Frank Welsch: Nový Superb bude väčší ako Passat

Premiéra novej generácie Škody Superb sa nezadržateľne blíži. Z Mladej Boleslavi tak začínajú prúdiť prvé informácie. Nad konkurenciou má Superb dominovať rázvorom náprav a veľkosťou kufra.

06.11.2014 16:00
Škoda Superb - 2015 Foto:
Nový Superb by mal mať na dĺžku 4,9 metra a rázvor dlhší ako nový Passat. Dizajn bude inšpirovaný konceptom VisionC. (Počítačová ilustrácia magazínu LAutomobile)
debata (2)

Vyplýva to zo slov Dr. Franka Welscha, člena rady pre technický rozvoj a výskum Škody. Ten sa vyjadril, že hoci si Superb zachová dĺžku pod päť metrov, rázvorom náprav prekoná aj nový Passat. Jeho posledná generácia má od seba nápravy vzdialené 2 791 mm, pričom sa do kufra sedanu zmestí 576 litrov. A tu by mal mať nový Superb navrch. Napokon, na tomto princípe bol založený aj úspech predchádzajúcich generácií.

Predpokladá sa, že celková dĺžka Superbu bude 4,9 metra, čo by dokonale ladilo s ostatnými modelmi Škody. Fabia má totiž približne štyri metre, Rapid 4,3 a Octavia 4,6 metra. Isté však už je, že sa Superb bude musieť z dôvodu znížovania nákladov a hmotnosti vzdať originálneho zadného veka Twindoor. Takže je vysoko pravdepodobné, že sa z neho stane opäť klasický sedan. Ako prvá Škoda v histórii dostane adaptívne tlmiče DCC, ktoré umožnia meniť tuhosť pruženia. Počítať tiež môžeme s radarovým tempomatom a novým multimediálnym systémom vrátane funkcií MirrorLink a SmartGate.

Vzadu sa Superb vzdá originálneho originálneho... Foto: LAutomobile.fr
Škoda Superb - 2015 Vzadu sa Superb vzdá originálneho originálneho zadného veka Twindoor s dvojitou kinematikou. Je možné, že to bude opäť klasický sedan, tak ako v prvej generácii. (Počítačová ilustrácia magazínu LAutomobile)

Dizajn by mal byť inšpirovaný ženevskou štúdiou VisionC. Očakávať tak môžeme veľmi dynamické línie. Rozhodne to ale nemá ovplyvniť rekordne veľký kufor. Superb bude postavený na novej platforme MQB, čo znamená technickú príbuznosť s novým Passatom. Koncernovú hierarchiu však dodrží tým, že na rozdiel od nového Passatu nedostane 4-valcový naftový motor 2,0 TDI Bi-turbo. I tak pôjde o veľký pokrok. Predchádzajúca generácia totiž vychádzala z predĺženej platformy čínskeho Passatu a Octavie.

Premiéra Superbu je podľa šéfa Škody Winfrieda Wahlanda naplánovaná na marcový autosalón v Ženeve. Nie je však celkom isté, či ukáže Škoda súčasne liftback aj kombi. Výroba kombi však rozhodne bude nasledovať vo veľmi krátkom časovom horizonte po spustení produkcie liftbacku, omnoho kratšom, než sme boli doteraz zvyknutí. Napokon, príklad si môžeme vziať z novej Fabie, ktorá bola v oboch karosárskych modifikáciách predstavená v Paríži a ich predaj odštartuje len s asi trojmesačným odstupom.

Podľa Welscha sa bude taktika väčších rozmerov týkať aj ďalších modelových radov. Napríklad nového Yeti. To by sa malo "natiahnuť“ zo súčasných 4,2 na približne 4,3 metra, čím sa európska verzia priblíži čínskemu modelu Yeti, ktorý je už teraz o 52 mm dlhší a má o 60 mm dlhší rázvor náprav. Novinky by tak mali zapadnúť do stratégie Rapidu a Octavie, ktoré ponúkajú nadštandardný kufor a dostatok miesta na zadných sedadlách. A čo sa týka batožinového priestoru, platí to nepochybne aj o novej Fabii a Fabii Combi.

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Škoda #Škoda Superb
Články podľa značiek