To, že tím Scuderie pripravuje ostrú verziu sériového kupé 458 Italia, nebolo tajomstvom. Zato označenie áno. Za najhorúcejšieho kandidáta na prívlastok považovali znalci Ferrari názov Monte Carlo alebo LM. Do úvahy pripadali aj prívlastky Scuderia alebo Challenge Stradale. Nakoniec je však všetko celkom inak. Najrýchlejšie sériové Ferrari, samozrejme, s výnimkou hyperšportu LaFerrari, sa volá 458 Speciale.
Scuderia použila osvedčený recept – viac koní a redukčnú diétu. Atmosférický 8-valec s objemom 4,5 litra sa posilnil zo 419 na 445 kW (605 k), a to pri očarujúcich 9 000 otáčkach. Litrový výkon tohto motora je teda 134 koní, čo je podľa Ferrari najlepší výsledok v histórii značky. Úpravy sa dotkli nielen sacieho a výfukového traktu či preprogramovania riadiacej jednotky, ale napríklad aj nového kľukového hriadeľa.
Väčším nasadením karbónu a „vykuchaním“ prebytočnej výbavy zhodilo Ferrari 458 Speciale 90 kg. Na váhe má tak suchú hmotnosť len 1 290 kg. V praxi to znamená, že tento klenot šprintuje na stovku za rovné tri sekundy (-0,4 s), a dvestovku pokorí za 9,1 sekundy. Na okruhu Fiorano mu namerali čas na kolo 1 minútu a 23,5 sekundy, čo je o 1,5 sekundy rýchlejšie v porovnaní s Italiou.
Samozrejme, výkon a hmotnosť nie sú všetko. Svoje robí aj aerodynamika, schopná držať vozidlo stabilné aj pri vysokých rýchlostiach. A tu vykonala Scuderia obrovský kus práce. Ferrari 458 Speciale je vybavené systémom aktívnych aerodynamických klapiek.
Tie predné zvyšujú prítlak pri rýchlosti nad 170 km/h. Nechýbajú ani krídelká pred zadnými podbehmi, aktívny zadný spojler a zväčšený difúzor. Spolu so špeciálnymi pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup 2 a magneto-reologickými tlmičmi zvláda Ferrari 458 Speciale bočné zrýchlenie 1,33 g, čo je najlepšia hodnota medzi sériovými Ferrari.
A aby bolo adrenalínu za volantom ešte viac, Speciale je vybavené trakčným systémom Side Slip Angle Control, umožňujúcim pomocou elektronicky riadeného diferenciálu rozdelenie hnacieho momentu medzi kolesá zadnej nápravy s cieľom umožniť kontrolovaný šmyk v zákrutách.
Najrýchlejšie sériové Ferrari sa predstaví na autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom, kde sa dozvieme aj jeho cenu.