Volkswagen Lamando vychádza z tohtoročnej pekinskej štúdie NMC, teda New Midsize Coupé, ktorej sa začalo hneď po premiére hovoriť Jetta CC. Iste nie náhodou. Môže za to jednak marketingovo prikrášlený názov, ktorý sa snažil NMC postaviť do pozície módnych 4-dverových kupé, a jednak skutočnosť, že koncept patril rozmermi jednoznačne do nižšej strednej triedy, presne tam, kde Jetta či konkurencia v podobe Mercedesu CLA.
Dnes je jasné, a to aj podľa názvu Lamando, že o žiadne 4-dverové kupé nejde. No na konzervatívne pomery Volkswagenu nemožno tomuto sedanu ani celkom uprieť relatívne športové proporcie. Rozmery síce automobilka nezverejnila, ale ak vychádzame z formátu konceptu NMC (4 590 × 1 883 × 1 422 mm), ktorý sa od Lamanda až na pár showcarových výstrelkov prakticky nelíši, bude Lamando nižšie a širšie ako nová Jetta.
To by mohlo byť v Číne, milujúcej sedany, najmä tie športové, predpokladom na úspech. Možno aj v súboji so stuttgartským CLA. A v porovnaní s Jettou bude mať Lamando lepšie aj v oblasti techniky. Kým „nová“ Jetta, predstavená tento rok na autosalóne v New Yorku, je len mierne oprášeným Golfom šiestej generácie a o tej európskej radšej ani nehovorme, Lamando už stojí na modernej odľahčenej platforme MQB Golfu VII, vrátane viacprvkovej zadnej nápravy jeho výkonnejších verzií.
Spriaznenosť s novým Golfom je zrejmá aj pri pohľade do interiéru. Ten síce Volkswagen ešte neukázal, no štúdia NMC áno. A s pravdepodobnosťou hraničiacou s istotou sa na ňom až na pár detailov už nič nezmení. Napokon, potvrdzujú to aj zmeny exteriéru. V porovnaní s konceptom sa muselo Lamando vzdať len 20-palcových diskov kolies, nápadnej grafiky zadných svetiel či obdĺžnikových výfukov lemovaných chrómom.
Aj pod kapotou je to čistý Golf VII. Samozrejme, ponuka motorov je prispôsobená Číne. Diesely tu preto nehľadajte. Hlavnú rolu si zahrajú dva benzínové štvorvalce 1,4 TSI a 2,0 TSI so zatiaľ nešpecifikovaným výkonom. A čínskemu vkusu idú v ústrety aj prevodovky. Manuál preto neprichádza do úvahy. Slabší motor dostane 7-stupňový a silnejší 6-stupňový dvojspojkový automat DSG.
Sympatické je, že napriek športovému nádychu ponúkne Lamando kufor s objemom až 500 litrov. V ponuke bude aj panoramatická strecha. Bohužiaľ, my sa z Lamanda tešiť nebudeme. Novinka Volkswagenu je zatiaľ vyhradená pre čínsky trh. A tu sa bude aj vyrábať. Konkrétne v závode Shanghai-VW. Ale ktovie, Volkswagen už potvrdil príchod novej Jetty pre Európu v roku 2016, a nie je vylúčené, že s Lamandom bude mať veľa spoločného.