Suzuki Swift 1,2 DualJet: Swift zníži spotrebu o 16 %

Motor 1,2 VVT nahradí Suzuki v modeli Swift novým 4-valcom 1,2 DualJet. Spotrebovať by mal len 4,3 litra benzínu na 100 km.

16.09.2014 14:00
Suzuk Swift 1,2 Dualjet Foto:
Nový motor Swiftu bude mať síce o málo nižší výkon, no bude pružnejší a spotrebuje až o 16 % menej benzínu. Dôvodom je duálne vstrekovanie, štart-stop systém a rekuperácia brzdnej energie.
debata

Suzuki je na tom síce s emisiami vzhľadom na orientáciu výroby malých a ľahkých áut veľmi slušne, no to neznamená, že nemá rezervy. Do populárneho Swiftu, ktorý má, mimochodom, na konte už viac ako štyri milióny vyrobených kusov, preto plánuje prísť s novým, úspornejším benzínovým 4-valcom plniacim emisnú normu Euro 6. Novinka s označením 1,2 DualJet nahradí starší agregát 1,2 VVT. Paradoxom však je, že dôjde k zníženiu výkonu.

Technologickou novinkou motora 1,2 DulaJet je... Foto: Suzuki
Suzuk Swift 1,2 Dualjet Technologickou novinkou motora 1,2 DulaJet je použitie dvoch vstrekovačov a dvoch sacích kanálov pre každý valec. Zlepší to odparovanie paliva a teda aj účinnosť.

Z pôvodných 69 kW maximálne na 66 kilowattov. To však nie je žiadna dráma, veď v oblasti výkonu bol pôvodný motor nad štandardom svojej objemovej triedy. Tie tri kilowatty navyše vykompenzuje miernym nárastom krútiaceho momentu zo 118 na 120 Nm, a to už pri 4 400 otáčkach, čo je o 400 nižšie ako v minulosti. Motor tým ponúkne lepší záťah v nižšom a strednom pásme. Majitelia by teda nemali úbytok koní pod kapotou vôbec zaregistrovať.

Spolu s novým motorom sa očakáva aj ľahký... Foto: Suzuki
Suzuki Swift 2014 Spolu s novým motorom sa očakáva aj ľahký facelift Swiftu pre modelový rok 2015.

Rozhodne ich však poteší nižšia spotreba. A tú zredukovalo Suzuki aj vďaka štart-stop systému pomerne radikálne. Swift 1,2 DualJet by si mal na sto kilometrov jazdy vystačiť priemerne len so 4,3 litrami benzínu. V porovnaní s piatimi litrami motora VVT je to až o 16 % menej. Tajomstvo sa skrýva najmä v novom systéme vstrekovania s dvojicou vstrekovačov a dvojicou sacích kanálov pre každý valec, z čoho je napokon odvodený aj názov DualJet.

Okrem toho má Suzuki v zálohe aj systém regenerácie brzdnej energie ENE-Charge, ktorý ukladá rekuperovanú energiu do li-ion batérie, a tiež systém Eco-Cool, ktorý pomocou výmenníka tepla znižuje energetickú náročnosť klimatizácie. Tieto sa už objavili vo verziách pre japonský trh. Či ich nasadí Suzuki v Európe je ale málo pravdepodobné. Každopádne však spolu s motorom 1,2 DualJet príde aj ľahký facelift Swiftu modelového roku 2015.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Suzuki #Suzuki Swift
Články podľa značiek