Ford S-Max 2015: Rok po koncepte prichádza sériový model

Nový S-Max dostane vo svetovej premiére elektrické ovládanie troch radov sedadiel, adaptívne riadenie, nový EcoBoost s objemom 1,5 litra a konečne aj pohon 4x4! Na trh príde budúci rok.

18.09.2014 06:00
debata
Nový S-Max bude o čosi konvenčnejší než jeho... Foto: Ford
Ford S-Max - 2015 Nový S-Max bude o čosi konvenčnejší než jeho štúdia predstavená pred rokom. Športovú siluetu mu ale uprieť nemožno. Tešiť sa môžeme aj na adaptívne predné diódové svetlá.

Nový S-Max bude mať svetovú premiéru na októbrovom autosalóne v Paríži. Teda presne rok po debute rovnomenného konceptu S-Max vo Frankfurte nad Mohanom. Ročný odstup nie je v prípade Fordu, ktorý sa s uvádzaním noviniek do obehu príliš neponáhľa, žiadnym prekvapením. Napokon, stále tu nemáme nové Mondeo. Prekvapením je však fakt, že sériová verzia dostala v porovnaní s nízkym a športovo ladeným konceptom, ktorý navnadil verejnosť na príchod najšportovejšieho MPV planéty, pomerne fádne proporcie.

V kufri bude mať S-Max schovaný tretí rad... Foto: Ford
Ford S-Max - 2015 V kufri bude mať S-Max schovaný tretí rad sedadiel. Tentoraz sa ale budú vyklápať a sklápať elektricky. Otváranie batožinového priestoru uľahčí senzor v nárazníku.

Rozmery síce Ford nezverejnil, ale vyzerá to tak, že sériový S-Max bude podstatne vyšší. Pochopiteľne, nestretneme sa tu ani s ďalším vychytávkami konceptu, akými boli absentujúci stredový stĺpik, bezrámová konštrukcia okien dverí či bezdotykové otváranie. Dizajn teda musel ustúpiť úžitkovým vlastnostiam. A tie majú byť excelentné. S-Max totiž dostane tri rady sedadiel a ako prvý na svete aj elektrické ovládanie druhej a tretej rady Easy-Fold. Modifikovať usporiadanie sedadiel tak zvládnete jediným tlačidlom. Celkovo ponúkne interiér S-Maxu až 32 kombinácii usporiadania vnútorného priestoru. Očakávajú sa tiež predné ventilované či masážne sedadlá, elektricky nastaviteľný stĺpik riadenia a senzorické otváranie veka kufra.

Interiér ladí so súčasným portfóliom Fordu,... Foto: Ford
Ford S-Max - 2015 Interiér ladí so súčasným portfóliom Fordu, najmä s novým Mondeom. Centrom palubnej dosky sa stane veľký dotykový displej. Obrazovku nájdeme aj v prístrojovom paneli.

Potvrdený je tiež príchod systému autonómneho brzdenia, monitorovanie jazdy v jazdnom pruhu, sledovanie vozidiel vo vedľajších prúdoch, aktívny parkovací asistent zvládajúci priečne a pozdĺžne parkovanie, ako aj vyparkovanie, a bočné airbagy pre druhý rad sedadiel. Dosť na to, aby mal S-Max šancu na päť hviezdičiek v testoch Euro NCAP. K tomu pridá adaptívne diódové svetlá s automatickým clonením a najmä premiérový systém adaptívneho riadenia, ktorý bude zabudovaný priamo vo volante. Takéto riadenie bude meniť veľkosť natočenia kolies vzhľadom k polohe volantu podľa okamžitých podmienok, najmä však podľa rýchlosti.

Novinkou pod kapotou bude 4-valec 1,5 EcoBoost... Foto: Ford
Ford S-Max - 2015 Novinkou pod kapotou bude 4-valec 1,5 EcoBoost s výkonom 118 kW ale aj inovovaný diesel 2,0 TDCi. O zníženie spotreby sa postará štart-stop systém a rekuperácia brzdnej energie.

Ani pod kapotou nebude núdza o premiéry. Objaví sa tu totiž novučičké benzínové turbo 1,5 EcoBoost s výkonom 118 kW, ktoré promoval Ford už pred rokom v koncepte. Nad ním bude stáť dvojliter 2,0 EcoBoost (177 kW), kombinovaný výlučne s automatickou prevodovkou. Ponuku doplní naftové trio 2,0 TDCi s výkonmi 80, 110 a 132 kW. Dva silnejšie motory môžu byť spojené s dvojspojkovým automatom Powershift. Najväčšou „bombou“ je ale zavedenie pohonu oboch náprav, ktorý Ford doteraz ignoroval, a ktorého absencia bola veľkou konkurenčnou nevýhodou. Na kúpu sa však ešte netešte. Nový S-Max dorazí na trh až v lete budúceho roka.

Ford S-Max - 2015
Ford S-Max - 2015
+9Ford S-Max - 2015

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Ford #autosalón Paríž 2014 #Ford S-Max
Články podľa značiek