Lada Granta Hybrid: Áno, Rusi pracujú na prvom hybride!

Ruský AutoVaz napína v posledných mesiacoch svaly. Predstavil niekoľko nových modelov aj koncepty. A teraz vyťahuje z rukáva svoj prvý hybrid. Zatiaľ však len ako koncept. Objednala si ho vláda.

29.10.2014 06:00
Lada Granta - hybrid Foto:
Nová hybridná sústava má ušetriť približne 20 % paliva a zabezpečiť plnenie emisnej normy Euro 6.
debata (3)

Ruský gigant z Togliatti síce v poslednom čase toho veľa nepredáva, ale na druhej strane intenzívne pracuje na spestrení ponuky súčasnej produkcie a na úplne nových modeloch. Len na autosalóne v Moskve sa koncom augusta blysol Kalinou Cross, Kalinou Sport, Nivou Urban a dokonca dvoma konceptmi Vesta a X-Ray 2. No to nie je všetko, čo sa v AutoVaze „varí“. Ruská automobilka totiž prezradila, že pracuje na svojom prvom hybride.

Komické je, že nejde o aktivitu, ktorá by vychádzala z dopytu domácich zákazníkov. Tí na Ladách oceňujú skôr jednoduchosť konštrukcie a nízku cenu. Kto za tým celým teda stojí? Projekt odštartovala ruská vláda, ktorá vyjadrila prianie, že by mal AutoVaz pracovať na modeloch s nízkou produkciou škodlivých emisií. A hybridy to dokážu. Tak prečo nie? Nechceme ruský vývoj podceňovať, zvláštna je ale informácia, že prototyp hybridnej Granty plní zatiaľ i tak len emisnú normu Euro 5. Sériový model by však už mal byť pripravený pre Euro 6, aspoň podľa predstaviteľov La­dy.

Pod kapotou  pracuje preplňovaný benzínový... Foto: AutoVaz
Lada Granta - hybrid Pod kapotou pracuje preplňovaný benzínový 4-valec spojený s bližšie nešpecifikovaným elektromotorom.

A aká je technika pod kapotou? Nájdeme tu hneď dve novinky. Granta Hybrid totiž nevyužíva súčasný atmosférický 4-valec 1,6 16v štandardnej verzie, ale preplňovaný motor s výkonom 120 kW a krútiacim momentom 240 Nm. A to je vo svete hybridov pomerne nezvyklé. Druhou novinkou je, samozrejme, elektromotor. O tom AutoVaz ale zatiaľ nič neprezradil. Šéf vývoja Konstantin Demin sa však pochválil, že nová hybridná sústava by mala priniesť úsporu paliva na úrovni 21 % a lineárny priebeh výkonových kriviek.

Informáciu kedy a či sa vôbec hybridná Granta dočká sériovej výroby, si automobilka necháva pre seba. Každopádne by ale hybrid oveľa viac svedčal úplne novej Veste, ktorá sa chystá na európske trhy už budúci rok. Podmienkou úspechu bude totiž plnenie emisnej normy Euro 6. A s tou by mohol elektromotor Veste výrazne pomôcť. Nehovoriac o daňových výhodách pre ekologické autá v niektorých európskych krajinách.

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #Lada #AutoVaz #Lada Granta #Lada Granta Hybrid
Články podľa značiek