Vyrábať dva športové modely na dvoch platformách je pre bežnú automobilku príliš drahý špás. Aj preto dal Jaguar po príchode roadstera a kupé F-Type „výpoveď“ modelu XK. To sa z ponuky jednoducho vytratilo. Pritom nešlo o generačnú výmenu F-Type za XK. Už len preto, že kým F-Type je dvojmiestnym športiakom, či už ako roadster, alebo kupé, aristokratické XK inklinovalo svojím pseudoštvormiestnym lejautom predsa len bližšie ku kategórii Gran Turismo, teda GT.
Teraz sa však zdá, že XJ to ešte nemá celkom zrátané. Šéf vývoja športových modelov Jaguaru, Russ Vatney, totiž vyhlásil, že v ponuke Jaguaru existuje veľký priestor pre ďalší športový model. A čo iné by to malo byť ak nie práve veľké GT. „Teraz musíme nájsť ten správny spôsob, ako to spraviť, a nové XK by mohlo byť odpoveďou.“ Aby sa však znížili investície, je veľmi pravdepodobné, že z XK sa stane luxusné „gétečko“, a to s pomocou limuzíny XJ.
Mohol by z nej jednoducho vzniknúť dvojdverový derivát Coupé, ako pendant nemeckému náprotivku, Mercedesu-Benz S Coupé. Tak by dokázal Jaguar pokryť modelom F-Type segment skutočne športových áut a zároveň ponúknuť nefalšované aristokratické GT. Je ale tiež možné, že nové XK by mohlo pokojne vzniknúť na platforme menšieho sedanu XF, pričom by nad ním ešte ostal priestor na XJ Coupé, ako vlajkovú loď športovo orientovaných modelov.