Audi RS7 na Hockenheimringu. Na ostro a bez pilota!

Testy prototypu ostrého Audi RS7 s autopilotom už prebiehajú na okruhu v Hockenhaime. Má ísť na plný plyn.

21.10.2014 07:00
debata
Autonómne Audi RS7 sa predstaví na záver sezóny... Foto: Audi
Audi RS7 - autonómna jazda Autonómne Audi RS7 sa predstaví na záver sezóny nemeckých majstrovstiev cestovných vozidiel DTM na okruhu v Hockenheime. A pôjde na plný plyn. Trať by malo absolvovať za približne dve minúty a desať sekúnd.

To, že automobilky vyvíjajú systémy autonómneho riadenia nie je žiadnym tajomstvom. Približne pred rokom uskutočnil napríklad Mercedes-Benz prvú jazdu autonómne riadeného Mercedesu triedy S v plnej premávke s dĺžkou viac ako 100 km. Test prebehol medzi Mannheimom a Pforzheimom, teda na trati, ktorú pred 125 rokmi prešla Bertha Benzová na prvom automobile poháňanom spaľovacím motorom. No ani konkurent z Ingolstadtu nechce zaostávať. Svoje výsledky na poli vývoja autopilota bude však prezentovať na závodnej trati.

Audi RS7 so systémom autonómneho riadenia sa predstaví na okruhu Hockenheimring v rámci posledného preteku seriálu nemeckých majstrovstiev cestovných vozidiel DTM. Hoci Audi neodkrýva podrobnosti svojho riešenia, prezradilo, že vozidlo využije signál navigácie GPS s presnosťou na niekoľko centimetrov a podrobnú 3D mapu trate. O ďalšiu orientáciu sa postarajú 3D kamery, ktoré budú porovnávať obraz s uloženými dátami, napríklad stovkami orientačných bodov v okolí okruhu.

Testy prebiehajú ešte za účasti jazdcov. Ostrá... Foto: Audi
Audi RS7 - autonómna jazda Testy prebiehajú ešte za účasti jazdcov. Ostrá premiéra však bude len na elektronike.

Je sa na čo tešiť. Audi totiž sľubuje jazdu na „plný plyn“. RS7 by tak malo bez vodiča absolvovať celé kolo v ostrom nasadení vrátane prudkých brzdení a rýchlych výjazdov zo zákrut. Na rovinkách by malo dosiahnuť maximálnu rýchlosť až 240 km/h a v zákrutách preťaženie na úrovni 1,1g. Automobilka predpokladá, že celý okruh dokáže RS7 s autopilotom zvládnuť za približne dve minúty a desať sekúnd. Nie je to však prvýkrát, čo Audi testuje autonómne riadenie.

Vývoj začal už v roku 2009, keď kupé TTS vytvorilo na soľnom jazere v Bonneville logo štyroch kruhov a zároveň rýchlostný rekord vozidla riadeného bez vodiča s hodnotou 209,2 km/h. A to isté vozidlo tiež zvládlo o rok neskôr legendárnu trať pretekov do vrchu v americkom Pikes Peak za 27 minút priemernou rýchlosťou 72 km/h. Do tretice nasadilo Audi autonómne TTS aj na päť kilometrov dlhý okruh Thunderhill v blízkosti kalifornského Sacramenta.

Audi RS7 - autonómna jazda
Audi RS7 - autonómna jazda
+9Audi RS7 - autonómna jazda

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Audi #autonómna jazda #autonómne riadenie #Hockenheimring
Články podľa značiek