Plug-in hybridný autobus Volvo ušetrí 75 % paliva

Spoločnosť Volvo Buses plní svoj sľub. Po úspechu jej hybridných autobusov 7700 Hybrid a 7900 Hybrid, ktoré už bežne jazdia napríklad v holandskom Dortrechte, odštartovala testy nového plug-in hybridného modelu 7900.

02.07.2013 08:10
Volvo 7900 Plug-in Hybrid Foto:
Autobus Volvo 7900 Plug-in Hybrid sa od bežných autobusov líši strešným pantografom. Ten slúži na dobíjanie batérií na konečných staniciach.
debata (10)

Testovacia flotila troch prototypov premáva od začiatku mája vo švédskom Göteborgu. Cieľom je získať skúsenosti z reálnej prevádzky. V porovnaní s hybridnými autobusmi má dobíjateľná plug-in hybridná verzia výhodu väčšej zásoby batérií, a teda aj väčšieho množstva uskladnenej elektrickej energie. Tú môže využiť počas akcelerácie alebo ju použiť pre čisto elektrickú prevádzku, napríklad v centrách miest. S plne nabitými batériami dokáže takýto autobus prejsť bez pomoci dieselového motora približne sedem kilometrov.

Volvo 7900 Plug-in Hybrid Foto: Volvo
Volvo 7900 Plug-in Hybrid Volvo 7900 Plug-in Hybrid

S touto technológiu má Volvo veľké plány. Veď kým hybridný autobus dokáže zredukovať spotrebu v porovnaní s bežným autobusom približne o 30¤%, plug-in hybrid má potenciál ušetriť až 75 či dokonca 85¤% paliva. Volvo tiež tvrdí, že ak by sa namiesto klasickej nafty použila bionafta, klesli by emisie oxidu uhličitého o celých 90 %!

Plug-in hybridný autobus Volvo je odvodený z hybridného modelu 7900 s 5-litrovým dieselovým motorom a elektromotorom, ktorému dodávajú energiu moderné li-ion batérie. Navonok sa však odlišuje strešným pantografom, podobným aký majú trolejbusy. Ten slúži na dobíjane batérií na konečných staniciach. Celá operácia, pri ktorej sa majú dobiť na 100 % kapacity, nemá trvať dlhšie ako desať minút. S výrobou sa však Volvo ešte neponáhľa. Tvrdí, že vývoj si vyžiada ešte niekoľko rokov. Preto nasadí do skúšobnej prevádzky budúci rok ďalších osem kusov.

10 debata chyba
Články podľa značiek