Yamaha MOTIV.e: Dostane sa japonský 'Smart' do výroby?

Japonská Yamaha nevyrába autá, no ako sa zdá, s trpasličím MOTIV.e to myslí vážne. Na jeho vzniku spolupracovala so slávnym konštruktérom Formuly 1 Gordonom Murrayom.

26.11.2013 06:00
Yamaha MOTIV.e Foto:
V porovnaní so Smartom fortwo je MOTIVE.e dlhší len o päť milimetrov. Štúdiu poháňa zadný elektromotor s výkonom 25 kW.
debata

Gordon Murray sa už dlhé roky zaoberá projektmi ekologickej mestskej mobility. Z jeho konštrukčnej kancelárie Gordon Murray Design už vyšlo napríklad mikroauto T25, kratšie než Smart. S Yamahou spolupracuje do roku 2009, no finančná kríza ich spoločný projekt na niekoľko rokov zmrazila. Dnes je, ako sa zdá, všetko na dobrej ceste. V Tokiu predstavili spoločné dielo – Yamahu MOTIV.e.

Interiér je určený dvom osobám. Hmotnosť... Foto: Yamaha
Yamaha MOTIV.e Interiér je určený dvom osobám. Hmotnosť realistického konceptu je 750 kg.

Toto mestské autíčko má na dĺžku len 2 690 mm, čo znamená, že je len o päť milimetrov dlhšie ako dvojmiestny Smart fortwo. Ako napovedá názov, ide o elektromobil. Poháňa ho elektromotor s výkonom 25 kW. Jeho mestské zameranie naznačuje aj maximálna rýchlosť obmedzená na 105 km/h a akcelerácia na 100 km/h za 15 sekúnd. Uvažuje sa však aj nad verziou s motocyklovým trojvalcom Yamaha s výkonom 52 kW, spojeným s dvojspojkovou prevodovkou.

O výrobe ešte nebolo rozhodnuté. Yamaha zatiaľ len testuje reakcie verejnosti. V najlepšom prípade by sa tak mohol MOTIVE.e dostať do série po roku 2015. Jeho hlavnou prednosťou by mohla byť aj cena, nižšia než v prípade Smartu. Využívať môže totiž výrobný proces Gordona Murraya, ktorého základom je použite minimálneho počtu komponentov a zníženie prepravných nákladov. V protiklade s tým je však použitie drahých kompozitných vonkajších panelov karosérie.

Yamaha MOTIV.e
Yamaha MOTIV.e
+5Yamaha MOTIV.e

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #elektromobil #Yamaha MOTIV.e #Gordon Murray
Články podľa značiek