Maserati Alfieri: Brána do budúcnosti je už blízko

Ťahúňom predajov Maserati sú najmä nové sedany Quattroporte a Ghibli. Lenže DNA tejto modenskej značky spočíva v športových kupé. Z nich má však dnes v ponuke len veľké GranTurismo. Zmeniť by to mohol koncept Alfieri. K realite má bližšie, ako by sa mohli zdať.

01.04.2014 06:00
Maserati Alfieri Foto:
Nádherný dizajn štúdie je inšpirovaný slávnym GT Maserati A6 GCS z roku 1954.
debata

K stavbe konceptu, ktorý sa začal rodiť už minulé leto, malo však Maserati aj iné ako len marketingové dôvody. V tomto roku totiž oslavuje storočnicu. Aj preto nesie štúdia dvojdverového GT meno najvýznamnejšieho zo zakladateľov spoločnosti Alfiera Maseratiho. Práve on otvoril pred sto rokmi v Bologni Ofiicine Alfieri Maserati.

Za tvarmi realistickej štúdie stojí skupina mladých dizajnérov pod vedením Marca Tenconiho a Lorenza Ramaciottiho z Maserati Centro Stile. Alfieri považujú za prah medzi minulosťou a budúcnosťou značky. A to doslova, pretože Alfieri je stopercentne funkčný prototyp a až 90 % komponentov je zhodných s prípadnou sériovou produkciou.

Pri porovnaní so súčasným Maserati GranTurismo... Foto: Maserati
Maserati Alfieri Pri porovnaní so súčasným Maserati GranTurismo je Alfieri kratšie o 30 cm. Meria 4 590 mm. Mohlo by tak byť dôstojným konkurentom pre Jaguar F-Type.

Šéf koncernu Fiat-Chrysler Sergio Marchione doslova povedal, „Platforma aj motory sú pripravené, produkcia by mohla začať do 24 až 28 mesiacov. Takže sa vlastne pozeráme na čosi, čo by nemuselo mať ďaleko od nového Maserati GranSport. Napokon, dokladujú to aj rozmery. V porovnaní so súčasným veľkým GT GranTurismo, ktorého platformu Alfieri využíva, má o 24 cm kratší rázvor (2 700 mm). Je dlhé 4 590, široké 1 930 a vysoké 1 280 mm.

To sú skutočne športové proporcie, ktoré v súčasnej ponuke Maserati, po skončení výroby pôvodných kupé GranSport, veľmi chýbajú. Nádherný dizajn je v mnohom inšpirovaný minulosťou, najmä legendárnym modelom Maserati A6 GCS – 53 z roku 1954, ktorý oblieklo štúdio Pinin Farina. Pôvodné motívy sú však prenesené do súčasnosti tak, aby Alfieri nepôsobilo príliš retro. Je to moderné 2+2 miestne kupé, ktoré by sa mohlo už dnes postaviť napríklad proti Jaguaru F-Type.

Interiér vyznáva veľmi jednoduché línie, no o... Foto: Maserati
Maserati Alfieri Interiér vyznáva veľmi jednoduché línie, no o to modernejšiu elektroniku. Analógové prístroje nahradil TFT displej.

Alfieri poháňa vpredu uložený atmosférický 4,7 litrový 8-valec z GranTurisma s výkonom 338 kW, teda technika zo súčasnej produkcie. Výkon a krútiaci moment 520 Nm putujú cez prevodovku MC Shift integrovanú so zadným samosvorným diferenciálom (Transaxle) k hnaným zadným 21-palcovým kolesám. Mimochodom, tie predné majú o palec menší priemer. Disky skrývajú keramické brzdové kotúče priamo z ostrého GranTurisma MC Stradale.

Interiér je riešený vo vyslovene minimalistickom duchu. Palubná doska si berie inšpiráciu z Maserati 5000 GT, osadená je však dvojicou TFT displejov, z ktorých jeden má funkciu prístrojového panela a druhý slúži ako multimediálne rozhranie. Grafika štyroch virtuálnych analógových ukazovateľov má však tradičný dizajn. Za prednými sedadlami je ešte dvojica núdzových, a tak ako sa na čistokrvné 2+2 miestne talianske kupé patrí, nie je kabína pre posádku oddelená od batožinového priestoru.

Technika Alfieri pochádza z GranTurisma.... Foto: Maserati
Maserati Alfieri Technika Alfieri pochádza z GranTurisma. Atmosférický 8-valec s objemom 4,7 litra a výkonom 338 kW je spojený so vzadu umiestnenou prevodovkou MC Shift.

Či to má Alfieri namierené na výrobné linky, koncern Fiat nepotvrdil. Aj sám šéf koncernu Sergio Marchione si zvolil v Ženeve diplomatický slovník. „Či sa bude Alfieri vyrábať, nie je ešte isté. Jediné, čo môžem povedať je, že je to krásny stroj.“ Ak by však novinka dostala zelenú, schádzať bude z liniek závodu Grugliasku neďaleko Turína. Tu je rodisko súčasných sedanov Quattroporte a Ghibly.

Maserati Alfieri
Maserati Alfieri
+7Maserati Alfieri

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Maserati #Concept #koncept #autosalón Ženeva 2014 #Maserati Alfieri
Články podľa značiek