Značka Vignale má byť pre Ford už v blízkej budúcnosti synonymom toho najvyššieho luxusu. Jednoducho, bude označovať špecifické verzie modelov Ford v tej najvyššej možnej výbave. Naznačil to už štúdiou Mondeo Vignale. A teraz uplatnil rovnaký recept na S-Maxe. Kým však Mondeo Vignale vychádzalo z reálneho sériového modelu Fusion, S-Max Vignale je len upraveným konceptom novej generácie S-Maxu.
Od vlaňajšej štúdie sa preto líši len v detailoch. Na strunu najnáročnejších zákazníkov hrá novým výpletom masky, perleťovým lakom karosérie Milano Grigio či kosoštvorcovým prešívaním čalúnených sedadiel. Všetky tieto prvky sú inšpirované svetom interiérového a odevného dizajnu. Takže vôbec neprekvapí, že S-Max Vignale nepredstavil Ford na nedávnom ženevskom autosalóne, ale až na výstave nábytku Salone de Mobile v Miláne.
Napokon samotná značka Vignale má talianske korene. Ford ju kúpil spolu so štúdiom Ghia už v roku 1970. Vignale patrilo medzi najslávnejšie talianske karosárne. Vyrábalo zákazkové karosérie pre Alfa Romeo, BMW, Fiat, Lanciu, Maserati, Rolls-Royce či Chverolet a exkluzívne pre DeTomaso. A hoci značka roky „spala“, Ford sa ju rozhodol oprášiť. Vie, čo robí, záujem o luxusne vybavené autá totiž stále stúpa.
Až polovica zákazníkov Fordu si už v súčasnosti vyberá vyššie alebo najvyššie špecifikácie výbav a 15 % z nich sa dokonca dožaduje ešte lepšieho „zariadenia“. Punc prémiovosti má Fordom s plaketou Vignale dodať aj špecifický spôsob predaja a následných služieb. Verzie Vignale budú mať preto vyhradený priestor v showroomoch, takzvaný Vignale Lounge, a ich zákazníci k dispozícii bezplatné čistenie karosérie a interiéru po celú dobu životnosti auta.
Len na pripomenutie. Ford S-Max Concept, ktorý je postavený na platforme nového Mondea, poháňa štvorvalec 1,5 EcoBoost. S výkonom 133 kW a krútiacim momentom 240 Nm. Sériová verzia by sa mohla dostať na trh už na budúci rok a s ňou aj S-Max Vignale. Prvým zástupcom novej luxusnej rodiny však bude Mondeo Vignale.