Peugeot 508: Nová maska, nové rozhranie a úspornejšie motory

Po takmer štyroch rokoch výroby predstavuje Peugeot modernizovanú verziu vlajkovej lode 508.

23.06.2014 06:00
debata
Nová predná časť s „plávajúcou“ maskou a... Foto: Peugeot
Peugeot 508 - 2015 Nová predná časť s „plávajúcou“ maskou a centrálne umiestneným logom posilnila distingvovaný imidž súčasnej vlajkovej lode Peugeotu. Pribudli tiež LED reflektory.

Peugeot 508 predstavený v roku 2010 bol pre francúzsku automobilku míľnikom. Nielenže nahradil dva nie príliš úspešné modely 607 a 407, ale jeho úlohou bolo tiež pozdvihnúť imidž značky. Päťstoosmička preto stavila na konzervatívnejšie hodnoty, solídnosť a kvalitu, podobne ako jej najväčší súper Volkswagen Passat. A k tomu pridala aj technologickú lahôdku v podobe diesel-hybridnej verzie HYbrid4.

Nová orientácia sa vrátila v podobe 370 000 predaných kusov od roku 2011. Úspech zaznamenal Peugeot 508 aj v Číne, ktorá je jeho druhým výrobným teritóriom. V súčasnosti sa tu predá až 36 % z celkovej ročnej produkcie tohto modelu. Modernizácia mu má priniesť ďalšie posilnenie prémiového statusu. Dotkla sa všetkých troch verzií – od sedanu cez kombi SW až po off-roadovo ladenú verziu RXH s hybridným pohonom.

Zadné svetlá majú pozmenenú grafiku v snahe... Foto: Peugeot
Peugeot 508 - 2015 Zadné svetlá majú pozmenenú grafiku v snahe zvýrazniť horizontálne línie. Nový je tiež zadný nárazník.

Prepracovaná je celá predná časť. Peugeot 508 dostal horizontálnejšie situovanú prednú masku. Do jej centra sa „presťahovalo“ logo leva, čo mu má dodať reprezentatívnejší charakter. To si vyžiadalo aj úpravy blatníkov, kapoty a svetiel. Tie sa teraz môžu pochváliť kompletnou LED technológiou. Podľa vzoru menšieho Peugeotu 308 sa tu tiež objavujú bumerangovité denné LED diódy. Len kombi RXH používa denné svetlá v tvare pazúrov. Nový je tiež zadný nárazník a grafika zadných svetiel so zvýraznením horizontálnych lí­nií.

V interiéri je najväčšou zmenou prepracovaný prístrojový panel s elegantnejšou grafikou, no najmä nové multimediálne rozhranie so sedempalcovou dotykovou obrazovkou. Vďaka nej mohol Peugeot zredukovať počet klasických ovládačov a vytvoriť praktický uzatvárateľný box na stredovej konzole. Nové rozhranie tiež znamená výhody využitia internetových aplikácií Peugeot Connect Apps. Vo výbave nechýbajú luxusné prvky ako štvorzónová klimatizácia, head-up displej, sledovanie mŕtveho uhla zrkadiel či aparatúra JBL.

Novinkou interiéru je najmä sedempalcová... Foto: Peugeot
Peugeot 508 - 2015 Novinkou interiéru je najmä sedempalcová dotyková obrazovka multimediálneho rozhrania. Vďaka nej Peugeot zredukoval počet klasických ovládacích prvkov. Nájdeme tu tiež prepracovaný prístrojový panel a farebný head-up displej.

Technika pod kapotou plní odteraz s predstihom emisnú normu Euro 6. To znamená nástup úplne nových motorov. Diesely zastupujú štvorvalce 2,0 BlueHDi s úpravou výfukových plynov a štart-stop systémom. Najúspornejšia je základná verzia BlueHDi 150 (110 kW) v spojení so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Priemerne si má vypýtať len 4,6 litra nafty na 100 km. Len o málo smädnejší je silnejší diesel BlueHDi 180 (132 kW) spojený výlučne s úplne novým šesťstupňovým automatom (4,7 l/100 km).

V službách 508 končí aj pôvodný preplňovaný benzínový štvorvalec 1,6 THP 155 (115 kW). Nahradí ho silnejší motor 1,6 THP 165 (120 kW), kombinovaný so šesťstupňovou manuálnou alebo automatickou prevodovkou. Výsledkom je zníženie priemernej spotreby o 0,6 litra (5,6 l/100 km). Hybridná verzia RXH kombinujúca motor 2,0 HDi (120 kW) so zadným elektromotorom (27 kW) ostáva bez zmien. So spotrebou len 3,6 litra nafty na 100 km je najúspornejším modelom v triede.

Hneď od počiatku predaja bude k dispozícii aj... Foto: Peugeot
Peugeot 508 - 2015 Hneď od počiatku predaja bude k dispozícii aj kombi a off-roadovo ladená hybridná verzia 508 RXH.

Výroba európskej verzie vynoveného Peugeotu 508 bude pokračovať vo francúzskom Rennes. Do predaja sa dostane už začiatkom septembra.

Peugeot 508 - 2015
Peugeot 508 - 2015
+13Peugeot 508 - 2015

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #facelift #Peugeot #Peugeot 508
Články podľa značiek