Mercedes-AMG GT: Osem valcov, dve turbá a 510 koní

Mercedes-Benz pokračuje v uvoľňovaní informácií o nástupcovi superšportu SLS AMG. Tentoraz sa týkajú pohonnej jednoty. Počet valcov ostane. Objem však nahradia dve turbá.

23.06.2014 12:00
Mercedes-AMG GT Foto:
Nový osemvalec bude mať objem zmenšený zo 6,2 na štyri litre. Turbodúchadlá Borg Warner s tlakom 2,3 baru sa však postarajú o zachovanie pôvodného krútiaceho momentu 650 Nm. Navyše bude maximum dostupné už od 1 750 otáčok za minútu.
debata (3)

V podstate sa len oficiálne potvrdili pôvodné tézy o tom, že nový lacnejší superšport z Affelterbachu príde o svoj veľký atmosférický osemvalec s objemom 6,2 litra. Nahradí ho menší agregát 4,0 V8. To, čo však stratí na objeme, doženie preplňovaním. Nový motor s interným označením M178 si novinka vlastne požičia z ostrého sedanu C 63 AMG. Ale aby nebolo pochýb o vrcholovej pozícii Meredesu-AMG GT, technici z neho vyžmýkajú o čosi viac koníkov.

Vďaka dvojici turbodúchadiel ponúkne tento osemvalec s presným zdvihovým objemom 3 982 ccm 510 koní, teda 375 kW. Výkon bude vrcholiť pri 6 250 otáčkach za minútu. To je, samozrejme, menej, než pri pohonnej jednotke SLS AMG, ktorá dávala v základe 420 kW, no čo je podstatné, na krútiacom momente neubudol ani jediný newtonmeter. Hodnota 650 Nm ostáva zachovaná. Kým však pôvodný atmosférický osemvalec disponoval maximom až pri 4 750 otáčkach, tentoraz bude nádielka záťahu k dispozícii už od 1 750 otáčok. A nepoľaví až do 4 750 za minútu.

Mercedes-AMG GT sa zatiaľ ukázal len na tejto... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-AMG GT Mercedes-AMG GT sa zatiaľ ukázal len na tejto jedinej oficiálnej fotografii. Isté je, že príde o krídlové dvere.

Výhodou je aj nižšia hmotnosť a menšie stavebné rozmery nového motora. Dvojica vodou chladených turbodúchadiel Borg Warner, produkujúcich tlak 2,3 baru, sa totiž „skryla“ medzi hlavy valcov, ktoré zvierajú uhol 90 stupňov. Celková dĺžka agregátu je aj vďaka tomu kratšia o 88 mm v porovnaní s predchádzajúcim motorom. O presné dávkovanie paliva sa stará priame vstrekovanie Bosch, schopné uskutočniť až sedem samostatných vstrekov počas jedného cyklu.

Účinnosť motoru podporuje špeciálna úprava stien valcov Nanoslide s tenkou vrstvou nanokryštálov zo železa a z uhlíka, ktoré znižujú trenie. Okrem tejto pohonnej jednotky by však malo nové AMG-GT dostať aj ďalšie výkonové verzie. Očakáva sa, že topmodel Black Series bude vyladený až na 432 kW, čo by zmazalo výkonový náskok pôvodného atmosférického motora. Novinka by sa mala predstaviť na jesennom parížskom autosalóne. V priebehu budúceho roka môžeme očakávať aj otvorenú verziu roadster.

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #Mercedes-AMG GT
Články podľa značiek