BMW X6: Terénne kupé z Mníchova sa ukáže v Moskve

Po predstavení novej generácie BMW X5 na seba nedala dlho čakať ani nová X-šestka. Prichádza v druhom vydaní, ktoré prináša úsporu paliva, zlepšenie dynamiky a vyšší komfort.

10.06.2014 06:00
debata (7)
Nové BMW X6 je postavené na platforme modelu... Foto: BMW
BMW X6 - 2015 Nové BMW X6 je postavené na platforme modelu X5. Karoséria však opäť prináša športovú siluetu kupé.

S BMW X6 urobila mníchovská automobilka v roku 2008 vo svete prémiových áut poriadny prievan. Zdanlivo nezmyselný koncept skríženia veľkého SUV a športového kupé zapôsobil na zákazníkov ako magnet. Po šiestich rokoch môže BMW bilancovať 250 000 vyrobených kusov. A kým konkurencia zo Stuttgartu ešte len lapá dych, ako ukázala konceptom Coupé SUV na nedávnom autosalóne v Pekingu, z Mníchova prichádza už druhá generácia.

Novinka je postavená na platforme novej X-päťky s rázvorom 2 933 mm a preberá z nej množstvo dizajnových prvkov, napríklad predné svetlá, ktoré sa dotýkajú „ľadviniek“, ale opäť tu máme siluetu kupé. Medzigeneračne došlo k nárastu celkovej dĺžky o 32 mm na konečných 4 909. Do šírky ich pribudlo len šesť (1 989), ale na výšku až 33 (1 702 mm). Rázvor ostal pôvodný. Práve zväčšenie výšky dáva tušiť, že novinka bude o čosi štedrejšia v priestore nad hlavami zadných cestujúcich, čo bolo slabinou prvej generácie.

A k tomu pridá aspoň 10 symbolických litrov v batožinovom priestore. Pod zadným vekom je teraz spolu 580 litrov. Po sklopení delených zadných operadiel v pomere 40:20:40 však vzrastie celkový objem na 1 525 litrov, čo je o 75 viac. Štandardne bude nové BMW X6 jazdiť na 19-palcových diskoch kolies. Technologický imidž mu prepožičajú sériové bi-xenónové svetlá. Nezabudlo sa však ani na individualizáciu. BMW ponúka dva príplatkové dizajnové balíky. Design Pure Extravagance a športový M Sport.

Medzigeneračne narástlo nové BMW X6 o 32 mm na... Foto: BMW
BMW X6 - 2015 Medzigeneračne narástlo nové BMW X6 o 32 mm na dĺžku, o šesť na šírku a o 33 mm na výšku. Práve tá má priniesť posádke na zadných sedadlách viac miesta nad hlavou.

Prvý z nich obsahuje napríklad špecifické prahy, ozdobnú lištu na zadnom veku, množstvo chrómových dekorácií či 20-palcové disky kolies. S M balíkom zas získate hliníkové mriežky chladiča, aerodynamické prvky či zväčšené sacie otvory v prednom nárazníku a, samozrejme, špecifické M disky. Balík M Sport sa pritom dá kombinovať aj s balíkom Extravagance. Športové vyhotovenie pridáva aj dynamický podvozok s adaptívnymi tlmičmi, tvrdším naladením a pneumatickou zadnou nápravou.

Napriek miernemu zväčšeniu formátu sa BMW chváli, že sa mu podarilo zastaviť rast hmotnosti. Vďaka nasadeniu hliníka a ultra vysokopevnostnej ocele je novinka o 10 kg ľahšia, ale ak by sme vzali do úvahy bohatšie vybavenie novej verzie, predstavuje úspora až 40 kg. Veľkým úspechom je tiež rozloženie hmotnosti v spravodlivom pomere 50 : 50 medzi obe nápravy, čo má pozitívny vplyv na jazdné vlastnosti. Optimalizáciou aerodynamiky klesol aj odpor vzduchu na slušných Cx 0,32.

Interiér preberá palubnú dosku z nového BMW X5. V jeho centre sa nachádza visutý 10,25-palcový displej multimediálneho rozhrania iDrive. Nový je aj prístrojový panel s možnosťou zmeny grafiky podľa zvoleného jazdného režimu. Bohatšia je tiež výbava. V štandarde sú v porovnaní s minulosťou nielen spomínané bi-xenóny, ale aj 8-stupňová prevodovka, kožené čalúnenie, elektrochromatické spätné zrkadlo, dvojzónová klimatizácia, diaľkové ovládanie zadného veka či bezpečnostné prvky balíka Driving Assistant.

V ponuke bude aj športový balík M Sport s... Foto: BMW
BMW X6 - 2015 V ponuke bude aj športový balík M Sport s 20-palcovými diskami kolies a aerodynamickým paketom.

V čase vstupu na trh bude nové BMW X5 k dispozícii s troma pohonnými jednotkami, všetkými z radu BMW TwinPower Turbo a splňujúcimi emisnú normu Euro 6. Vrcholom je modernizovaný preplňovaný 8-valec pre verziu xDrive50i s výkonom zvýšeným o 10 % na 330 kW a krútiacim momentom 650 Nm (+ 50 Nm). Na stovku to zvládne za 4,8 sekundy. Pritom jeho normovaná spotreba klesla o 22 % na úroveň 9,7 litra na 100 km. Spoločnosť mu budú robiť dva dieselové motory. Silnejšie 6-valcové tri-turbo X6 M50d s výkonom 280 kW a slabší trojliter X6 xDrive30d (190 kW).

Aj pri ňom došlo k zníženiu spotreby paliva o 19 % na 6,0 litra na 100 km. Za nižším apetítom stojí nielen 8-stupňová prevodovka a jazdný režim Eco Pro, pri ktorom sa aktivuje voľnobežka, ale aj celý rad opatrení balíka EfficientDynamics. Napríklad spolupráca prevodovky s navigáciou, ktorá využíva na optimalizáciu radenia profil trasy či aktívne vzduchové klapky chladiča a odpájanie nepotrebných agregátov. Účinnejší je aj pohon oboch náprav xDrive, ktorý je dodávaný sériovo.

V najnovšej verzii je napríklad rozvodová skriňa pohonu 4×4 o 1,4 kg ľahšia a má zvýšenú vnútornú efektivitu. Nová funkcia 3D grafiky umožňuje zobrazenie uhlu priečneho aj pozdĺžneho náklonu vozidla v reálnom čase. S navigačným systémom Professional sa k tomu pridáva kompas na prístrojovom paneli. K bezpečnosti mimo pevných ciest prispieva sériová kontrola klesania zo svahu (HDC). Pre lepšiu trakciu pri akcelerácii je systém xDrive štandardne vybavený funkciou Launch control.

Palubná doska, prevzatá z BMW X5 má... Foto: BMW
BMW X6 - 2015 Palubná doska, prevzatá z BMW X5 má 10,25-palcový displej rozhrania iDrive a nový prístrojový panel s meniteľnou grafikou.

Celkovo ponúka BMW X6 až štyri typy podvozku. Štandardom je šasi s aktívne riadenými tlmičmi a vzduchovým odpružením zadnej nápravy, ktoré sa stará aj o udržiavanie svetlej výšky. Športový M podvozok má túto konfiguráciu nastavenú s tvrdším odpružením a zníženou svetlosťou. Príplatkový systém Dynamic pridáva aktívne stabilizátory, ale aj samosvorný diferenciál Dynamic Performance Control, ktorý v záujme podpory stability prerozdeľuje krútiaci moment medzi pravé a ľavé koleso.

Nové BMW X6 bude mať svetovú premiéru na septembrovom autosalóne v Moskve, teda ešte pred parížskou motoršou, a následne sa dostane do predaja. Postupne budú pribúdať ďalšie motorizácie. Očakávať tak môžeme už v budúcom roku základnú benzínovú verziu xDrive35i (225 kW) aj stredne silný diesel xDrive40d (230 kW).

Rozmery, objemy
Model BMW X6 BMW X6 (2008) Rozdiel
Dĺžka (mm) 4 909 4 877 + 32
Šírka (mm) 1 989 1 983 + 6
Výška (mm) 1 702 1 669 + 33
Rázvor náprav (mm) 2 933 2 933 0
Objem kufra (l) 580 – 1 525 570 – 1 450 +10 – +75
Zverejnené technické údaje
Motor 35i 50i 30d 40d M50d
Počet valcov/ ventilov 6/24 8/32 6/24 6/24 6/24
Zdvihový objem (ccm) 2 979 4 395 2 993 2 993 2 993
Max. výkon (kW/ot.) 225/5 800 330/5 500 190/4 000 230/4 000 280/4 000
Max. krút. moment (Nm/ot.) 400/1 200 650/2 000 560/1 500 630/1 500 740/2 000
0 – 100 km/h (s) 6,4 4,8 6,7 5,8 5,2
Max. rýchlosť (km/h) 250 230 250
Spotreba na 100 km (l) 8,5 9,7 6,0 6,2 6,6
BMW X6 - 2015
BMW X6 - 2015
+17BMW X6 - 2015

© Autorské práva vyhradené

7 debata chyba
Viac na túto tému: #BMW #SAV #SUV #BMW X6
Články podľa značiek