Škoda CitiJet: Citigo odhodilo strechu aj zadné sedadlá

Automobilka Škoda si vychováva šikovných mladých učňov. Tí v rámci projektu „učňovské auto“ urobili zo sériovej Škody Citigo dvojmiestny roadster.

30.05.2014 08:00
debata
Škoda CitiJet je dielom mladých učňov zo Škody. Foto: Škoda
Škoda CitiJet Škoda CitiJet je dielom mladých učňov zo Škody.

Na modeli CitiJet, ako upravené Citigo nazvali, pracovalo počas šiestich mesiacov 16 študentov odborného učilišťa spoločnosti Škoda Auto. Auto vychádza zo sériového modelu, čo prezrádza aj trojvalec 1.0 MPI naladený na 55 kW/75 k, dokonale sa však pohrali s jeho karosériou aj interiérom. Najmenšia Škoda prišla o strechu, vzadu pribudol mohutný spojler, zmenila sa aj línia bočných okien a športového ducha naznačujú dve výfukové koncovky. Jedinečnosť modelu CitiJet ďalej zvýrazňuje špeciálne modrobiele lakovanie aj rozdielne farebné prevedenie 16-palcových diskov na pravej a ľavej strane.

Namiesto zadných sedadiel je tu ochranný rám. Foto: Škoda
Škoda CitiJet Namiesto zadných sedadiel je tu ochranný rám.

Rovnako zaujímavá je však aj kabína. Zadné sedadlá museli ísť von a namiesto nich sa tu usadil mohutný ochranný rám (okrem ochrannej funkcie spevňuje skelet karosérie bez strechy). Výbava vychádza z verzie Sport, pričom atraktivitu malého roadstera zvýrazňujú športové sedadlá, červené doplnky, či bielo lakovaná palubná doska. Keďže ide o auto pre mladých, nechýba v ňom audiosystém s výstupným výkonom 300 W a modré LED osvetlenie reagujúce na tempo hudby.

Interiér zdobí biela palubná doska. Foto: Škoda
Škoda CitiJet Interiér zdobí biela palubná doska.

Hoci na tvaroch štúdie pracoval aj hlavný dizajnér automobilky Škoda, Jozef Kabaň, a auto využíva mnoho sériových komponentov, ide o experiment určený výlučne pre zraz GTI pri rakúskom jazere Wörthersee (28. – 31.5. 2014). O malosériovej výrobe podobného auta Škoda pochopiteľne neuvažuje.

debata chyba
Viac na túto tému: #Škoda Citigo
Články podľa značiek