Nové Polo dobieha Golf. Dostane adaptívny podvozok aj radar!

Tešili ste sa na nové Polo? Tak to si ešte chvíľu počkáte. Modernizácia toho súčasného, ktoré sa predstaví v marci v Ženeve, však nastavuje latku v tejto triede poriadne vysoko. Polo doslova dobieha Golf.

28.01.2014 16:00
VW Polo 2015 Foto:
Facelift karosérie zahŕňa nové nárazníky a svetlá. Mimochodom, tie predné môžu byť vybavené po prvýkrát v nižšej triede technológiou LED diód.
debata (3)

Informácie o tom, že nové Polo nebude celkom nové, sa ukázali ako pravdivé. Po piatich rokoch výroby však prichádza Volkswagen s modernizáciou, ktorá sa nedá odbiť len slovom facelift. Inovácie zasiahli dizajn, motory, interiér, podvozok, bezpečnostné vybavenie, ale aj elektroniku na palube. Takže v podstate tu máme úplnú novinku, či skôr baby Golf. Mnohými prvkami Polo naozaj vysoko prekonáva štandard svojej triedy.

Dizajnom sa modernizované Polo približuje svojmu väčšiemu a slávnejšiemu súrodencovi. Vidno to na ostrejších rysoch prednej časti, úplne novom nárazníku s „plávajúcou“ lištou, ale aj na grafike reflektorov. Tie môžu byť vybavené LED diódami diaľkových aj stretávacích svetiel. Polo tak bude prvým modelom nižšej triedy s takouto svetelnou technológiou. Novú grafiku majú aj zadné svetlá a nárazník s prelisom pre poznávaciu značku.

Aj zadné svetlá majú novú grafiku. V nárazníku... Foto: Volkswagen
VW Polo 2015 Aj zadné svetlá majú novú grafiku. V nárazníku je veľký prelis pre poznávaciu značku.

Facelift uzatvára nový dizajn diskov kolies, ale aj ponuka farieb karosérie. Podobne evolučné sú zmeny v interiéri. Aspoň na prvý pohľad. Polo dostalo úplne nový prístrojový panel, volant či radiacu páku z Golfa, ale najmä nové rozhranie s dotykovou obrazovkou, ktoré nijako nezaostáva za ovládacím panelom Golfu, Octavie či Seatu Leon, Monitor reaguje už na priblíženie ruky a systém umožňuje streamovanie hudby či prepojenie s mobilným telefónom cez Bluetooth.

Nové sú aj poťahové materiály a farebný koncept. To, čo nevidieť, sú nové bezpečnostné prvky, opäť prevzaté od „veľkého brata“. Polo bude monitorovať únavu vodiča, dostane multikolíznu brzdu pre zabránenie následných zrážok, systém Front Assist zabraňujúci nárazom pri nízkych rýchlostiach a ako prvé vozidlo vo svojej kategórii aj radarový tempomat so samočinným brzdením.

Interiér dostal nový prístrojový panel, ale... Foto: Volkswagen
VW Polo 2015 Interiér dostal nový prístrojový panel, ale najmä nové rozhranie s dotykovou obrazovkou z Golfu.

Medzi technologické novinky, ktoré inde nenájdete, patrí príplatkový podvozok Selelct Sport s adaptívnymi tlmičmi a nová generácia elektromechanického posilňovača riadenia, ktorý je integrovaný priamo do tyče volantu. A potom je tu celá paleta nových motorov. To, čo sa totiž udialo pod kapotou, možno označiť za malú revolúciu. Polo bude odteraz spoliehať pri benzínovej ponuke prakticky výlučne na ľahké a úsporné trojvalce.

Základom sú atmosférické motory 1,0 MPI s výkonom 44, alebo 55 kW, známe už z modelu up!. Tie vytlačia z ponuky staršie trojvalce 1,2 MPi (44, 51 kW). Spojené budú so stop-štart systémom, čo znamená opätovné zníženie spotreby. Základné Pola si vypýtajú priemerne len 4,6 litra benzínu. Nad nimi budú stáť úplne nové preplňované verzie 1,0 TSI, dodávané s výkonom 66 alebo 77 kW.

Pod kapotou budú vládnuť najmä benzínové... Foto: Volkswagen
VW Polo 2015 Pod kapotou budú vládnuť najmä benzínové 3-valce s objemom jedného litra. Naopak, nový diesel 1,4 TDI bude mať 4-valcovú koncepciu.

To samozrejme znamená koniec problémových 4-valcových motorov 1,2 TSI, ale tiež nižšiu spotrebu. Polo 1,0 TSI si na 100 km vystačí so 4,1 litrami benzínu, čo je až o liter menej. Jediným 4-valcom v ponuke ostane motor 1,4 TSI ACT s technológiou vypínania valcov určený pre verziu Blue GT s výkonom zvýšeným zo 103 na 110 kW, a jeho špičková verzia posilnená pre Polo GTI zo 132 na 141 kW.

Chýbať nebudú ani dieselové verzie. Na trojvalec 1,2 TDI, ale aj 4-valec 1,6 TDI zabudnite. Všetky pôvodné agregáty nahradí úplne nový 4-valec 1,4 TDI s výkonmi 55, 66 alebo 77 kW. To síce zodpovedá predchádzajúcim motorom, rozdiel je však v krútiacom momente a spotrebe. Polo 1,4 TDI ponúkne už v najslabšej verzii 210 Nm, čo je až o 30 viac v porovnaní s motorom 1,2 TDI, a s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou spotrebuje len 3,2 litra nafty. So DSG to bude o dva decilitre viac.

Nové Polo sa predstaví na jarnom ženevskom autosalóne a hneď po ňom dorazí prednostne na domáci nemecký trh v úvodnej sérii Polo Fresh. Na výber bude ponuka piatich farieb a štandardne dodávaný dvojfarebný interiér. Volkswagen sľubuje, že napriek bohatšej výbave sa cena nového Pola nezmení. K nám by sa malo dostať na jeseň. Technické údaje budú zverejnené až po premiére.

VW Polo 2015
VW Polo 2015
+11VW Polo 2015

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #radarový tempomat #VW Polo #adaptívny podvozok #1.0 TSI
Články podľa značiek