Nový Peugeot 308 podrobne. Vieme všetky informácie

Príchod kľúčovej novinky s levom v znaku sa blíži. Automobilka zverejnila všetky dôležité detaily a nové fotografie.

10.09.2013 06:00
Peugeot-308 2014 Foto:
Nový Peugeot 308 bude o 140 kg ľahší a napriek menším rozmerom aj priestrannejší.
debata (6)

V Peugeote konečne pochopili, že nestačí vyrábať len krásne autá. Nový Peugeot 308 je toho dôkazom. Novinka je kompaktnejšia, ľahšia, užívateľsky priateľskejšia, a najmä úspornejšia. Zdá sa, že Focus, Golf či Astra si budú musieť zvykať na oveľa silnejšieho súpera ako v minulosti.

Bolo na čase. Veď súčasná generácia tristoosmičky je na trhu už od roku 2007. A aj tá je vlastne len modernizovaným Peugeotom 307, ktorý sa predstavil ešte o šesť rokov skôr. Zaujímavé je, že si novinka ponecháva pôvodné číselné značenie. Logické číslo 309 Peugeot jednoducho nepoužije, napriek tomu, že až teraz ide o skutočný generačný a technologický skok.

Za všetko vypovedá zníženie pohotovostnej hmotnosti. Tristoosmička je až o 140 kg ľahšia. Z toho 70 kg pripadá na novú platformu EMP2, 27 na použitie vysokopevnostných ocelí, 10 kg majú na konte nové montážne procesy a ďalších 33 kg pripadá na ľahké materiály nahradzujúce oceľ. Predné blatníky a kapota sú napríklad vyrobené z hliníka a zadné veko z termoplastov. Základná benzínová verzia váži len 1 075 a základný diesel len 1 090 kg. Peugeot 308 je teda najľahším modelom vo svojej triede.

Po modeloch 208 a 2008 dostane aj tristoosmička... Foto: Peugeot
Peugeot-308 2014 Po modeloch 208 a 2008 dostane aj tristoosmička nový kokpit s malým volantom a prístrojmi pod čelným oknom.

Svoje zohrali aj kompaktnejšie rozmery. Novinka má na dĺžku len 4 250 a na výšku 1 460 mm. To znamená, že je o 26 mm kratšia a až o 52 mm nižšia ako v minulosti. Tieto parametre robia z nového Peugeotu 308 najkompaktnejší model svojej triedy. Rázvor náprav 2 620 mm je, naopak, o 10 mm dlhší. Zlepšila sa aj aerodynamika. Vďaka menšej čelnej ploche, zakrytiu podvozku, ale aj aktívnym klapkám v otvore pre prívod chladiaceho vzduchu klesol koeficient aerodynamického odporu na Cx 0,28.

Peugeot 308 sa konečne vzdal okukaných barokových línií a množstva odkazov na „leví“ pôvod značky. Pôsobí oveľa modernejšie a priamočiarejšie. Technologický akcent zvýrazňuje nielen plávajúca predná maska lemovaná chrómom, ale aj nové predné svetlá Full LED. Teda prvok, ktorý sa v tejto triede objavil v sérii zatiaľ len v Seate Leon. Každé z nich obsahuje 31 LED diód, z toho 10 pre stretávacie a 4 pre diaľkové svetlá.

Kompaktnejší formát neznamená menej miesta v interiéri. Peugeot 308 ponúka posádke viac priestoru a čo je prekvapujúce, napriek skráteniu previsov aj väčší batožinový priestor. Podľa Peugeotu má kufor ťažko uveriteľných 470 litrov, z toho 35 pod dvojitým dnom. To je zväčšenie o radikálnych 120 litrov! Tomuto údaju stíha jedine Honda Civic s nádržou premiestnenou pod predné sedadlá.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka (mm) 4 253
Šírka(mm) 1 804
Výška (mm) 1 457
Rázvor náprav (mm) 2 620
Objem kufra/nádrže (l) 420 – 470/53
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1 075 –1 165

Po Peugeote 208 a 2008 bude tristoosmička tretím modelom značky, v ktorom Peugeot uplatnil svoj nový ergonomický koncept i-Cockpit. Pracovisko vodiča tak tvorí malý volant s priemerom len 35 cm, hea-up displej a prístrojový panel predsunutý pod čelné sklo. K tomu pridáva 9,7-palcovú dotykovú obrazovku multimediálneho rozhrania, ktoré slúži na ovládanie funkcií klimatizácie, asistenčných systémov, riadenie, multimédiá, navigáciu a komunikáciu.

Prostredníctvom tohto systému bude od roku 2014 dostupná aj špeciálna aplikácia umožňujúca zaznamenávať informácie o vozidle pomocou smartfónu. Napríklad lokalizáciu vozidla, najazdené kilometre či prevádzkové údaje vrátane údajov o spotrebe paliva. Umožňuje tiež navigáciu k miestu vozidla. Sedem vyňatých tlačidiel pre priamy vstup do jednotlivých funkcií hlavného menu uľahčuje využívanie rozhrania.

Peugeot 308 dobieha náskok konkurencie aj v oblasti asistenčných systémov. Balík podpory vodiča Driver Assistance Pack obsahuje radarový tempomat, výstrahu pred kolíziou, ale aj automatické brzdenie v kolíznej situácii. Dopĺňa ho sledovanie mŕtveho uhla v zrkadlách, cúvacia kamera, aktívny parkovací asistent, ale aj bezkľúčové odomykanie a štartovanie či elektrická parkovacia brzda s funkciou hill-holderu.

Peugeot 308. Foto: Peugeot
Peugeot-308 2014 Peugeot 308.

Aj pod kapotou sa odohrala malá revolúcia. Po prvý raz v histórii bude k dispozícii úsporným 3-valcový motor. Na trh vstúpi Peugeot 308 s piatimi motormi. Základný benzínový atmosférický 3-valec 1,2 VTi (60 kW) doplnia dve turbá 1,6 THP s výkonom 92 alebo 115 kW. Dieselová ponuka štartuje motorom 1,6 HDi (68 kW) a pokračuje silnejšou verziou s výkonom 85 kW.

Skutočné novinky však dorazia pod kapotu Peugeotu 308 až na jar budúceho roka. Motorizáciu doplní preplňovaný trojvalec 1,2 e-THP s výkonom 81 alebo 96 kW a priamym sekvenčným vstrekovaním paliva pod tlakom až 200 barov. Kombinovaný bude so 6-automatickou prevodovkou Aisin. V porovnaní so 4-valcom je o 12 kg ľahší a až do 20¤% úspornejší. Naftové motory doplnia agregáty 1,6 BlueHDi (88 kW) a 2,0 BlueHDi (110 kW) so vstrekovaním prísady AdBlue. O zníženie spotreby sa budú starať aj pneumatiky s ultranízkym valivým odporom vyvinuté v spolupráci s Michelinom.

Pod kapotou sa neskôr objavia nové preplňované... Foto: Peugeot
Peugeot-308 2014 Pod kapotou sa neskôr objavia nové preplňované trojvalce 1,2 e-THP s výkonom 81 alebo 96 kW.

Jazdné vlastnosti tristoosmičky budú ťažiť z nižšej hmotnosti, ťažiska zníženého o 20 mm, rozšíreného rozchodu kolies, zmenšených previsov, ale aj úplne prepracovaného podvozku novej platformy EMP2. Predné zavesenie pseudo McPhersom doplní zadná vlečná náprava s novým uložením zadných tlmičov prechádzajúcich cez rameno. Peugeot tak sľubuje podstatne vyšší komfort. Zmenšil sa aj polomer zatáčania z 10,7 na 10,4 metra. Priamejšie riadenie s elektrickým posilňovačom má priniesť pocit lepšieho kontaktu s vozidlom.

Nový Peugeot 308 absolvoval svetovú premiéru na nepriateľskej pôde Golfu, počas autosalónu vo Frankfurte nad Mohanom. Vyrábať sa bude vo francúzskom závode Sochaux. Predaj odštartuje už tento mesiac. Na Slovensko sa dostane do konca tohto roka.

Technické údaje
Motor 1,2 VTi 1,6 THP 1,6 THP 1,6 HDi 1,6 e-HDi
Zdvihový objem (ccm) 1 199 1 598 1 598 1 560 1 560
Počet valcov/ventilov 3/12 4/16 4/16 4/16 4/16
Max. výkon (kW/ot.) 60/5 750 92/6 000 115/6 000 68/4 000 84/3 600
Max. krút. moment (Nm/ot.) 118/2 750 200/1 400 240/1 400 230/1 750 270/1 750
Max. rýchlosť (km/h) 172 202 215 183 196
0 – 100 km/h (s) 13,3 8,9 8,0 11,3 10,2
Spotreba na 100 km (l) 5,0 5,6 5,6 3,7 3,7
Peugeot 308
Peugeot 308
+18Peugeot 308
6 debata chyba
Viac na túto tému: #2014 #autosalón Frankfurt 2013 #Peugeot 308
Články podľa značiek