu s menším Rapidom na Slovensku. Ten totiž u nás stojí bez uvádzacieho bonusu a s porovnateľným motorom 1.2 TSI až 13 430 eur, teda o 360 eur viac než Octavia. Pritom neponúka rádio, kolenný airbag ani množstvo prvkov, ktoré sú vo väčšej Octavii v sérii. A to máme na Slobensku o jedno percento nižšiu DPH než v Českej republike.
Vo výbave Ambition si Škoda za Octaviu pýta od 394 900 Kč (15 460 eur). Za základný diesel 1.6 TDI zaplatia zákazníci 424 900 Kč (16 580 eur). Najdrahšou verziou bude Octavia 2.0 TDI Elegance s prevodovkou DSG za 639 900 Kč (24 970 eur).
Pre zaujímavosť sme pripravili porovnanie cien troch vybraných modelov Octavie (v ČR) a rovnako motorizovaného Rapidu (v SR) v základných výbavách Active.
Porovnanie cien – Octavia (CZ)/Rapid (SK) | ||
---|---|---|
Model | Octavia | Rapid |
Motor | Cena (eur) | Cena (eur) |
1.2 TSI (63 kW/86 k) | 13 069 | 13 430 |
1.2 TSI (77/105) | 14 239 | 14 230 |
1.6 TDI (77/105) | 16 581 | 16 230 |
– v tabuľke sú uvádzané cenníkové ceny bez aktuálnych bonusov | ||
– české ceny prepočítané podľa aktuálneho kurzu NBS |
Predaj odštartuje Octavia so štyrmi benzínovými a dvoma naftovými motormi. Všetky s preplňovaním a priamym vstrekovaním paliva. Základ vytvorí 4-valec 1.2 TSI v dvoch výkonových verziách 63 alebo 77 kW. Nemýľte si ho však s tým predošlým. Ide o nový rad s chladenými výfukovými zvodmi, 16-ventilovou hlavou valcov a rozvodovým remeňom namiesto problémovej reťaze. Slabší z nich bude kombinovaný výlučne s 5-stupňovou prevodovkou. Ostatné benzínové verzie vrátane 1.4 TSI (103 kW) s vypínaním valcov a 1.8 TSI (132 kW) dostanú štandardne 6-stupňový manuál. Zaujímavosťou je, že najvýkonnejší motor 1.8 TSI má v porovnaní s tým istým agregátom použitým v Audi krútiaci moment znížený z 320 na 250 Nm. Limitom je práve prevodovka. Ten je však možné kombinovať so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG.
Dieselová motorizácia je poskladaná z menšieho motora 1.6 TDI (77 kW), kombinovaného s 5-stupňovým manuálom alebo 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG. Druhú alternatívu tvorí diesel 2.0 TDI (110 kW) so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo so „skriňou“ DSG s tým istým počtom prevodov.
Na výber bude z troch úrovní vybavenia s klasickým označením Active, Ambition, a Elegance. Všetky spája použitie siedmich airbagov, stabilizačného systému ESP, aktívnej kapoty, multikolíznej brzdy zabraňujúcej sekundárnym nárazom a dvojice úchytov Isofix pre detské sedačky. V základe úrovne Active je tiež výšková regulácia sedadla vodiča, denné svetlá, dvojosová regulácia volantu, elektricky ovládané predné okná a spätné zrkadlá, audio s USB Blues a 15-palcové disky kolies.
Až vyšší stupeň Ambition pridáva manuálnu klimatizáciu, centrálne diaľkové ovládanie, multifunkčný displej, výškovú reguláciu oboch predných sedadiel, lakťovú opierku, predné hmlovky, tónované okná či audio Swing s multifunkčným displejom. Dizajn zlepšujú lakované kľučky dverí, no oceľové disky ostávajú.
Kto chce viac, musí zvoliť najvyššiu úroveň Elegance, ktorá zvyšuje komfort posádky pomocou 2-zónovej klimatizácie, vyhrievaných predných sedadiel, zadných elektricky ovládaných okien, koženého multifunkčného volantu, tempomatu či bezkľúčového štartovania a zadných cúvacích senzorov. Svoju vrcholovú pozíciu deklaruje Elegance navonok 16-palcovými hliníkovými diskami, zadnými LED svetlami a spätnými zrkadlami s osvetlením priestoru pri dverách.
Ku každej úrovni pridáva Škoda za príplatok rozširujúci balík Plus. Pre Active obsahuje manuálnu klimatizáciu, pre Ambition tempomat, kožený volant, vyhrievané predné sedadlá a 16-palcové hliníkové disky. Úroveň Elegance Plus je obohatená o 17-palcové disky, veľký centrálny farebný displej Maxi DOT, ale aj praktické prvky, ako je kontrola tlaku v pneumatikách, hill-holder, vyhrievané čelné sklo, predné parkovacie senzory.
Dažďový a svetelný senzor je súčasťou balíka Traveller Assistant spolu s navigáciou Colombus, asistentom pre jazdu v jazdnom pruhu, automatickým prepínaním diaľkových svetiel a elektrochromatickým vnútorným spätným zrkadlom. Priplatiť si môžete aj za 18-palcové disky, polokožené čalúnenie, strešné okno, elektricky ovládané sedadlá, voľbu jazdného režimu Drioving Mode Selection, ale aj stop-štart systém, automatický parkovací asistent a špičkové audio Canton so subwooferom.
Rozmery | |
---|---|
Dĺžka/šírka/výška (mm) | 4659/1814/1415 |
Rázvor náprav (mm) | 2686 |
Objem kufra (l) | 590 – 1880 |
Technické údaje | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Motor | 1.2 TSI | 1.2 TSI | 1.4 TSI | 1.8 TSI | 1.6 TDI | 2.0 TDI |
Prevodovka | 5M | 6M | 6M | 6M/7 DSG | 5M/7 DSG | 6M/6 DSG |
Zdvihový objem (ccm) | 1197 | 1197 | 1395 | 1798 | 1598 | 1968 |
Max. výkon (kW/ot.) | 63/4300 | 77/4 500 | 103/4 500 | 132/5100 | 77/3000 | 103/3500 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 160/1400 | 175/1400 | 250/1100 | 250/1250 | 250/1500 | 320/1750 |
Max. rýchlosť (km/h) | 181 | 196 | 215 | 231 | 194 | 218 |
0 – 100 km/h (s) | 12,0 | 10,3 | 8,4 | 7,3 | 10,8 | 8,5 |
Spotreba na 100 km (l) | 5,2 | 4,9 | 5,3 | 6,1 | 3,8 | 4,1 |