Jaguar XE: Šelma to nevzdáva. Opäť zabojuje v strednej triede

Po piatich rokoch od zastavenia výroby neúspešného modelu X-Type sa britská značka vráti do strednej triedy. Kladivom na BMW radu 3 má byť Jaguar XE.

08.04.2014 16:00
Jaguar XE Foto:
Premiéra najmenšieho Jaguaru sa blíži. Nová platforma a nové 6-valce by mu mali dať viac šancí na úspech ako jeho predchodcovi s označením X-Type.
debata

Najmenším sedanom Jaguaru je v súčasnosti model XF vo vyššej strednej triede. A hoci sa už britská značka v minulosti snažila odkrojiť si modelom X-Type kus z koláča v strednej triede, kde úraduje napríklad BMW radu 3, Mercedes-Benz triedy C či Audi A4, skončilo to fiaskom. Teraz ale svitá na lepšie časy.

Novinka s označením XE, ktorá sa chystá na trh budúci rok, však už rozhodne nebude len prezlečeným Fordom Mondeo. Postavia ju na novej ľahkej hliníkovej platforme iQ(AL), ktorú Jaguar už prezentoval na štúdii SUV C-X17. To znamená aj príchod novej generácie úsporných 4-valcov Ingenium.

Najúspornejší z nich má produkovať len 100g CO2 na kilometer, čo znamená spotrebu hlboko pod päť litrov paliva. Ako prvý príde naftový dvojliter zastupujúci už zastaraný motor 2,2 D, ktorý pochádza ešte zo spolupráce koncernov Ford, kde Jaguar patril, a francúzskeho PSA (Peugeot/Citroen). O výkon sa ale neobávajte. Jaguar potvrdil aj príchod 6-valcovej verzie.

Tá si požičia motor priamo z roadsteru a kupé F-Type. Jeho 3-litrové agregáty s dopované kompresorom dávajú v súčasnosti 250 alebo 280 kW a krútiaci moment 450, respektíve 460 Nm. Je pravdepodobné, že do ponuky sa dostanú oba s tým, že silnejšia z nich sa udomácni pod kapotou ostrej verzie XE R.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Jaguar #Jaguar XE #stredná trieda
Články podľa značiek