Social Bakers: Facebooku 'šéfujú' BMW, Ferrari a Mercedes

Facebook je pre automobilky dôležitým komunikačným nástrojom. Najlepšie využiť ho vedia nemecké prémiové značky. Ale tiež talianski výrobcovia superšportov.

31.08.2014 07:00
debata (1)
Z hľadiska počtu fanúšikov je vo virtuálnom... Foto: Volkswagen
Facebook Z hľadiska počtu fanúšikov je vo virtuálnom svete Facebooku jednotkou BMW. Najviac interakcií, teda lajkov či zdieľaní má však Mercedes-Benz.

Automobilky si veľmi dobre uvedomujú silu sociálnych sietí. Tento informačný kanál im umožňuje komunikovať so svojimi fanúšikmi. A kto to zvláda najlepšie? Na to sa pozrela spoločnosť Social Bakers. Z výsledkov prieskumu, ktorý si vzal na mušku facebookové stránky automobiliek, vyplynulo, že najviac priaznivcov má v sieti Marka Zuckerberga nemecké BMW. Len za prvý polrok tohto roka ho navštívilo 18 miliónov fanúšikov.

Za ním nasleduje talianske Ferrari a na tretej priečke Mercedes-Benz. Najväčší rival Mníchova a Stuttgartu, Audi, trochu zaostáva. Deväť miliónov návštevníkov stačilo len na šieste miesto. Ide však o užívateľov stránky amerického zastúpenia značky. Oficiálny profil Audi tak má návštevnosť omnoho nižšiu. Pred Audi sa dostalo dokonca aj piate Lamborghini a štvrtý Nissan. Prvú desiatku uzatvára Porsche, stránka Nitto Tire a špecializovaný facebookový profil pre Ford Mustang.

Automobilové značky podľa počtu fanúšikov na Facebooku
Poradie Značka Počet fanúšikov (7/2014)
1. BMW 18 147 764
2. Ferrari 15 480 651
3. Mercedes-Benz 15 207 618
4. Nissan 10 130 130
5. Lamborghini 9 641 110
6. Audi USA 9 004 042
7. Porsche 8 878 344
8. Nitto Tire 8 529 127
9. Ford Mustang 7 604 550
10. Harley-Davidson 6 414 364

Podstatná však je nielen návštevnosť, ale aj intenzita komunikácie s fanúšikmi. Tú vyjadruje takzvaná interakcia. Pod ňou sú zahrnuté lajky, komentáre a tiež zdieľania statusov. V tomto smere je kráľom Mercedes-Benz. V druhom štvrťroku dosiahol viac ako 12 miliónov interakcií. Social Bakers to pripisuje nielen pozitívnej náklonnosti k značke, ale aj tomu, ako automobilka pracuje so svojimi fanúšikmi. Nabáda ich totiž k aktivite. Napríklad pomocou hádaniek. Ak však prepočítame počet interakcií na počet fanúšikov, pomery sa zmenia.

Automobilové značky podľa počtu interakcií na 1 000 fanúšikov
Poradie Značka Počet interakcií (4–6/2014)
1. Kia Motors America 1 395
2. Mercedes-Benz 896
3. Hyundai 501
4. Ford Motor Company 365
5. Porsche 338
6. BMW 337
7. Toyota USA 320
8. Ferrari 272
9. Chevrolet 218
10. Audi USA 155

V tomto parametri je totiž na tom najlepšie americké zastúpenie kórejskej Kie s 1 395 interak­ciami na 1 000 fanúšikov. Mercedes-Benz je druhý. Na 1 000 fanúšikov má totiž "len“ 896 interakcií. Na tretej priečke sa umiestnil Hyundai a za ním Ford, Porsche a BMW.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #facebook
Články podľa značiek