Suzuki Vitara: Výroba od januára, do predaja v marci

Nástupca úspešného Suzuki SX4 je za dverami. V maďarskom Ostrihome už finišujú s prípravou sériovej výroby novej Vitary. V súvislosti s tým zverejnila automobilka fotogalériu a niektoré ďalšie informácie. Vitara však bude len jedným z nových modelov plánovanej expanzie Suzuki v nasledujúcich troch rokoch.

01.12.2014 06:00
Suzuki Vitara - 2015 Foto:
Dizajn novej Vitary je príjemným osviežením. Oživiť ho možno dvojfarebným lakovaním karosérie, ale aj výberom čiernej alebo bielej prednej masky.
debata (2)

Vitara zaujme pozíciu po pôvodnom Suzuki SX4, ktorého výroba bola nedávno ukončená. Jeho základom je platforma nového Suzuki SX4 S-Cross. V porovnaní s ním má však Vitara o 100 mm kratší rázvor náprav (2 500 mm), teda presne toľko, koľko mala pôvodná SX-štvorka. Na dĺžke ale medzigeneračne pribudlo 55 mm. To zároveň znamená, že od SX4 S-Cross bude Vitaru deliť len 125 mm. Na trhu má konkurovať módnym crossoverom, ako napríklad Renaultu Captur, Opelu Mokka či očakávaným prírastkom v tomto segmente, akými sú Jeep Renegade, Fiat 500X alebo Honda HR-V.

Dĺžkou 4 175 mm stojí Vitara pod súčasným... Foto: Suzuki
Suzuki Vitara - 2015 Dĺžkou 4 175 mm stojí Vitara pod súčasným modelom SX4 S-Cross. Rázvor náprav s hodnotou 2 500 mm je identický s populárnym Suzuki SX4.

Atraktívny crossover sa bude môcť pýšiť dvojfarebným lakovaním karosérie, ale aj veľkým panoramatickým strešným oknom s dĺžkou 1 000 mm. Po posunutí predného priehľadného panelu vytvorí Vitara v streche otvor s dĺžkou 560 mm. Napriek módnemu vzhľadu ale Vitara nezabudla ani na svoj drsný pôvod. V teréne jej bude pomáhať svetlá výška na úrovni 185 mm a slušné nájazdové uhly – vpredu 18,2 a vzadu 28,2 stupňa. Pneumatiky s profilom 215/55 budú obuté na diskoch s rozmerom 17 palcov.

Svetlá výška 185 mm a minimálne 17-palcové... Foto: Suzuki
Suzuki Vitara - 2015 Svetlá výška 185 mm a minimálne 17-palcové disky kolies by mali Vitare zabezpečiť slušnú prejazdnosť v ľahšom teréne. Za príplatok bude pochopiteľne aj pohon 4x4 AllGrip.

Zákazníci dostanú na výber mestskú verziu Vitary s množstvom chrómovaných prvkov karosérie, bočnými lištami a strešným spojlerom alebo off-roadové vyhotovenie s drsnejším výrazom. Na svetlej výške podvozka sa však nič nemení. Okrem pätnástich lakov ponúkne tiež Suzuki na výber biele alebo čierne vyhotovenie prednej masky a niektorých ďalších exteriérových dekorácií. Odlišne lakovaná môže byť aj strecha. Podobne je to v interiéri, kde možno meniť obklad palubnej dosky od bielej a čiernej cez tyrkysovú alebo oranžovú. Do kufra sa zmestí 375 litrov batožín, čo je o 105 viac v porovnaní so starým SX4.

Interiér dostal novú audiosústavu so 7-palcovým... Foto: Suzuki
Suzuki Vitara - 2015 Interiér dostal novú audiosústavu so 7-palcovým monitorom a možnosť meniť atmosféru vďaka výberu rôznych dekorácií palubnej dosky či výplní dverí.

Päťmiestny interiér pôsobí omnoho modernejšie. V centre palubnej dosky nájdeme po prvýkrát dotykové rozhranie so 7-palcovým monitorom. Systém je kompatibilný s modernými smartfónmi. Objaví sa tu bezkľúčové štartovanie a otváranie či dokonca elektrické ovládanie zadného veka, ktoré nie je v tejto kategórii rozhodne štandardom. Okrem toho prináša Vitara nové bezpečnostné prvky. Napríklad systém automatického brzdenia pri nízkych rýchlostiach či dokonca adaptívny tempomat udržujúci bezpečnú vzdialenosť od vpredu idúcich vozidiel. V sérii je samozrejme sedem airbagov a ESP.

Do kufra sa zmestí 375 litrov batožín. To je o... Foto: Suzuki
Suzuki Vitara - 2015 Do kufra sa zmestí 375 litrov batožín. To je o 105 viac ako v SX4. Zároveň však o 65 menej v porovnaní s SX4 S-Cross.

Motorovú paletu preberie Vitara z väčšieho modelu SX4 S-Cross. Pod prednou kapotou tak nájdeme buď benzínový 4-valec 1,6 VVT (88 kW) s 5-stupňovým manuálom, alebo diesel 1,6 DDiS (88 kW), pôvodom od Fiatu, s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou. Pre benzínový motor je pripravený aj príplatkový 6-stupňový automat, miesto CVT-čka z SX4 S-Cross, čo aspoň sčasti ospravedlňuje 5-stupňový manuál. Z väčšieho súrodenca pochádza aj pohon 4×4 AllGrip s elektromagne­tickou spojkou, pracujúci v štyroch režimoch – Auto, Sport, Snow a Lock. Dostupný bude pre obe motorizácie, v benzínovej verzii aj s automatom.

Motory preberá Vitara od väčšieho modelu SX4... Foto: Suzuki
Suzuki Vitara - 2015 Motory preberá Vitara od väčšieho modelu SX4 S-Cross. Na výber je benzínový agregát 1,6 VVTi (88 kW) alebo rovnako výkonný diesel 1,6 DDiS.

Mód Auto uprednostňuje zväčša pohon predných kolies, no po stratení trakcie prednej nápravy zapojí aj zadné kolesá. V režime Sport prenáša systém k zadným kolesám viac krútiaceho momentu, čo zlepšuje trakciu pri dynamickom štýle jazdy. Mód Snow je určený na klzké povrchy a nespevnené vozovky, keď sú v zábere všetky štyri kolesá permanentne, no s premenlivým pomerom. Režim Lock je určený pre ťažšie podmienky s pevným rozdelením krútiaceho momentu medzi nápravy v pomere 50:50 a upravenou činnosťou trakčných systémov. Režimy vyberá vodič otočným ovládačom.

Strešné okno má dĺžku jedného metra. Po... Foto: Suzuki
Suzuki Vitara - 2015 Strešné okno má dĺžku jedného metra. Po otvorení vytvorí 560 mm dlhý otvor do kabíny.

Suzuki tvrdí, že nová Vitara bude mimoriadne úsporná i keď údaje o spotrebe zatiaľ nezverejnilo. Každopádne bude šetreniu paliva napomáhať nízka hmotnosť. Základná verzia s predným náhonom má na váhe len 1 075 kg. S pohonom 4×4 bude o necelých 100 kg ťažšia. Daňou je jednoduchšia konštrukcia zadnej nápravy s torznou priečkou. Na rozdiel od väčšiny moderných SUV sa tak nebude môcť pochváliť nezávislým zavesením všetkých kolies. Len pre úplnosť, tie predné sú uchytené na štandardných tlmičových vzperách McPherson.

Nová Vitara bude pre európske trhy schádzať z montážnych liniek maďarského závodu Suzuki v Ostrihome spolu s SX4 S-Cross a Swiftom. Na trh sa dostane v marci. Na ceny si teda ešte budeme musieť chvíľu počkať. To však nebude koniec noviniek od Suzuki. V nasledujúcich troch rokoch plánuje modelovú ofenzívu. V rámci nej by sa mal objaviť aj hatchback s dĺžkou na hranici štyroch metrov, teda čosi ako väčší Swift, z ktorého by sa mal stať plnohodnotný konkurent Fabie, Pola či Fiesty.

Suzuki Vitara - 2015
Suzuki Vitara - 2015
+39Suzuki Vitara - 2015

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Suzuki #Suzuki Vitara #Suzuki SX-4 S-Cross
Články podľa značiek