VW Polo 1,0 TSI BM: S novým 3-valcom len za 4,1 litra benzínu

Do vynoveného VW Polo sa konečne dostáva benzínový 3-valec 1,0 TSI. A to hneď do najúspornejšej verzie BlueMotion. Doplní tak naftového „abstinenta“ s motorom 1,2 TDI.

20.11.2014 12:00
debata (2)
Nové Polo 1,0 TSI BlueMotion s upravenou... Foto: Volkswagen
VW Polo 1,0 TSI BlueMotion - 2015 Nové Polo 1,0 TSI BlueMotion s upravenou 5-stupňovou manuálnou prevodovkou spotrebuje podľa výrobcu len 4,1 litra benzínu na 100 km. To je dokonca o 0,2 litra menej, ako potrebuje slabšie Polo 1,0 MPI.

Vynovené Polo je už nejaký ten čas na trhu, ale stále nedostalo novú generáciu preplňovaných 3-valcov 1,0 TSI, ktorá má nahradiť pôvodné 4-valce 1,2 TSI. Polo jednoducho muselo počkať na svojho vznešenejšieho súrodenca – modernizované Audi A1, ktoré stojí v hierarchii koncernu VW predsa len o stupienok vyššie. To dostalo nový motor v miernom predstihu. Hneď po ňom je ale na rade Polo, takže Volkswagen zverejnil technické údaje novej benzínovej verzie 1,0 TSI BlueMotion.

Nový 3-valec dosahuje výkon 70 kW a krútiaci... Foto: Volkswagen
VW Polo 1,0 TSI BlueMotion - 2015 Nový 3-valec dosahuje výkon 70 kW a krútiaci moment 70 Nm. Štandardne je spojený so štart-stop systémom a rekuperáciou brzdnej energie.

Tá dostane nové preplňované trojvalcové „srdiečko“ ako prvá. Nový agregát bude naladený na 70 kW, čím sa zaradí medzi súčasné 4-valce 1,2 TSI s výkonmi 66 alebo 81 kW. V porovnaní s nimi, ale aj modelmi s atmosférickými 3-valcami 1,0 MPI (44, 55 kW) však bude Polo 1,0 TSI BlueMotion vôbec najúspornejšou benzínovou verziou v ponuke. Priemerne sa uspokojí so 4,1 litrami paliva na 100 km. Pritom na stovku zrýchli za 10,5 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 191 km/h, čo sú lepšie parametre ako pri motore 1,2 TSI (66 kW).

Na znížení spotreby sa bude podieľať aj... Foto: Volkswagen
VW Polo 1,0 TSI BlueMotion - 2015 Na znížení spotreby sa bude podieľať aj aerodynamický tuning a pneumatiky s ultra nízkym valivým odporom.

Na úspore paliva sa okrem novej techniky podieľa aj aerodynamický tuning karosérie so zakrytou prednou maskou a podvozkom, zníženie svetlej výšky, použitie pneumatík s profilom 185/60 R15 a ultra nízkym valivým odporom či prevodovka s dlhšími prevodmi. Stále však iba 5-stupňová. Svoje zohrá aj štart-stop systém, rekuperácia brzdnej energie či asistent ekonomického radenia na prístrojovom paneli. Neskôr možno očakávať aj ďalšie výkonové verzie nového motora. Postupne by mali v ponuke nahradiť všetky varianty 4-valca 1,2 TSI.

Najúspornejšie verzie VW Polo

Verzia 1,0 TSI BlueMotion 1,2 TDI BLueMotion
Zdvihový objem motora (ccm) 999 1 422
Počet valcov/ventilov 3/12 3/12
Max. výkon (kW/ot.) 70/5 000 55/3 000
Max. krút. Moment (Nm/ot.) 160/1 500 210/1 500
Prevodovka 5M 5M
0 – 100 km/h 10,5 12,9
Max. rýchlosť (km/h) 191 178
Spotreba na 100 km (l) 4,1 3,1
VW Polo 1,0 TSI BlueMotion - 2015
VW Polo 1,0 TSI BlueMotion - 2015
+7VW Polo 1,0 TSI BlueMotion - 2015

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #VW #VW Polo #VW Polo 1.0 TSI
Články podľa značiek