Peugeot 208 Hybrid Air 2L: vďaka vzduchu jazdí za 2 l/100 km

Na parížskom autosalóne sa Peugeot pochválil modelom 208 Hybrid Air 2L. Vďaka kombinácii malého trojvalca a pohonu na stlačený vzduch spotrebuje len 2 l na 100 km.

30.10.2014 08:00
Peugeot 208 Hybrid Air Foto:
Peugeot 208 Hybrid Air má jazdiť už za dva litre.
debata (8)

Peugeot 208 jazdiaci aj na stlačený vzduch bol jednou z najväčších výstavných hviezd automobilky Peugeot na tohtoročnom parížskom autosalóne. Samotný pohon Hybrid Air však až tak horúcou novinkou nie je a pred časom sa už predstavil aj v niektorých ďalších modeloch koncernu PSA. V prípade modelu 208 však nedošlo len na vizuálne zmeny a inštaláciu prelomového hnacieho mechanizmu, celé auto prešlo výraznou odľahčovacou kúrou, v rámci ktorej znížilo svoju pohotovostnú hmotnosť na 860 kg (okrem iného aj použitím nových kompozitných materiálov).

Peugeot 208 Hybrid Air sa do sériovej výroby... Foto: Peugeot
Peugeot 208 Hybrid Air Peugeot 208 Hybrid Air sa do sériovej výroby dostane už za dva roky.

Na jeho pohon slúži primárne malý benzínový trojvalec 1.2 PureTech 82 (60 kW/82 k), ten je však v prípade vystaveného konceptu doplnený o systém Hybrid Air pozostávajúci z vysokotlakovej nádrže na stlačený vzduch a druhej nízkotlakovej, ktorá slúži ako expanzná nádoba. Celok následne dopĺňa hydraulická jednotka spojená cez planétovú prevodovku so zvyškom hnacieho reťazca. Vďaka prítomnosti planétovej prevodovky dokáže Peugeot 208 Hybrid Air jazdiť v troch prevádzkových režimoch – na benzín, výlučne na stlačený vzduch a v kombinácii oboch predchádzajúcich režimov. V takom prípade pomáha motor na stlačený vzduch benzínovému trojvalcu (napr. pri prudkej akcelerácii) a naopak, pri brzdení sa časť brzdnej energie pomocou hydraulickej jednotky ukladá vo forme stlačeného vzduchu do tlakových nádob. Podľa samotnej automobilky stačí na max. natlakovanie nádob na stlačený vzduch len 10 s brzdenia. Aj vďaka tomu vykazuje malý Peugeot 208 Hybrid Air 2L kombinovanú spotrebu len 2 l/100 km.

Malý Peugeot na stlačený vzduch sa do sériovej výroby dostane už za dva roky.

Systém Hybrid Air dokáže uložiť prebytočnú... Foto: Peugeot
Peugeot 208 Hybrid Air Systém Hybrid Air dokáže uložiť prebytočnú energiu vznikajúcu pri brzdení do tlakových nádrží už za 10 sekúnd.
8 debata chyba
Viac na túto tému: #Peugeot 208 Hybrid Air
Články podľa značiek