Opel má nový diesel 2,0 CDTi. Dostane ho Zafira a Insignia

Po novom dieselovom motore 1,6 CDTi prichádza Opel aj s jeho väčším súrodencom. Bude mať výkon 125 kW.

17.09.2014 14:00
Opel - motor 2,0 DCTi Foto:
Nový diesel 2,0 CDTi má mať extrémne nízku hlučnosť a vibrácie. Zároveň spotrebuje menej paliva.
debata

Naftový agregát z úplne novej generácie motorov bude mať premiéru v Paríži. Najprv poputuje pod kapoty modelov Zafira Tourer a Insignia. Nahradí pôvodné motory s rovnakým označením. Bude mať však vyšší výkon a nižšiu spotrebu. Ako prvá príde výkonová verzia naladená na 125 kW a 400 Nm krútiaceho momentu. Zastúpi teda motor 2,0 CDTi s výkonom 120 kW a krútiacim momentom 350 Nm.

Ku konštrukčným novinkám tohto štvorvalca patrí elektrický pohon nastavovania geometrie turbodúchadla a jeho chladenie vodou. To jednak skráti reakcie na povely akcelerátora, ktoré budú o 20 % rýchlejšie, a predĺži jeho životnosť. Priame vstrekovanie paliva bude pracovať s tlakom až 200 barov. Motor je pritom veľmi ľahký, keďže blok, hlava valcov aj olejová vaňa sú vyrobené z hliníkovej zliatiny.

Opel tiež sľubuje nízku hlučnosť a hladkosť chodu. Prispejú k tomu nové sacie kanály, nová geometria spaľovacieho priestoru, vstrekovanie schopné uskutočniť až 10 samostatných vstrekov v jednom cykle a tiež dvojica vyvažovacích hriadeľov, ktorá eliminuje až 83 % druhotných vibrácií. S emisiami si motor poradí pomocou selektívneho katalyzátora SCR so vstrekovaním AdBlue do výfukového potrubia. Aj preto splní normu Euro 6.

Neskôr sa očakávajú ďalšie modifikácie, ktoré vystriedajú diesle so súčasným výkonom od 81 do 143 kilowattov. Do predaja sa novinka dostane už začiatkom budúceho roka. Dovtedy sa určite dozvieme aj dynamické vlastnosti a spotrebu Insignie a Zafiry Tourer s týmto motorom.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Opel #2 #Opel Zafira Tourer #Opel Insignia #0 DCTi
Články podľa značiek