Subaru končí so 6-valcami, príde však silnejší boxer-diesel

Šeťvalcové modely Subaru z Európy už nadobro odišli. Teraz sa tak má stať v globálnom meradle. Vraj o ne nie je záujem. Nahradia ich menšie turbá.

23.12.2014 12:00
debata (1)
Zamatové 6-valce s objemom 3,6 litra montuje v... Foto: Subaru
Subaru - boxer H6 Zamatové 6-valce s objemom 3,6 litra montuje v súčasnosti Subaru už len do amerických verzií modelov Legacy, Outback a Tribeca. Čoskoro ich však nahradí preplňovaným 4-valcom 2,5 T.

Šeťvalcové boxery od Subaru zmiznú z povrchu zemského. V súčasnosti montuje takúto pohonnú jednotku s atmosférickým plnením a objemom 3,6 litra japonská automobilka už len do amerických a austrálskych verzií modelov Legacy, Outback a Tribeca. V takej Európe si už Legacy so 6-valcom nekúpite. Nepríde ani s novým Outbackom, ktorý sa chystá na trh na jar budúceho roku. Vystačiť si bude musieť so 4-valcami.

Automobilka zdôvodňuje svoj krok malým záujmom o tieto motory. Podľa Subaru dávajú zákazníci prednosť radšej menším preplňovaným 4-valcom a samozrejme technicky avantgardnému boxer-dieselu s objemom dvoch litrov. Miesto šesťvalca tak zaujme nadobro preplňovaný 4-valec 2,5 T, ktorý mal už v minulej generácii amerického Legacy výkon 198 kW, čo je dokonca viac ako dosluhujúca verzia 6-valca 3,6 Boxer (191 kW) v novom Legacy či Outbacku. O výkon teda neprídeme, zato by mala klesnúť spotreba.

Dôvodom červenej pre šesťvalce však môžu byť aj sprísňujúce sa emisné normy, ktoré tlačia Subaru do downsizingu. Strata päťsto kubíkov objemu však nie je v súvislosti s turbokompenzáciou až taká dramatická, no hladký chod 6-valca s protibežnými piestami novinka asi nedosiahne. To nás, Európanov, ale trápiť veľmi nemusí. Na starom kontinente kraľuje totiž boxer-diesel a práve s ním súvisí dôležitá informácia. Subaru plánuje jeho výkonnejšiu verziu. Veď bolo aj načase, od roku 2008 má nezmenených 110 kW.

To síce nie je málo, problémom však je, že Subaru nemá v zálohe žiadne výkonnejšie alternatívy, pričom európska konkurencia už dokáže vytlačiť z rovnakého objemu aj viac ako130 kW a s dvojicou turbodúchadiel dokonca viac ako. Takže môžeme konečne čakať silnejší boxer-diesel. Ako sa k vyššiemu výkonu Subaru dopracuje, nie je známe. Buď použije dve turbodúchadlá, alebo už dlhšie očakávané elektrické turbo. Objem dvoch litrov však ostane v každom prípade zachovaný.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #diesel #Subaru #boxer-diesel
Články podľa značiek