Nissan Murano 2015: Tretia generácia do Európy nedorazí

Na jarnom autosalóne v New Yorku predstavil Nissan tretiu generáciu Murana. Teraz spúšťa predaj, bohužiaľ, len v USA. Na rozdiel od svojich predchodcov s ním pre Európu zatiaľ nepočíta.

27.11.2014 06:00
debata
Nové Murano je inšpirované štúdiou Resonance.... Foto: Nissan
Nissan Murano - 2015 Nové Murano je inšpirované štúdiou Resonance. Zdedilo z nej atraktívny zadný stĺpik, plávajúcu strechu aj prednú masku s lamelami V-Motion. Predné svetlá môžu byť vybavené full LED technológiou.

Nové Murano absolvovalo svetovú premiéru už na jar, presnejšie na autosalóne v New Yorku. A vyvolalo pozitívne reakcie. Vo veľkej miere sa totiž nechalo inšpirovať štúdiou Resonance. Nissan prezradil, že koncept vznikal v úzkej kooperácii so sériovým modelom, takže doviesť ho do finálnej fázy trvalo už len necelý rok. Murano si zachovalo množstvo jeho nápadov vrátane originálneho zadného stĺpika, vytvárajúceho dojem plávajúcej strechy, zvlnený pontón, či prednú masku s lamelami v tvare V-motion. Zadné bumerangové svetlá sú zas inšpirované kupé 370Z. Tretia generácia tak nadväzuje na veľmi odvážny dizajn, ktorým sa Murano prezentovalo už roku 2003.

V porovnaní so svojím predchodcom je nové... Foto: Nissan
Nissan Murano - 2015 V porovnaní so svojím predchodcom je nové Murano o 40 mm dlhšie, o 30 širšie, ale o 40 mm nižšie.

Odvtedy však ubehlo jedenásť rokov, takže neprekvapí, že novinka počíta s modernou full LED svetelnou technológiou a množstvom aktívnych elektronických asistentov. Vybavená môže byť až štyrmi kamerami a troma radarovými senzormi. Vďaka tomu dokáže Murano nielen zobraziť blízke okolie vozidla, ale aj aktivovať núdzové brzdenie či upozorniť vodiča pri cúvaní z parkovacieho miesta na kolíziu s blížiacim sa vozidlom alebo samočinne zaparkovať. Samozrejmosťou je radarový tempomat či monitorovanie slepého uhla zrkadiel. Nová generácia však znamená aj väčšie rozmery.

V základe Murano používa 18-palcové disky. Pre... Foto: Nissan
Nissan Murano - 2015 V základe Murano používa 18-palcové disky. Pre najvyššiu úroveň sú pripravené kolesá s priemerom 20 palcov. Zadné bumerangové svetlá pripomínajú športové kupé 370Z.

Rázvor náprav s hodnotou 2 824 mm je prakticky identický, no nové Murano je o 40 mm dlhšie (4 886) a o 30 širšie (1 915 mm). Výška 1 689 sa, naopak, „scvrkla" o 40 mm. To prospelo aerodynamike s hodnotou Cx 0,31, čo znamená až 16-percentné zníženie odporu vzduchu. Nissanu sa zároveň podarilo zredukovať hmotnosť približne o 65 kg, takže verzia s pohonom štyroch kolies váži toľko ako tá predchádzajúca s poháňanou prednou nápravou. Posádka sa môže tešiť z priestrannejšieho interiéru a bohatšieho vybavenia. Na palube nájdeme napríklad 8-palcový dotykový displej, USB porty aj pre zadných cestujúcich či audio systém Bose. Posuvná panoramatická strecha dokáže vytvoriť o 29 % väčší otvor.

Interiér je podstatne priestrannejší. Pribudli... Foto: Nissan
Nissan Murano - 2015 Interiér je podstatne priestrannejší. Pribudli aj nové prvky vybavenia, napríklad 8-palcový displej multimediálneho rozhrania a najmä záplava asistenčných systémov od autonómneho brzdenia cez zobrazovanie okolia vozidla až po detekciu objektov.

Väčší je aj kufor. Podľa americkej normy uvádza Nissan objem od 900 do 1 826 litrov. Navyše možno ovládať sklápanie operadiel zadných sedadiel priamo z batožinového priestoru. Veko je ovládané elektricky. Pod prednou kapotou zas nájdeme atmosférický vidlicový 6-valec 3,5 V6 s výkonom zvýšeným zo 188 na 191 kW a s krútiacim momentom 326 Nm. Pre Murano je zatiaľ jedinou pohonnou alternatívou. A vyberať si nemôžete ani prevodovku. K dispozícii je výhradne Nissanom presadzovaná kontinuálna prevodovka CVT X-Tronic. Tá prenáša výkon buď len na prednú nápravu, alebo za príplatok na obe nápravy. Tie používajú plne nezávislé zavesenie všetkých kolies. Murano jazdí v základe na 18– a za príplatok na 20-palcových diskoch kolies.

Na pohon slúži jediný motor – benzínový 6-valec... Foto: Nissan
Nissan Murano - 2015 Na pohon slúži jediný motor – benzínový 6-valec 3,5 V6 s výkonom 191 kW. Spojený je výlučne s kontinuálnou prevodovkou CVT X-Tronic.

Už samotná motorizácia napovedá, že Murano je určené prioritne pre domáci japonský a najmä americký trh. Nissan preto zatiaľ s jeho predajom na starom kontinente nepočíta. K úspechu v Európe by nutne potrebovalo diesel. Ten sa však v jeho predchádzajúcich generáciách príliš neosvedčil, a tak ťahalo inak atraktívne Murano v konkurenčnom boji vždy za kratší koniec. Svoju prosperitu v Európe stavia Nissan na menších a úplne nových generáciách modelov Qashqai a X-Trail. Murano zas dopĺní americkú ponuku, kde figuruje väčší Pathfinder či menší Rogue.

Technické údaje

Dĺžka/šírka/výška (mm) 4 886/1 915/1 689
Rázvor náprav (mm) 2 824
Motor 3,5 V6
Zdvihový objem (ccm) 3 498
Počet valcov/ventilov V6/24
Max. výkon (kW) 191
Krútiaci momet (Nm) 326
Nissan Murano - 2015
Nissan Murano - 2015
+18Nissan Murano - 2015

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Nissan #SUV #Nissan Murano #autosalón New York 2014
Články podľa značiek