Peugeot 308 sa pustí do Golfu

Na septembrovom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom predstaví Peugeot na nepriateľskej pôde Golfu nový hatchback 308.

11.06.2013 07:30
Peugeot 308 Foto:
Nový Peugeot 308 bude o 140 kg ľahší a napriek menším rozmerom priestrannejší.
debata (14)

Bolo načase. Veď súčasná generácia tristoosmičky je na trhu už od roku 2007. A aj tá je vlastne len modernizovaným Peugeotom 307, ktorý sa predstavil ešte o šesť rokov skôr. Zaujímavé je, že si novinka ponecháva pôvodné číselné značenie. Logické číslo 309 Peugeot jednoducho nepoužije, hoci už strohé informácie naznačujú, že po dvanástich rokoch pôjde o skutočnú generačnú výmenu. Ako sa zdá, Golf siedmej generácie či Ford Focus dostanú z Francúzska oveľa silnejšieho protivníka, než na akého boli zvyknutí.

Niet o tom najmenších pochybností. Nový Peugeot 308 je totiž postavený na novej modulárnej platforme EMP2. Aj vďaka nej sa podarilo znížiť pohotovostnú hmotnosť až o 140 kg. Radikálne sa mení aj dizajn.

Tristoosmička sa už nebude zákazníkom zaliečať barokovými líniami svojej predchodkyne ani veľkými rozmermi. Prednosť dostali moderné, jasne čitateľné a nadčasové tvary, ale aj kompaktnejší formát. Novinka má na dĺžku 4250 a na výšku 1460 mm. To znamená, že je o 26 mm kratšia a až o 52 mm nižšia. Napriek tomu ponúkne viac miesta pre posádku a v kufri až 370 litrov pre batožiny, čo je o 20 viac.

Peugeot 308 Foto: Peugeot
Peugeot 308 Peugeot 308

V interiéri Peugeot po modeloch 208 a 2008 zopakoval svoj nový ergonomický koncept s malým volantom umiestneným nižšie a prístrojovým panelom predsunutým pod čelné sklo. Ktovie, ako to bude fungovať v praxi pri vozidle nižšej strednej triedy, ale prvé fotografie interiéru ukazujú, že takzvaný i-cockpit pôsobí veľmi moderne. Zaujímavosťou prístrojového panela je otáčkomer s avantgardnou protibežnou stupnicou, teda riešením, ktoré vymizlo niekedy koncom sedemdesiatych rokov. Tristoosmička využije aj nové dotykové multimediálne rozhranie s 9,7-palcovou obrazovkou, ktoré zredukuje počet klasických ovládačov na minimum a umožní využívať špeciálne internetové aplikácie. K technologickým novinkám musíme pripočítať aj head-up displej a kompletné predné LED svetlá, ktorými sa môže v tejto triede pochváliť zatiaľ iba Seat Leon.

Peugeot 308 Foto: Peugeot
Peugeot 308 Peugeot 308

O technike Peugeot zatiaľ mlčí. Oznámil len toľko, že najúspornejšia verzia bude do ovzdušia vypúšťať iba 85 gramov CO2 na kilometer. Nižšia hmotnosť však nahráva použitiu nových 3-valcov s objemom 1,2 litra. Ten základný bude mať pravdepodobne výkon 60 kW a jeho preplňované verzie 1.2 e-THP 81 alebo až 96 kW. V ponuke by však mali ostať aj nepreplňované 4-valce s objemom 1,4 a 1,6 litra. Vrcholový model dostane motor 1.6 THP (147 kW). Diesle zastúpia s najväčšou pravdepodobnosťou inovované 4-valce 1.4 HDi a 1.6 HDi.

Výrobu Peugeotu 308 zabezpečí domáci závod vo francúzskom Sochaux. Motory dodajú výrobné kapacity v Trémery a Douvrine.

14 debata chyba
Články podľa značiek