Dacia Lodgy už čoskoro na Slovensku, ceny od 9000 €

Slovenské ceny sú zatiaľ vo fáze vyjednávania s centrálou, podľa všetkého však bude základná Dacia Lodgy 1.6 MPI Acces štartovať sumou 8990 €.

11.05.2012 09:46
Dacia Lodgy Foto:
Okolo motorového priestoru používa Lodgy o 30 % viac zvukovej izolácie ako ostatné modely Dacie.
debata (22)

Veľký rodinný van od Dacie je bezpochyby jednou z najočakávanejších noviniek tohto roka. V týchto dňoch sa z nej stáva téma č. 1, dohody o cene na slovenskom trhu sa totiž dostávajú do finále. Ak centrála odsúhlasí návrh slovenského zastúpenia, v porovnaní s francúzskym trhom bude najväčšia Dacia na Slovensku výrazne lacnejšia. Nahlas sa hovorí o základnej verzii s motorom 1.6 MPI (60 kW/82 k) za 8990 €. Dobre vybavenú sedemmiestnu verziu (tretí rad sedadiel je za príplatok) s naftovým motorom 1.5 dCi by ste mali kúpiť za 13 500 €. Ak to všetko vyjde.

Na Daciu Lodgy by mali byť čakacie doby... Foto: Dacia
Dacia Lodgy Na Daciu Lodgy by mali byť čakacie doby približne 6 - 8 týždňov.

Importér má objednaných prvých 60 kusov, ktoré na Slovensko dorazia v priebehu štyroch až šiestich týždňov a budú slúžiť na uspokojenie prvej vlny netrpezlivých záujemcov. Trpezlivejší si budú môcť svoju Daciu nakonfigurovať podľa vlastných predstáv, budú však musieť istý čas čakať. Podľa zástupcov Dacie by však čakacie doby nemali presahovať šesť až osem týždňov. Vyrába sa totiž v nedávno otvorenom závode v Maroku, v ktorom sa momentálne vyrába 170 000 áut ročne, no jeho zariadenie je nadimenzované tak, aby dokázalo v prípade potreby výrobné linky opúšťať každý rok až 400 000 áut.

Moderné motory

Dacia Lodgy chce okrem ceny bojovať aj solídnou technikou bez nádychu diskontného tovaru. Základným agregátom je síce rokmi ostrieľaný štvorvalec 1.6 MPI s výkonom 60 kW/82 k, krútiacim momentom 134 Nm a kombinovanou spotrebou 7,1 l/100 km, Lodgy 1.6 MPI má však najmenšiu pohotovostnú hmotnosť v celom rade (1090 kg) a zároveň najvyššiu užitočnú hmotnosť až 710 kg. Pre porovnanie s podstatne modernejším priamovstrekovým benzínovým agregátom 1.2 TCe (85 kW/115 k) má síce udávanú kombinovanú spotrebu len 4,9 l/100 km (5,1 l/100 km v prípde sedemmiestnej verzie), ale pohotovostná hmotnosť je o celých 102 kg vyššia (1192 kg) a užitočná klesla o 84 kg (na 626 kg). Samozrejme pomery jednotlivých hmotností sa výrazne menia s pribúdajúcou výbavou na palube. Spomínané hmotnosti platia pre základné výbavové stupne dostupné k jednotlivým motorizáciám.

Okrem dvoch benzínových štvorvalcov 1.6 MPI a 1.2 TCe Dacia Lodgy ponúka aj turbodiesel 1.5 dCi naladený na 66 kW/90 k a 79 kW/107 k. S nim kombinovaná spotreba klesne na 4,2, resp. 4,4 l/100 km a pohotovostné aj užitočné hmotnosti sú v obidvoch prípadoch zhodné (1205 kg a 665 kg). Za všetky motorizácie môžete zapriahnuť brzdený príves ťažký 1400 kg.

Základná verzia má len to najnevyhnutnejšie... Foto: Dacia
Dacia Lodgy Základná verzia má len to najnevyhnutnejšie (vrátane 4 airbagov), no jej pohotovostná hmotnosť je len 1090 kg a odvezie až 710 kg nákladu.

Lacný servis

Ďalším argumentom, ktorým chce Dacia lákať klientov, sú nízke náklady na servis. Všetky verzie majú rovnaký servisný interval 20 000 km/1 rok, pričom podľa údajov slovenského importéra vás pri verzii Lodgy 1.6 MPI vyjde prvá, druhá a tretia ročná servisná prehliadka vždy na 87 €. Za štvrtú prehliadku zaplatíte 175 € (vyššia cena je daná preventívnou výmenou viacerých komponentov) a piata vás bude stáť 132 €. Hodinové sadzby za prácu by sa mali pri Dacii pohybovať približne o 20 % nižšie ako pri značke Renault. Pre úplnosť treba dodať, že Dacia dáva na Lodgy záruku 3 roky/100 000 km.

Výbava a priestor

S modelom Lodgy prichádzajú k značke Dacia aj výbavové prvky, ktoré doteraz absentovali. Príkladom je možnosť priplatiť si za zabudovaný multimediálny systém MEDIA NAV so sedempalcovým (18 cm) dotykovým displejom (430 €), obmedzovač rýchlosti s ovládaním na volante, či za zadné cúvacie senzory.

Vstavaný multimediálny systém s dotykovou... Foto: Dacia
Dacia Lodgy Vstavaný multimediálny systém s dotykovou obrazovkou si Dacia cení na 430 eur.

Veľkou konkurenčnou výhodou modelu Lodgy má byť príplatkový tretí rad sedadiel, ktorý bude skutočne použiteľný aj pre dospelé osoby. Po skúsenosti s mimoriadne veľkorysým tretím radom v Logane MCV nie je dôvod Dacii neveriť. V sedemmiestnej verzii ponúkne batožinový priestor s objemom 207 l, po sklopení tretieho radu sa zväčší na 634 l. Ak si zvolíte päťmiestnu verziu, za druhým radom dostanete kufor s objemom až 827 l, dvojmiestna konfigurácia so sklopenými zadnými sedadlami vytvorí priestor s objemom 2617 l.

Tretí rad má byť vhodný aj na dlhšie cestovanie. Foto: Dacia
Dacia Lodgy Tretí rad má byť vhodný aj na dlhšie cestovanie.

Určitou zaujímavosťou je skutočnosť, že tretí rad sedadiel tvorený dvojmiestnou lavicou má hmotnosť len 18 kg, čo je hmotnosť jedného sedadla v Renaulte Scénic.

Technické údaje – naftové verzie
Motor 1.5 dCi 1.5 dCi
Kódové označenie K9K 612 K9K 846
Zdvihový objem (cm3) 1461
Vŕtanie x zdvih (mm) 76 × 80,5
Kompresný pomer 15,5:1
Valce/ventily 4/8
Max. výkon (kW/min-1) 66/3750 79/4000
Max. krút. moment (Nm/min-1) 200/1750 240/1750
Prevodovka 5M 6M
Posilňovač riadenia hydraulický
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1205
Užitočná hmotnosť (kg) 665
Max. rýchlosť (km/h) 169 175
0–100 km/h (s) 12,4 11,6
Komb. spotreba (l/100 km) 4,2 4,4
Technické údaje – benzínové verzie
Motor 1.6 MPI 1.2 TCe
Kódové označenie K7M 812 H5Ft 402
Zdvihový objem (cm3) 1598 1198
Vŕtanie x zdvih (mm) 79,5 × 80,5 72,2 × 73,2
Kompresný pomer 9,5:1
Valce/ventily 4/8 4/16
Max. výkon (kW/min-1) 60/5000 85/4500
Max. krút. moment (Nm/min-1) 134/2800 190/2000
Prevodovka 5M 5M
Posilňovač riadenia hydraulický
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1090 1192
Užitočná hmotnosť (kg) 710 626
Max. rýchlosť (km/h) 160 179
0–100 km/h (s) 14,5 11,2
Komb. spotreba (l/100 km) 7,1 5,9 (6,1 – 7m.)
22 debata chyba
Články podľa značiek