Inovované Alfa Romeo Giulietta už vo Frankfurte

Hlavným ťahákom modernizovanej Giulietty sa má stať diesel 2,0 JTDm- 2. Dostala tiež dotykové rozhranie a interiérové plasty odolné proti poškodeniu.

04.09.2013 07:00
Alfa Romeo-Giulietta 2014 Foto:
Exteriérový facelift zahŕňa novú masku, nové svetlá, tri nové dizajny kolies a tri nové farby laku.
debata (2)

Talianske Alfa Romeo na tom nie je práve najlepšie. Nástupca sedanu a kombi 159 je v nedohľadne, a tak ostáva hlavným pilierom Alfy hatchback Giulitetta. No aj tá má už nejaký ten rôčik za sebou. Pritiahnuť pozornosť zákazníkov má facelift exteriéru, prepracovaný interiér a nový diesel pod kapotou.

Na vzhľade Giulietty sa toho veľa nezmení. Nová je predná maska s plástovým výpletom, hmlové svetlá lemované chrómom, ale aj hlavné reflektory využívajúce LED diódy a trubice DRL. LED technológia sa dostala aj do zadných svetiel s vynovenou grafikou. Exteriérový facelift uzatvárajú tri nové farebné odtiene – perleťový Moonlight, modrý Anodizzato a bronzový. K tomu pridáva Alfa tri nové dizajny 16-, 17– a 18-palcových diskov kolies.

V interiéri je najväčšou zmenou ponuka... Foto: Alfa Romeo
Alfa Romeo-Giulietta 2014 V interiéri je najväčšou zmenou ponuka dotykového rozhrania Unconect. Dostal však aj nové sedadlá, volant či výplne dverí.

Ani interiér neostal bez zmien. Giulietta má nový volant s hliníkovou vložkou spodného ramena, nové sedadlá aj výplne dverí. Tým najdôležitejším je však nové dotykové rozhranie Unconect s 5– alebo 6,5-palcovým displejom, TV tunerom, digitálnym rádiom a navigačným systémom. Samozrejmosťou je konektivita s externými pamäťovými a komunikačnými zariadeniami či hlasové ovládanie. Palubná doska tiež dostala nové dekoračné materiály a plasty odolné proti poškodeniu.

Na výber bude päť úrovní vybavenia od Immpression až po najvyššie s tradičným označením Quadrifoglio Verde a päť voliteľných paketov, ktoré bude možné kombinovať s jednotlivými líniami.

Najväčšia zmena však nastala pod kapotou. Giulietta má totiž nový diesel 2,0 JTDm-2. Menšie turbodúchadlo sa postaralo o rýchlejšie reakcie pri nízkych otáčkach a tretia generácia priameho vstrekovania common-rail, schopného vstrekovať palivo v jednom cykle až v ôsmich samostatných dávkach, zas o kultivovanejší chod a nižšiu spotrebu. Výkon vzrástol zo 103 na 110 kW a krútiaci moment z 320 až na 380 Nm. Dynamické parametre si však Alfa nechala zatiaľ pre seba. Prezradila len priemernú spotrebu 4,5 litra nafty na 100 km.

Alfa Romeo Giulietta. Foto: Alfa Romeo
Alfa Romeo-Giulietta 2014 Alfa Romeo Giulietta.

Samozrejme, v ponuke sú aj pôvodné motorizácie, ktorým kraľuje Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde s výkonom 172 kW. Naďalej sa tiež môže chváliť technologickými vychytávkami, ako systémom jazdných módov DNA či dvojspojkovou prevodovkou TCT.

Vynovená Giulietta sa predstaví na budúci týždeň na autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom. Od roku 2010 predala talianska automobilka viac ako 212¤000 kusov Giulietty.

Alfa Romeo Giulietta
Alfa Romeo Giulietta
+3Alfa Romeo Giulietta
2 debata chyba
Viac na túto tému: #2 #autosalón Frankfurt 2013 #Afa Romeo #Giulietta #0 JTDm-2 #diese
Články podľa značiek