Audi TT Sportback: Je to vôbec TT? Áno, len dverí má viac!

V Paríži sa Audi pochválilo modelom TT Sportback. Jeho dizajnérom dielo vyšlo, ďalší pár dverí totiž autu skutočne pristane.

03.10.2014 16:48
debata (2)
Audi TT Sportback predvádza okrem zadného páru... Foto: Audi
Audi TT Sportback Audi TT Sportback predvádza okrem zadného páru dverí aj novú masku chladiča Singleframe.

Automobilka Audi chce urobiť zo skratky TT celý modelový rad. V blízkej budúcnosti sa tak pod označením Audi TT ukáže niekoľko karosárskych verzií zahŕňajúcich nielen doteraz známe klasické dvojdverové kupé a roadster, ale aj crossover, kombi-kupé a štvordverové kupé s označením Sportback. Práve touto karosárskou verziou sa Audi pochválilo na aktuálnom parížskom autosalóne

Základnými rozmermi 4,47 × 1,89 × 1­,38 m (DxŠxV) naznačuje svoje ambície byť skutočne použiteľným štvormiestnym autom (rázvor náprav 2,63 m), pričom súčasné kupé TT prerastá na dĺžku o necelých 300 mm, na šírku o 58 mm a čo je prekvapujúce, TT Sportback je dokonca ešte o 27 mm nižšie ako základné dvojdverové kupé.

Na zvažujúcu sa strechu plynulo nadväzuje predĺžená zadná časť ukrývajúca druhý rad dvoch samostatných sedadiel a použiteľný batožinový priestor. Bočnej siluete dominujú výraznejšie profilované oblúky blatníkov, ktoré v prípade vystavenej štúdie do posledného miesta vypĺňajú obrovské zliatinové disky obuté do pneumatík s rozmermi 255/30 R 21.

Za zmienku stoja aj jeho hlavné LED svetlomety. Do rýchlosti 60 km/h fungujú ako klasické Full LED svetlomety, kedy pomocou diód svietia stretávacie aj diaľkové svetlá. Nad touto rýchlosťou však úlohu diaľkových svetlometov na seba preberajú svetlá využívajúce laserovú technológiu. Ich sklon riadi výkonná riadiaca elektronika pomocou kamier sledujúcich situáciu pred vozidlom. LED technológiu pochopiteľne využívajú aj zadné združené svetlá.

Palubnej doske dominuje 12,3-palcový displej... Foto: Audi
Audi TT Sportback Palubnej doske dominuje 12,3-palcový displej nahrádzajúci klasický analógový prístrojový panel.

Predná časť interiéru, vrátane stvárnenia palubnej dosky a rozmiestnenia hlavných ovládačov sa necháva inšpirovať verziou kupé, od B-stĺpikov je však situácia iná. V zadnej časti sa nachádzajú ďalšie dve samostatné sedadlá a za nimi plnohodnotný batožinový priestor. Presné rozmery vnútorného priestoru si Audi necháva zatiaľ pre seba.

Vzadu pribudli samostatné športové sedadlá. Foto: Audi
Audi TT Sportback Vzadu pribudli samostatné športové sedadlá.

Pod kapotu konceptu technici umiestnili benzínový prepĺňaný štvorvalec 2.0 TFSI naladený na max. výkon 294 kW/400 k a krútiaci moment 450 Nm (300 Nm je údajne dostupných už od 1900 ot./min.). Aby to motor vydržal, konštruktéri vystužili jeho blok, upravili hlavu valcov, zvýšili plniaci tlak turbodúchadla a zmenili časovanie a dvojstupňový zdvih ventilov. Podobne ako menší koncernový motor 1.8 TFSI pracuje aj agregát tohto konceptu s priamym aj nepriamym vstrekovaním. Napriek špičkovým parametrom (vrátane litrového výkonu) vykazuje TT Sportback kombinovanú spotrebu len 7 l/100 km.

Prenos výkonu na cestu zabezpečuje pohon všetkých kolies quattro (pomocou medzinápravovej spojky Haldex), k nim sa výkon dostáva cez šesťstupňovú dvojspojkovú prevodovku DSG a dokáže auto z 0 na 100 km/h rozbehnúť za 3,9 s. Maximálna rýchlosť bude podľa všetkého obmedzená na obligátnych 250 km/h.

Termín uvedenia sériovej verzie Audi TT Sportback automobilka zatiaľ neupresnila.

Audi TT Sportback
Audi TT Sportback
+6Audi TT Sportback
2 debata chyba
Viac na túto tému: #Audi
Články podľa značiek