Audi A1/S1 2015: Facelift a premiérový trojvalec 1,0 TSI

Po štyroch rokoch dozrel čas na modernizáciu základného modelu Audi A1. Ako prvé v koncerne dostane trojvalce 1,0 TFSI. Do predaja zamieri začiatkom budúceho roku.

05.12.2014 06:00
debata (1)
Ostrejšia 6-uholníková maska a nové reflektory... Foto: Audi
Audi A1/S1 - 2015 Ostrejšia 6-uholníková maska a nové reflektory s LED technológiou dizajnu A1 rozhodne prospeli. Úpravami nárazníkov vzrástla celková dĺžka o 20 mm.

Najočakávanejšia novinka Audi, druhá generácia Audi Q7, sa tento rok pre odklad premiéry na januárový Detroit nakoniec nekonala. Zato Audi stihlo vynoviť veľkú časť svojho portfólia. Od vlajkovej lode A8, cez modely A6 až po crossover Q3. A mimo nezostala ani vstupná brána do sveta Audi – subkompakt A1. Ten je prakticky bez zmien v ponuke už od roku 2010. Za ten čas z neho Audi predalo 500 000 kusov, čo nie je vzhľadom na vysokú cenu zanedbateľné číslo.

Čas sa však nedá zastaviť. A tak sa A1, ale aj verzie A1 Sportback a S1 dostali po štyroch rokoch opäť pod lupu. Zmeny pritom nastali najmä pod kapotou. V súlade s koncernovou hierarchiou totiž v Audi A1 debutujú nové úsporné trojvalce 1,0 TFSI. V histórii Audi je to míľnik, pretože ide o prvý benzínový trojvalec v histórii značky. Pre potreby Audi A1 je tento ľahký celohliníkový agregát naladený na 70 kW a nahrádza starší 4-valec 1,2 TFSI (63 kW). Na 100 km spotrebuje priemerne len 4,3 litra benzínu.

Novú grafiku svetiel nájdeme aj vzadu. Novinkou... Foto: Audi
Audi A1/S1 - 2015 Novú grafiku svetiel nájdeme aj vzadu. Novinkou sú pakety Design a Sport. Ponuka dvojfarebnej karosérie s kontrastnými strešnými oblúkmi zostáva zachovaná.

A úplnou novinkou je aj druhá generácia dieselového 3-valca 1,4 TDI. V úspornej verzii ultra, ktorá sa v modelovom rade A1 objavuje taktiež po prvýkrát, je naladený na 66 kW, pričom spotrebuje iba 3,4 litra nafty. Aspoň podľa údajov výrobcu. Ďalej sú tu známe motory 1,4 TFSI, 1,6 TDI a benzínová novinka v podobe motora 1,8 TFSI (141 kW). Na vrchole bude stáť dvojliter 2,0 TFSI (170 kW) pre ostré verzie S1 a S1 Sportback s pohonom oboch náprav quattro, ktoré akcelerujú na stovku za neskutočných 5,9 sekundy.

Pre všetky verzie je odteraz k dispozícii 7-stupňová dvojspojková prevodovka S tronic. S motorom 1,8 TFSI ju Audi dodáva v základe. Celkovo sa tak výkonové rozpätie pohybuje od 66 do 170 kW, pričom Audi tvrdí, že vďaka novým motorom a modernizáciou tých pôvodných dokázalo zredukovať kombinovanú spotrebu v porovnaní s minulosťou o 10 %. Ekonomike jazdy napomáha aj nový systém Audi Drive Select upravujúci nastavenie vozidla v režimoch – Auto, Efficiency (ekonomický) a Dynamic.

Interiér ostal prakticky bez zmien. Nové... Foto: Audi
Audi A1/S1 - 2015 Interiér ostal prakticky bez zmien. Nové rozhranie Audi MMI Navigation Plus však umožňuje prístup na internet a využitie služieb Audi Connect. Slúži aj ako výkonný Wi-Fi hotspot.

Exteriér síce absolvoval len retuše, no celkovému dizajnu to veľmi prospelo. Evidentná je ostrejšie rezaná šesťuholníková maska singleframe, úplne nové predné reflektory s LED technológiou, ktoré integrujú aj hmlové svetlá, pôvodne umiestnené v nárazníku. Aj ten má spolu so zadným mierne „repasovaný“ vzhľad a pozmenená je tiež grafika zadných svetiel. Možnosť dvojfarebného vyhotovenia karosérie so strešnými oblúkmi zostáva. Úpravy sa podpísali na náraste formátu o dva centimetre, takže celková dĺžka je teraz 3 980 mm.

Zákazníci môžu voliť nové exteriérové pakety Design a Sport. Okrem toho je stále v ponuke športový balíček S line. Na výber sú disky kolies s rozmermi od 15– až do 18-palcov. Tie najväčšie patria štandardne verziám S1. Aj interiér je možné doladiť podľa vlastných predstáv cez pakety Design, Sport line a S line. Najväčšou novinkou je rozhranie MMI, kompatibilné so smartfónmi. Najvyššia úroveň Navigation Plus ponúka pripojenie na internet so službami Audi Connect a slúži aj ako výkonný Wi-Fi hotspot pre tablety či iné zariadenia.

Modernizácii neušli ani top verzie S1 a S1... Foto: Audi
Audi A1/S1 - 2015 Modernizácii neušli ani top verzie S1 a S1 Sportback s motorom 2,0 TFSI (170 kW). Na stovku šprintujú v kombinácii s pohonom Quattro pod šesť sekúnd.

Podvozok sa príliš nemení. Audi však zdôrazňuje, že Audi A1 dostalo úplne nový elektrický posilňovač riadenia a že cez systém Audi Drive Select je teraz možné upravovať nielen činnosť motora, riadenia a prevodovky, ale aj adaptívnych tlmičov. Upravený bol aj stabilizačný systém ESC s funkciou vektorizácie krútiaceho momentu, ktorý znižuje nedotáčavosť . Presné technické údaje Audi zatiaľ nezverejnilo. Do predaja sa totiž modernizované Audi A1 chystá až v prvých mesiacoch budúceho roka. Cena v Nemecku štartuje na 19 200 eurách!

Audi A1/S1 - 2015
Audi A1/S1 - 2015
+22Audi A1/S1 - 2015

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Audi #facelift #Audi S1 #Audi A1 #Audi A1 Sportback #Audi S1 Sportback #1.0 TFSI
Články podľa značiek