Peugeot Exalt Concept: Kupé s kožou žraloka

Pri prvej zverejnenej fotografii pripravovaného konceptu pod plachtou to vyzeralo, že Peugeot koketuje s nástupcom modelov 406 a 407 Coupé. Nie je to však tak. Štúdia Exalt útočí na oveľa atraktívnejší segment. Je to štvordverové kupé. Predstaví sa v Pekingu.

16.04.2014 06:00
Peugeot Exalt Foto:
Nádherné 4-dverové kupé s dĺžkou 4,7 metra má karosériu potiahnutú textilom. Povrchová úprava je inšpirovaná žraločou kožou.
debata

Pôsobivý koncept využíva platformu EMP2, na ktorej už stojí nový Peugeot 308. Lenže Exalt má na dĺžku 4 730 mm, čo je len o 60 mm menej v porovnaní s Peugeotom 508. Takže tu má krásne veľké štvordverové kupé, ktoré by vzhľadom na dopyt po autách v tomto segmente nemuselo ostať nutne v šuplíku. Tak ako ho však uvidíme na autosalóne v Pekingu, sa do výroby určite nedostane.

Jeho štíhla karoséria s výškou len 1 310 mm je totiž tvorená kombináciou surovej ocele a textilu s názvom Shark Skin. Povrchová úprava je teda inšpirovaná morským predátorom. Výsledkom takéhoto riešenia je vraj nielen nižšia hmotnosť, ale vraj aj lepšia aerodynamika. Pravdupovediac, tento nápad nie je celkom nový. Pred pár rokmi prišlo s plátennou karosériou aj BMW, keď predstavilo fascinujúci koncept Gina.

Celkový efekt karosérie vysokej len 1 310 mm... Foto: Peugeot
Peugeot Exalt Celkový efekt karosérie vysokej len 1 310 mm umocňujú obrovské 20-palcové disky kolies a dvojfarebný lak.

Jednou z mála ďalších informácií, ktoré Peugeot o Exalte, dizajnovo inšpirovanom dva roky starou štúdiou Onyx, prezradil, je, že ho bude poháňať hybridná sústava HYbrid4. Kým však v súčasných hybridných Peugeotoch, ako je 508 RXH alebo 3008 HYbrid4, je hlavným ťahúňom naftový motor, Exalt sa bude spoliehať na kombináciu benzínového agregátu 1,6 THP s výkonom 200 kW v spojení s automatickou prevodovkou, a zadný elektromotor s výkonom 50 kW.

Systém umožňuje čisto elektrickú prevádzku, jazdu v benzínovom režime a samozrejme hybridný mód. Zároveň tým Exalt získal pohon oboch náprav. Šetriť palivo sa bude snažiť aj rekuperáciou brzdnej energie. Napokon, na váhe má napriek „žraločej koži“ stále nezanedbateľných 1 700 kg. K technickým vychytávkam Exaltu patria tiež špeciálne svetlá, ktoré dokážu eliminovať vplyv šera, kedy je kontrast medzi svetlom a tmou najnižší. Účinným receptom sa má stať takzvané „čierne svetlo“.

Interiér prináša novú formu ergonomického... Foto: Peugeot
Peugeot Exalt Interiér prináša novú formu ergonomického konceptu i-Cockpit, drevenú palubnú dosku a stredovú konzolu, ale aj klimatizáciu, ktorá si dokáže poradiť s čínskym smogom.

Interiér je určený štyrom pasažierom. Peugeot v ňom opäť uplatnil svoj i-Cockpit s malým volantom a predsunutými prístrojmi, aj keď v tomto prípade v pomerne futuristickej forme. S tou kontrastujú prírodné materiály, najmä nelakované drevené panely z ktorých je vyrobená prakticky celá palubná doska a stredová konzola. Zaujímavosťou je klimatizácia, ktorá dokáže vo vozidle vytvoriť pomocou rozptýlenia baktérií klinicky čisté prostredie, čo má v smogom zamorených čínskych metropolách cenu zlata.

Exalt sa verejnosti predstaví presne 20 apríla na autosalóne v Pekingu. A čo je jeho posolstvom? Čakať môžeme pravdepodobne Peugeot 308 s karosériou sedan. Samozrejme, pre čínsky trh, kde sú sedany jednoznačne najpopulárnejšie. Druhou dobrou správou je, a to aj pre Európanov, že Peugeot pracuje na hybridnom pohone, ktorý sa v modelovom rade 308 zatiaľ neobjavil.

Peugeot Exalt
Peugeot Exalt
+13Peugeot Exalt

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Concept #koncept #hybrid #Peugeot #autosalón Peking 2014 #Peugeot Exalt
Články podľa značiek