Suzuki SX4 S-Cross zaútočí na Qashqai

Nový crossover od Suzuki je už aj na slovenskom trhu. Poznáme technické údaje aj ceny.

18.09.2013 06:00
Suzuki SX-4-S-Cross Foto:
Nový crossover Suzuki SX4 S-Cross je v porovnaní so Suzuki SX4 dlhší o 18 cm a má o 10 cm dlhší rázvor náprav.
debata (5)

Nové Suzuki SX4 S-Cross bolo tak trochu záhadou. Od predstavenia konceptu S-Cross vlani v Paríži sa o ňom hovorilo ako o nástupcovi populárneho modelu SX4. Lenže rozmery nesedeli. Štúdia bola podstatne väčšia. A tak to zostalo aj so sériovou verziou. Tá nakoniec dostala názov SX4 S-Cross a v portfóliu Suzuki vytvorila úplne nový model.

Suzuki SX4 S-Cross si teda so starou „esixštvorkou“ nemýľte. Na dĺžku má tento crossover 4 300, na šírku 1 765 a na výšku 1 575 mm. Aj rázvor náprav 2 600 mm potvrdzuje, že Suzuki postavilo nového konkurenta pre Nissan Qashqai alebo Škodu Yeti. Len pre zaujímavosť, v porovnaní s pôvodným SX4, ktoré ostáva stále v ponuke, je S-Cross o 180 mm dlhší, o 35 širší a o 10 vyšší. Na rázvore pribudlo rovných desať centimetrov.

Suzuki SX4 S-Cross. Foto: Suzuki
Suzuki SX-4-S-Cross Suzuki SX4 S-Cross.

Kto sa však tešil, že sériovému modelu ostane šmrnc parížskej štúdie S-Cross, bude asi trochu sklamaný. Z atraktívneho SUV sa stal tak trochu tuctový crossover. Napokon, dizajn si na rozdiel od starého SX4, ktoré vzišlo z dielne Italdesignu, vzalo tentoraz pod palec priamo Suzuki. Pomerne „mäkké“ obrysy naznačujú snahu o zníženie aerodynamického odporu. Prednú masku zdobia chrómové lamely a svetlá denné LED diódy. V ponuke bude celkom desať lakov karosérie, z toho dva nové odtiene – limetková metalíza a ametystová sivá. Schopnosť jazdy v teréne umocňuje bohaté oplastovanie spodnej časti nárazníkov, ako aj prahov.

V porovnaní so Suzuki SX4 je interiér podstatne solídnejší. Zakladá si na kvalitnejších materiáloch a dekoráciách. Najvyššia úroveň obsahuje veľkú panoramatickú strechu, o ktorej Suzuki tvrdí, že je jedna z najväčších v tejto kategórii. Jej dĺžka je presne 1 000 mm. Predný sklenený panel možno pritom vysunúť nad zadný, čím vznikne otvor s dĺžkou 560 mm. Vnútorný priestor najlepšie dokumentuje solídny údaj vzdialenosti predných a zadných sedadiel 814 mm. Cestujúci vzadu navyše ťažia z vybratí na zadných stranách predných operadiel. Bezpečnostnú výbavu tvorí štandardne sedem airbagov, kontrola tlaku v pneumatikách či stabilizačný systém ESP.

Interiér si zakladá na kvalitnejších... Foto: Suzuki
Suzuki SX-4-S-Cross Interiér si zakladá na kvalitnejších materiáloch. Dosť miesta by malo byť tentoraz aj vzadu.

Batožinovým priestorom s objemom 430 litrov ukazuje S-Cross chrbát väčšine svojich súperov. Je to o 20 litrov viac ako v Qashqai a o 25 viac v porovnaní so Škodou Yeti.

Ponuku motorov tvoria len dva agregáty. Klasický atmosférický štvorvalec 1,6i VVT s výkonom 88 kW, známy z SX4, prešiel drobnými úpravami. Má napríklad nižšie trenie a o čosi nižšiu hmotnosť. Spojený je s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou, alebo kontinuálnou prevodovkou CVT s možnosťou manuálneho režimu so siedmimi prednastavenými prevodovými pomermi.

Druhú alternatívu tvorí nový turbodiesel 1,6 DDiS, teda objemovo menší „nafťák“, než má staré SX4. Jeho pôvod je opäť v talianskom Fiate. Výkon síce klesol z 99 na 88 kW, ale hodnota krútiaceho momentu 320 Nm ostala vďaka turbodúchadlu s premenlivou geometriou zachovaná. Diesel je kombinovaný výlučne so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.

Pod vekom kufra ukrýva SX4 S-Cross batožinový... Foto: Suzuki
Suzuki SX-4-S-Cross Pod vekom kufra ukrýva SX4 S-Cross batožinový priestor s objemom až 430 litrov.

Oba motory môžu byť spriahnuté s pohonom oboch náprav 4WD. Suzuki tvrdí, že SX4 S-Cross bude najúspornejším crossoverom vo svojej triede. Normovaná spotreba pre benzínovú „predokolku“ je len 5,5 a pre diesel 4,4 litra paliva na 100 km. To aj vďaka nasadeniu stop-štart systému, dlhším prevodom a indikátoru ekonomického radenia.

Rozmery
Dĺžka (mm) 4 300
Šírka (mm) 1 765
Výška (mm) 1 570
Rázvor náprav (mm) 2 600
Objem kufra/nádrže (l) 430/47

Nový systém pohonu 4×4 AllGrip má až štyri režimy. Mód Auto uprednostňuje zväčša pohon predných kolies, no po stratení trakcie prednej nápravy zapojí aj zadné kolesá. V režime Sport prenáša systém k zadným kolesám ešte viac krútiaceho momentu, čo má zlepšiť trakciu pri dynamickom štýle jazdy. Mód Snow je určený na klzké povrchy a nespevnené vozovky, keď sú v zábere všetky štyri kolesá permanentne, no s premenlivým pomerom v závislosti od okamžitých podmienok. Posledným režimom je režim Lock pre najťažšie podmienky s pevným prerozdelením krútiaceho momentu medzi nápravy v pomere 50:50 a upravenou činnosťou trakčných systémov.

Suzuki SX4 S-Cross. Foto: Suzuki
Suzuki SX-4-S-Cross Suzuki SX4 S-Cross.

Suzuki SX-4 S-Cross vyrába japonská automobilka vo svojom maďarskom výrobnom závode v Ostrihome. Na slovenský trh bolo uvedené začiatkom septembra. Predáva sa v piatich úrovniach vybavenia od základnej Start až po najvyššiu Elegance +. Cena základnej verzie 1,6 VVT 2WD Start je 16 000 eur. Aj to dokladuje, že SX4 S-Cross nie je nástupcom súčasnej Suzuki SX4. Ten príde na trh najskôr budúci rok.

Technické údaje
Model 1,6 VVT 1,6 VVT AWD 1,6 DDiS 1,6 DDiS AWD
Zdvihový objem (ccm) 1 586 1 586 1 598 1 598
Počet valcov/ventilov 4/16 DOHC 4/16 DOHC 4/16 DOHC Turbo 4/16 DOHC Turbo
Max. výkon (kW/ot.) 88/6 000 88/6 000 88/3 750 88/3 750
Max. krút. moment (Nm/ot.) 156/4 400 156/4 400 320/1 750 320/1 750
Max. rýchlosť (km/h) 180 175 180 175
0 – 100 km/h (s) 11,0 12,0 12,0 13,0
Spotreba na 100 km (l) 5,4 5,7 4,2 4,4
SX4 S-Cross 2WD 1,6 VVT 1,6 DDiS
Start 16 000 €
Comfort 18 000 € 19 500 €
Premium 19 200 € 21 000 €
Premium CVT 20 700 €
Elegance 20 700 € 22 500 €
Elegance CVT 22 200 €
Elegance + 21 950 € 23 750 €
SX4 S-Cross 4WD 1,6 VVT 1,6 DDiS
Premium 21 000 €
Premium CVT 22 500 €
Elegance 22 500 € 24 300 €
Elegance CVT 24 000 €
Elegance + 23 750 € 25 550 €
Elegance + CVT 25 000 €  
5 debata chyba
Viac na túto tému: #SUV #crossover #Suzuki #SX4 #S-Cross
Články podľa značiek