GM pripravuje ofenzívu malých motorov. Príde ich až jedenásť

Nový preplňovaný litrový trojvalec 1,0 Ecotec Turbo je len začiatkom veľkej obmeny agregátov pod kapotami kompaktných modelov z dielne General Motorsu. V nasledujúcich rokoch sa do downsizingu zapojí celkom 11 pohonných jednotiek s objemom do 1,5 litra.

01.04.2014 12:00
debata
Opel - motory Ecotec Foto: Opel
Opel - motory Ecotec Opel - motory Ecotec

Príchod úsporných benzínových motorov je naplánovaný do roku 2017. Ich zdvihový objem sa bude pohybovať od 1,0 do 1,5 litra a vznikne z nich celkom jedenásť variantov s troj- aj štvorvalcovou koncepciou, a to buď s atmosférickým plnením, alebo preplňovaním turbodúchadlom.

Najslabším z nich bude atmosférický litrový trojvalec 1,0 Ecotec s výkonom 56 kW a krútiacim momentom 95 Nm. Na opačnej strane bude stáť štvorvalec 1,5 Ecotec Turbo s výkonom 123 kW a maximálnym krútiacim momentom 250 Nm. Ako prvý príde dnes už známy trojvalec 1,0 Ecotec Turbo (66 alebo 88 kW), ktorý debutuje pod kapotou Opelu Adam. Po ňom budú nasledovať štvorvalce 1,4 Ecotec Turbo (110 kW, 235 Nm) a atmosférický 1,5 Ecotec (84 kW, 146 Nm) pre čínsky Chevrolet Cruze.

Preplňovaný litrový agregát celkom nahradí atmosférický starší motor 1,6 Ecotec a pri porovnateľných výkonoch ušetrí až 20 % paliva. Podobne to bude s motorom 1,4 Ecotec Turbo, o ktorom Opel tvrdí, že je o 50 % tichší ako konkurenčný motor 1,4 TSI od Volkswagenu a o 25 % tichší ako trojvalec 1,0 EcoBoost od Fordu. Všetky motory budú vybavené priamym vstrekovaním paliva, variabilným sacím potrubím a variabilným časovaním ventilov.

Vyrábať sa budú v závodoch Flint v USA, maďarskom Szentgottharde, vo fabrike Toluca v Mexiku a čínskej motorárni Changwon.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #GM #General Motors #Ecotec #Ecotec Turbo
Články podľa značiek