Škoda ukázala novú Fabiu Combi. Kufor má rekordných 530 litrov!

Na autosalóne v Paríži si už zajtra odbije svetovú premiéru nielen tretia generácia Škody Fabia, ale aj jej verzia kombi, ktorá bola až dodnes tajomstvom. Objemom kufra nenájde súpera.

01.10.2014 13:45
debata (9)
Nová Fabia Combi bude mať podstatne... Foto: Škoda-Auto
Škoda Fabia Combi - 2015 Nová Fabia Combi bude mať podstatne dynamickejší vzhľad ako jej predchodkyňa. Je totiž o 90 mm širšia a o 31 mm nižšia. Na dĺžke zas pribudlo 10 mm.

Škoda plní svoj sľub. Do Paríža privezie nielen novú Fabiu, ktorú už svetu ukázala prostredníctvom fotografií pred pár týždňami, ale aj avizovanú praktickú verziu s tradičným prívlastkom Combi. V porovnaní s 5-dverovým hatchbackom je nové kombi o 263 mm dlhšie. Rázvor náprav 2 470 mm ostáva bez zmien. Zaujímavé je, že kým hatchback je v porovnaní s druhou generáciou Fabie o čosi kratší (- 8 mm), kombi, naopak, medzigeneračne podrástlo. Na dĺžku má totiž 4 255 mm, čo je o desať milimetrov viac.

Tak ako tretia generácia hatchbacku bude aj Combi ťažiť z väčšej šírky karosérie 1 732 mm, čo je až o 90 mm viac, zároveň však bude o 31 mm nižšie (1 467 mm). Dizajn prináša dynamickejší vzhľad. Karoséria je nová prakticky od stredného stĺpika. Zmenil sa teda aj zadný pár dverí. Bočný profil oživuje jemné skosenie tretieho bočného okna. To najdôležitejšie však Fabia Combi ukrýva pod svojím zadným vekom. Veľkosťou kufra dá totiž zabrať aj niektorým predstaviteľom nižšej strednej triedy.

Porovnanie rozmerov s Fabiou Hatchback

Model Fabia III Hatchback Fabia III Combi Rozdiel
Dĺžka (mm) 3 992 4 255 + 263
Šírka (mm) 1 732 1 732 0
Výška (mm) 1 467 1 467 0
Rázvor náprav (mm) 2 470 2 470 0
Objem batožin priestoru (l) 330 530 + 200
Objem kufra pri sklop. sedadlách (l) 1 395
Pohotovostná hmotnosť (kg) od 980 k od 1 004 + 24

Škoda tu totiž vyčarovala batožinový priestor s objemom 530 litrov, čo je o 25 viac ako v minulosti a zároveň absolútny rekord v triede. Len pre zaujímavosť, na väčšiu Octaviu Combi stráca Fabia Combi len 75 litrov. Po sklopení sedadiel vzrastie prepravná kapacita na konečných 1 395 litrov. Paradoxom však je, že pri minulej generácii udávala Škoda maximálny objem 1 485 litrov, teda o 90 litrov viac. Môže za to pravdepodobne nižšie situovaná strecha a čiastočne aj nový systém sklápania zadných sedadiel.

V kufri pribudlo medzigeneračne 25 litrov.... Foto: Škoda-Auto
Škoda Fabia Combi - 2015 V kufri pribudlo medzigeneračne 25 litrov. Celkový objem je 350 litrov. Po sklopení zadných sedadiel vzrastie využiteľný objem na 1 395 litrov. Nová je aj dvojitá prestaviteľná podlaha.

Tie sa zložia v dvoch krokoch – najprv sedadlo a potom operadlo. Na druhej strane to zvyšuje variabilitu interiéru, do ktorého sa zmestia predmety dlhé 1 550 mm. Ložná plocha je široká 960 mm, to je medzigeneračne o dva milimetre viac. Piate dvere sa otvárajú do výšky 1 900 mm a sú široké 1 028 mm. Nákladová hrana je vo výške len 611 mm, čo je až o 36 mm nižšie než predtým. Po sklopení sedadiel síce nevzniká vodorovná plocha, v kufri ostane schod vysoký 110 mm, no tento hendikep odstraňuje nová prestaviteľná dvojitá podlaha.

Porovnanie rozmerov s Fabiou II Combi

Model Fiabia III Combi Fabia II Combi Rozdiel
Dĺžka (mm) 4 255 4 245 + 10
Šírka (mm) 1 732 1 642 + 90
Výška (mm) 1 467 1 498 – 31
Rázvor náprav (mm) 2 470 2 465 + 5
Objem batožin. priestoru (l) 530 505 + 25
Objem kufra pri sklop. sedadlách (l) 1 395 1 485 – 90
Pohotovostná hmotnosť (kg) od 1 004 od 1 059 – 55

Podlaha je vybavená háčikom na pružnom úchyte, ktorý ju po zavesení na hornej hrane vstupného otvoru udrží odklopenú a uľahčí tak manipuláciu s nákladom. Maximálna kapacita batožinového priestoru je k dispozícii po presunutí medzipodlahy do dolnej pozície. Nechýba ani typické Simply Clever riešenia, z ktorých je desať nových. Okrem často spomínanej škrabky na ľad vo veku nádrže či vyberateľného odpadkového koša k nim Škoda pripočítala aj nové rozhranie s funkciou MirrorLink, umožňujúcou zobrazovanie obsahu smartfónov priamo na dotykovom displej.

V porovnaní s predchádzajúcou generáciou ponúka nová Fabia Combi o 21 milimetrov širší a o osem milimetrov dlhší interiér. V celom priestore je až sedem držiakov na nápoje či fľaše s objemom od 0,4 až po 1,5 litra. Pod kapotou preberá Fabia Combi takmer kompletnú ponuku motorov novej Fabie s výnimkou najslabšieho 3-valca 1,0 MPI (44 kW). To by bolo na kombi predsa len málo. V ponuke sú tak tri benzínové a tri dieselové agregáty. Benzínové motory 1,0 MPI a 1,2 TSI majú výkon od 55 do 81 kW. Naftové trojvalce 1,4 TDI budú k dispozícii s výkonom od 55 do 77 kW.

V porovnaní s hatchbackom je nové kombi o 263... Foto: Škoda-Auto
Škoda Fabia Combi - 2015 V porovnaní s hatchbackom je nové kombi o 263 mm dlhšie. Rázvor náprav 2 470 mm ostáva nezmenený.

Medzigeneračne je nová Fabia Combi približne o 17 % úspornejšia. Podieľajú sa na tom nielen nové motory, ale aj nižšia pohotovostná hmotnosť. V porovnaní so svojou predchodkyňou je nová Fabia Combi o 55 kg ľahšia. Základná verzia 1,0 MPI má na váhe len 1 004 kg. Lepšia je samozrejme aj aerodynamika. Najúspornejšia verzia Fabia Combi GreenLine, ktorá však príde na trh až v priebehu roku 2015, bude mať normovanú spotrebu paliva len 3,1 litra nafty na 100 km. Väčšiemu zaťaženiu Fabie Combi bol prispôsobený aj podvozok s odlišným naladením pružín a tlmičov.

Benzínové motory

Motor 1.0 MPI 1.2 TSI 1.2 TSI
Počet valcov/ventilov 3/12 4/16 4/16
Max. výkon (kW) 55 66 81
Max. krút. moment (Nm) 95 160 175
Prevodovka 5 MT 5 MT 6 MT (7 DSG)

Naftové motory

Motor 1.4 TDI Greenline 1.4 TDI 1.4 TDI
Počet valcov/ventilov 3/12 3/12 3/12
Max. výkon (kW) 55 66 77
Max. krút. moment (Nm) 210 230 250
Prevodovka 5MT 5 MT (7 DSG) 5 MT

Z novej Fabie preberá kombi aj množstvo moderných bezpečnostných technológií. Napríklad systém Front Assistant s funkciou núdzovej brzdy (za príplatok), multikolíznu brzdu, obmedzovač rýchlosti, hill-holder či kontrolu tlaku v pneumatikách. V sérii je šesť airbagov aj elektronická uzávierka diferenciálu XDS+, ktorá zabraňuje preklzu kolies na vnútornej strane zákruty. Za zmienku stoja aj nové komfortné prvky vybavenia, napríklad po prvýkrát použité panoramatické strešné okno, dažďový senzor alebo cúvacie senzory.

Novinka z Mladej Boleslavi bude uvedená na trh začiatkom budúceho roka, teda o čosi neskôr ako základný hatchback. Niet pochýb o jej sľubnej kariére. Má totiž minimum konkurentov. V nižšej triede veru veľa „kombíkov“ nenapočítame. Seat Ibiza ST ani Renault Clio Grandtour jej však objemom kufra konkurovať ani zďaleka nemôžu.Jediným vážnym súperom, ktorý Fabii Combi podráža nohy je rumunská Dacia Logan MCV. Tá je ale tak trochu z „iného cesta“. Napokon, aj dĺžkou 4 490 mm stojí o pol triedy vyššie.

© Autorské práva vyhradené

9 debata chyba
Viac na túto tému: #Škoda #Škoda Fabia #Škoda-Auto #autosalón Paríž 2014 #Škoda Fabia Combi
Články podľa značiek