Mercedes G 2016: Rakúsky 'hranáč' dostane novú techniku, drsný vzhľad mu zostane

Predaje triedy G rastú aj po 35 rokoch kariéry. Je to neuveriteľné, ale za posledných päť rokov sa dokonca strojnásobili. Nové emisné a bezpečnostné pravidlá sa však nevyhnú ani jej. V roku 2016 čakajú géčko veľké zmeny.

27.10.2014 06:00
Mercedes-Benz G Foto:
Modernizovaná trieda G bude nižšia, širšia a až o 200 kg ľahšia. Očakávať môžeme aj radikálne prepracovanú prednú časť, priateľskejšiu pre chodcov.
debata

S géčkom to ešte prednedávnom nevyzeralo práve ružovo. Záujem tu síce bol a je, no je tu i armáda nových bezpečnostných a emisných noriem, ktoré robia starej armádnej klasike poriadne vrásky na čele. Napokon, na vlásku to má Jeep Wrangler aj Land Rover Defender. Ten druhý z nich končí a prvý sa bude musieť s najväčšou pravdepodobnosťou vzdať rámového podvozku. Koncern Daimler si však dobre uvedomuje výnimočnosť svojho terénneho „pokladu“ a za žiadnu cenu ho nemieni odstaviť na vedľajšiu koľaj.

Bez zmien to však nepôjde. Ochrana chodcov či zníženie produkcie CO2 si vyžiadajú radikálne úpravy. A to už v roku 2016. Šéf koncernu Dr. Dieter Zetsche však sľubuje, že trieda G si zachová svoj hranatý dizajn, rámový podvozok a neporaziteľné jazdné vlastnosti v teréne. Teda DNA, ktorá z spravila z géčka legendu off-roadov. Neuveriteľné je, že sa napriek svojmu úctyhodnému veku predáva stále lepšie a lepšie. Za posledných päť rokov vzrástol dopyt trojnásobne. Vlani vyrobili v rakúskom závode Magna Steyr 12 000 kusov, čo nie je na drsný, ručne zváraný off-road, práve málo.

Na druhej strane však skončila pre nezáujem zákazníkov krátka verzia a spolu s ňou aj G Cabrio s plátennou strechou. Nič to, isté je, že G s dlhým rázvorom „pofičí“ ďalej minimálne do roku 2022, teda do času, dokedy má Daimler podpísanú zmluvu s partnerskou rakúskou spoločnosťou. Modernizácia v roku 2016 ho však čiastočne zmení. Podľa doterajších informácií bude géčko z dôvodu lepšej aerodynamiky o desať centimetrov širšie a tiež o niečo nižšie. Na váhe má schudnúť minimálne 200 kg. A zmeny môžeme očakávať aj pod kapotou. Na znížení spotreby sa má podpísať nová generácia motorov Euro 6. Pravdepodobne pôjde aj o nové radové 6-valce, ktoré sa predstavia najprv pod kapotami ďalšej generácie triedy E.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Mercedes-Benz #Mercedes-Benz G
Články podľa značiek