Porsche Cayenne 2015: Facelift a dva nové motory

Po príchode nového menšieho SUC Macan modernizuje Porsche aj väčší a starší Cayenne. Zásadnou zmenou je príchod plug-in hybridnej verzie S E-Hybrid a nahradenie atmosférického 8-valca 4,3 V8 výkonnejším a úspornejším motorom 3,6 V6 Biturbo.

28.07.2014 06:00
Porsche Cayenne - 2015 Foto:
Prepracovaná je celá predná časť vrátane nárazníka, blatníkov a kapoty. Väčšie otvory vzduchu pripomínajú dizajn mladšieho modelu Macan. Už v základe sú bi-xenónové svetlá.
debata (1)

Cayenne je v súčasnosti vôbec najúspešnejším Porsche. Z kroku na neznámy terén luxusných SUV sa vykľul skutočný bestseller. Dnes je v ponuke už jeho druhá generácia. Z tej prvej, vyrábanej v rokoch 2002 až 2010, predalo Porsche približne 276 000 kusov a z tej druhej, ktorá má za sebou len štyri roky kariéry dokonca až 303 000 exemplárov. Aby však Cayenne neostal v tieni novučičkého Macanu, pristúpila automobilka k jeho modernizácii. Cieľ bol jasný – dynamickejší vzhľad a nižšia spotreba paliva.

Macan sa môže pochváliť pomerne radikálnou plastikou prednej časti karosérie. Úpravy sa totiž dotkli nielen predného nárazníka s veľkými sacími otvormi a postrannými „plutvami“ na prívod vzduchu k medzichladičom, ale aj blatníkov a prednej kapoty. Už v základe bude mať bi-xenónové svetlá a štyri charakteristické denné LED diódy. Špičková verzia Cayenne Turbo dostane full- LED svetlá Porsche Dynamic Light System.

Zadnú časť oživili nové zdvojené koncovky... Foto: Porsche
Porsche Cayenne - 2015 Zadnú časť oživili nové zdvojené koncovky výfukov a úplne nové svetlá. Veko kufra sa otvára odteraz elektricky. Aj preto z neho zmizlo robustné držadlo.

Úplne prepracované boli zadné svetlá s ostrejším profilom a novou grafikou. Veko kufra, ktoré sa odteraz dodáva sériovo s elektrickým ovládaním, má uhladenejší vzhľad. Postarala sa o to „demontáž“ veľkého držadla aj nový prelis vytvárajúci priestor pre poznávaciu značku. Novonavrhnuté sú aj dvojité koncovky výfukov a nárazník. V interiéri sa objavuje volant inšpirovaný hyperšportom Porsche 918 a ventilované zadné sedadlá.

To najdôležitejšie sa však odohralo pod kapotou. Všetky verzie Cayennu odteraz spĺňajú emisnú normu Euro 6 a spotrebujú menej paliva. Porsche však zdôrazňuje, že nedošlo k žiadnym ústupkom v oblasti dynamiky. V hre je štart-stop systém, rekuperácia brzdnej energie, variabilné olejové čerpadlo, ale aj čiastkové zlepšenie aerodynamiky, napríklad vplyvom uzatvárateľnej mriežky chladiča. A úplne nové sú aj dva motory.

Pôvodný Cayenne S Hybrid vystriedal dobíjateľný plug-in hybrid s označením Cayenne S E-Hybrid. Porsche sa chváli, že spolu s plug-in hybridnou Panamerou a hyperšportom 918 Spyder je jediným výrobcom na svete, ktorý má v ponuke tri plug-in hybridy. V porovnaní so starším Cayenne S Hybrid sa síce nezmenila zážihová pohonná jednotka, ktorú tvorí preplňovaný 6-valec 3,0 V6 245 kW), ale výkon elektromotora vzrástol až dvojnásobne. – 34 na 70 kW.

V interiéri je novinkou len volant inšpirovaný... Foto: Porsche
Porsche Cayenne - 2015 V interiéri je novinkou len volant inšpirovaný hyperšportom Porsche 918 Spyder a zadné ventilované sedadlá.

Zväčšená je aj zásoba batérii. Cayenne S E-Hybrid si so sebou vozí 10,8 kWh elektrickej energie v li-ion akumulátoroch. Tie možno dobíjať z bežnej elektrickej siete, ale aj počas jazdy. Vďaka tomu dokáže Cayenne prejsť v bezemisnej prevádzke 18 až 36 km. Spotreba udávaná výrobcom je preto podľa nezmyselného európskeho cyklu len 3,4 litra benzínu na 100 km. Ťažko si to predstaviť, keďže Cayenne S E-Hybrid má v rukáve celkový výkon 306 kW a na stovku šprintuje za 5,9 sekundy.

Novinkou je aj motor 3,6 V6 BiTurbo pre Cayenne S, ktorý nahrádza starší a väčší atmosférický 8-valec 4,3 V8. Dvojica turbodúchadiel sa postarala o to, aby napriek menšiemu objemu nedošlo k žiadnej výkonovej ujme. Tento agregát, vyvinutý Porsche, dosahuje maximum 309 kW, čo je o 15 viac ako v minulosti. A narástol aj krútiaci moment. Maximum 550 Nm ( + 50 Nm) je pritom k dispozícii už do 1 350 otáčok za minútu.

Hlavnou zmenou pod kapotou je plug-in hybridná... Foto: Porsche
Porsche Cayenne - 2015 Hlavnou zmenou pod kapotou je plug-in hybridná technika pre Cayenne S E-Hybrid. Má výkon 306 kW a na stovku šprintuje za 5,9 sekundy.

Pre Cayenne S to znamená spolu s 8-stupňovou prevodovkou Tiptronic S akceleráciu z 0 na 100 km/h za 5,5 sekundy a s balíkom Sport Chrono ešte o desatinu rýchlejšie, čo je o 0,4 sekundy kratšie ako s motorom V8. Spotreba pritom klesla na 9,5 litra benzínu. Na vrchole stojí neohrozene Cayenne Turbo s motorom 4,8 V8 Biturbo. Zvýšenie prepĺňacieho tlaku mu prinieslo konečných 382 kW a 750 Nm krútiaceho momentu.

Šprint na stovku tak zvláda za 4,5 sekundy a s balíkom Sport Chrono ušetrí ďalšiu desatinu. Maximálna rýchlosť vzrástla až na 279 km/h. Dve naftové verzie, Cayenne Diesel s motorom 3,0 V6 TDI ( 193 kW) a výkonnejší Cayenne S Diesel s osemvalcom 4,2 V8 TDI (283 kW), ostávajú bez zmien. Zato sa technici pohrali s podvozkom. Porsche síce úpravy nešpecifikovalo, ale sľubuje lepšiu stabilitu a vyšší jazdný komfort.

Predaj nového Cayenne odštartuje Porsche presne 11. októbra. Za najlacnejší Cayenne Diesel zaplatíte 66 260 eur. Nový Cayenne S stojí od 80 183 eur. Čo je však zaujímavé, horúca novinka, plug-in hybridný Cayenne S E-Hybrid je v porovnaní s predošlým hybridom o tisíc eur lacnejší. Záujemcovia zaň dajú 82 087 euro.

Porsche Cayenne - 2015
Porsche Cayenne - 2015
+10Porsche Cayenne - 2015

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #facelift #Porsche #plug-in hybrid #Porsche Cayenne
Články podľa značiek