Ford C-Max 2015: Facelift, dva nové motory a nižšia spotreba

Okrem druhej generácie S-Maxu privezie Ford do Paríža aj modernizované MPV C-Max. Najdôležitejšie zmeny ukrýva pod kapotou. Nový benzínový motor 1,5 EcoBoost a nový diesel 1,5 TDCi sa totiž podpíšu pod nižšiu spotrebu.

24.09.2014 06:00
Ford C-Max 2015 Foto:
Podľa vzoru svojich mladších súrodencov dostane aj C-Max novú „astonovskú“ prednú masku a modernejšie svetlá s integrovanými dennými LED diódami.
debata

Ford C-Max má za sebou úspešnú 11-ročnú kariéru. Od roku 2003 predala automobilka na celom svete viac ako 1,2 milióna kusov. Súčasný C-Max, predstavený v roku 2010, priniesol po prvý raz aj predĺženú verziu Grand C-Max s troma radmi sedadiel a posuvným párom zadných dverí. Dnes prišiel čas na facelift, ale aj na technickú modernizáciu. Týka sa opäť oboch karosárskych verzií.

V súlade so súčasným štýlom Fordu dostal aj C-Max „astonovskú“ prednú masku. Lepšie tak ladí s Fiestou, Focusom i očakávaným Mondeom. Modifikované boli nárazníky aj predné svetlá vybavené dennými LED diódami. Hmlové svetlá majú obdĺžnikovejší tvar. Vrcholová úroveň však zatiaľ používa stále xenónové výbojky. Nová grafika je viditeľná aj na zadných svetlách. A potom je tu množstvo detailov.

Zadné veko má „hladší“ dizajn vďaka laserovým... Foto: Ford
Ford C-Max 2015 Zadné veko má „hladší“ dizajn vďaka laserovým zvarom. Nová je aj grafika zadných svetiel či diskov kolies.

Tak napríklad ostrekovače čelného skla sa z kapoty presunuli priamo pod jeho spodnú hranu. Aj zadné výklopné veko ma čistejší dizajn. Zmizol tu kryt rukoväti a osvetlenia poznávacej značky. Umožnil to nový spôsob laserového zvárania, vďaka čomu sú spoje neviditeľné. Facelift uzatvárajú nové farby exteriéru – červená Red Rush a hnedosivá Caribou. A tiež nové disky kolies s lepšou aerodynamikou.

Interiér má prepracovanú stredovú konzolu s menším počtom tlačidiel. Platí to aj o paneli klimatizácie s intuitívnejším ovládaním. Centrom je 8-palcový dotykový displej rozhrania Sync 2 s hlasovým ovládaním. Navigácia s funkciou rozdelenej obrazovky ponúka napríklad trojrozmerné zobrazenie križovatiek. Pribudli tiež praktické oká na upevnenie fixačných sieťok v druhom a treťom rade sedadiel či väčší stredový odkladací box s nastaviteľnou lakťovou opierkou.

Predĺžená verzia Grand C-Max bude naďalej v... Foto: Ford
Ford Grand C-Max 2015 Predĺžená verzia Grand C-Max bude naďalej v ponuke s troma radmi sedadiel a posuvnou dvojicou zadných dverí.

Atmosféru zušľachťujú saténové obklady a chrómové dekorácie. Z nových luxusných prvkov spomeňme vyhrievaný volant a audiosústavu Sony s 10 reproduktormi vrátane subwooferu. A pribudli aj nové asistenčné systémy. Parkovací asistent odteraz zvláda aj priečne parkovanie a automatické vyparkovanie. Vďaka dvom novým senzorom s dosahom 40 metrov navyše varuje vodiča pri vycúvaní pred prichádzajúcimi vozidlami. Modernizované boli aj bezpečnostné systémy.

Tak napríklad Active City Stop, ktorý automatickým brzdením znižuje riziko zrážok pri nižších rýchlostiach, pracuje teraz v rozsahu až do 50 km/h (predtým do 30 km/h). Aktívne samočinné brzdenie Active Braking zas varuje vodiča pred hroziacou kolíziou do rýchlosti 180 km/h. Súčasne s týmito systémami mohol byť do C-Maxu implantovaný radarový tempomat s udržiavaním bezpečnej vzdialenosti od vpredu idúcich vozidiel.

Interiér má prepracovanú stredovú konzolu s... Foto: Ford
Ford Grand C-Max 2015 Interiér má prepracovanú stredovú konzolu s novým panelom klimatizácie a rozhraním Sync 2 s 8-palcovým dotykovým monitorom. Pribudol aj vyhrievaný volant či radarový tempomat.

O vyšší komfort sa postará lepšia zvuková izolácia kabíny. C-Max používa odteraz hrubšie bočné sklá, nové tesnenia veka kufra a spätných zrkadiel, ale aj hrubšiu tlmiacu priečku medzi motorovým priestorom a interiérom. Naftové verzie dostali navyše ďalšiu prídavnú vrstvu. O nižšie vibrácie sa zas postará prepracovaný dvojhmotový zotrvačník a nové držiaky motora znižujúce otrasy pri aktivovaní štart-stop systému.

Ford sľubuje až 20-percentné zníženie spotreby. Má sa však o čo oprieť. Nebýva zvykom, aby v rámci faceliftu debutovali pod kapotou hneď dva úplne nové motory. Tým prvým je 4-valcový benzínový EcoBoost s objemom 1,5 litra, ktorý si C-Max požičia z úplne nového S-Maxu. V základnej verzii má 110 kW, ale pripravený je aj výkonnejší variant so 132 kilowattmi. Druhý nováčik 1,5 TDCi (88 kW) spaľuje naftu a nahrádza pôvodný motor 1,6 TDCi.

Nováčikom pod kapotou je naftový motor 1,5... Foto: Ford
Ford C-Max 2015 Nováčikom pod kapotou je naftový motor 1,5 TDCi, nahrádzajúci pôvodný agregát s objemom 1,6 litra. Ušetrí 6¤% paliva. Tandem mu bude robiť nový benzínový motor 1,5 EcoBoost.

V porovnaní s ním má ušetriť 6 % paliva. Okrem nich Ford tiež upravil starší diesel 2,0 TDCi (103, 120 kW). V ponuke zostávajú aj pôvodné benzínové 3-valce 1,0 EcoBoost (74, 92 kW). O redukciu spotreby sa postará aj štandardné nasadenie štart-stop systému. Bohužiaľ, Ford zatiaľ nezverejnil presné prevádzkové údaje, a teda ani spotrebu paliva. V každom prípade sa najúspornejšou verziou stane 5-miestny C-Max 1,5 TDCi Econetic s produkciou len 99 g CO2 na 100 km.

Ford sa nezabudol pochváliť ani informáciou, že C-Max sa stane prvým modelom vo svojej triede, ktorý bude spĺňať emisnú normu Euro 6. Viac o ňom však prezradí až budúci týždeň v Paríži, kde budú mať modernizovaný C-Max a Grand C-Max svetovú premiéru.

Ford C-Max 2015
Ford C-Max 2015
+12Ford C-Max 2015
Ford C-Max 2015
Ford Grand C-Max 2015
+10Ford Grand C-Max 2015

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #facelift #Ford #autosalón Paríž 2014 #Ford C-Max #Ford Grand C-Max
Články podľa značiek