Škoda Fabia Combi 2015: Všetko, čo o nej vieme plus nové fotografie

Najsledovanejšou novinkou Škody je v súčasnosti Superb tretej generácie, ktorý absolvuje svetovú premiéru už o mesiac v Prahe, no ešte pred ním dorazí do showroomov Fabia Combi. Škoda preto zverejnila rozsiahlu fotogalériu a všetky údaje.

17.01.2015 06:00
debata (8)
Nová Fabia Combi bude mať podstatne... Foto: Škoda-Auto
Škoda Fabia Combi - 2015 Nová Fabia Combi bude mať podstatne dynamickejší vzhľad ako jej predchodkyňa. Je totiž o 90 mm širšia a o 30 mm nižšia. Na dĺžke zas pribudlo 10 mm.

Fabia Combi už v podstate nie je novinkou. Česká automobilka ju ukázala spolu s hatchbackom vo svetovej premiére na autosalóne v Paríži, v novembri zverejnila dokonca cenník a výrobu spustila v polovici decembra. Až teraz sa však chystá k prvým zákazníkom. V porovnaní s 5-dverovým hatchbackom je nové kombi o 263 mm dlhšie. Rázvor náprav 2 470 mm ostáva bez zmien. Zaujímavé je, že kým hatchback je v porovnaní s druhou generáciou Fabie o čosi kratší (- 8 mm), kombi, naopak, medzigeneračne podrástlo. Na dĺžku má totiž 4 255 mm, čo je o desať milimetrov viac.

V porovnaní s hatchbackom je nové kombi o 263... Foto: Škoda-Auto
Škoda Fabia Combi - 2015 V porovnaní s hatchbackom je nové kombi o 263 mm dlhšie. Rázvor náprav 2 470 mm ostáva nezmenený.
" | verzia=„nestan­dard1“ *]

Tak ako tretia generácia hatchbacku ťaží aj Combi z väčšej šírky karosérie 1 732 mm, čo je až o 90 mm viac, zároveň však bude o 31 mm nižšie (1 467 mm). Dizajn prináša dynamickejší vzhľad. Karoséria je nová prakticky od stredného stĺpika. Zmenil sa teda aj zadný pár dverí. Bočný profil oživuje jemné skosenie tretieho bočného okna. To najdôležitejšie však Fabia Combi skrýva pod svojím zadným vekom. Veľkosťou kufra dá totiž zabrať aj niektorým predstaviteľom nižšej strednej triedy. Škoda tu totiž vyčarovala batožinový priestor s objemom 530 litrov, čo je o 25 viac ako v minulosti a zároveň absolútny rekord v triede, ak vynecháme Daciu Logan MCV.

Prístup do kufra zabezpečuje veľké výklopné... Foto: Škoda-Auto
Škoda Fabia Combi - 2015 Prístup do kufra zabezpečuje veľké výklopné veko. Nakladacia hrana je v porovnaní s minulosťou nižšie o 36 mm.

Len pre zaujímavosť, na väčšiu Octaviu Combi stráca Fabia v kufri len 75 litrov. Po sklopení sedadiel vzrastie prepravná kapacita na konečných 1 395. Paradoxom však je, že pri minulej generácii udávala Škoda maximálny objem 1 485 litrov, teda o 90 litrov viac. Môže za to pravdepodobne nižšie situovaná strecha a čiastočne aj nový systém sklápania zadných sedadiel. Tie sa totiž zložia v dvoch krokoch – najprv sedadlo a potom operadlo. To je v porovnaní s hatchbcakom veľká výhoda. A pribudla aj dvojitá podlaha, takže kombi vie vytvoriť vodorovnú úložnú plochu s dĺžkou až 1 550 a širkou 960 mm.

V kufri pribudlo medzigeneračne 25 litrov.... Foto: Škoda-Auto
Škoda Fabia Combi - 2015 V kufri pribudlo medzigeneračne 25 litrov. Celkový objem kufra je 530 litrov. Po sklopení zadných sedadiel vzrastie celkový využiteľný objem na 1 395 litrov.

Piate dvere sa otvárajú do výšky 1 900 mm a sú široké 1 028 mm. Nákladová hrana je vo výške len 611 mm, čo je až o 36 mm nižšie. Medzipodlaha je vybavená háčikom na pružnom úchyte, ktorý ju po zavesení na hornej hrane vstupného otvoru udrží odklopenú a uľahčí tak manipuláciu s nákladom. Maximálna kapacita batožinového priestoru je k dispozícii po presunutí podlahy do dolnej pozície. Nechýba ani sedemnásť pre Škodu typických Simply Clever riešení, z ktorých je desať nových. Okrem často spomínanej škrabky na ľad vo veku nádrže či vyberateľného odpadkového koša k nim Škoda pripočítala aj nové rozhranie s funkciou MirrorLink, umožňujúcou zobrazovanie obsahu smartfónov priamo na dotykovom displej.

Veľkou novinkou je dvojstupňové sklápanie... Foto: Škoda-Auto
Škoda Fabia Combi - 2015 Veľkou novinkou je dvojstupňové sklápanie zadných sedadiel a dvojitá prestaviteľná podlaha, vďaka ktorej dokáže Fabia Combi ponúknuť vodorovný ložný priestor.

Voči predchádzajúcej generácii ponúka nová Fabia Combi o 21 milimetrov širší a o osem milimetrov dlhší interiér. V celom priestore je až sedem držiakov na nápoje či fľaše s objemom od 0,4 až po 1,5 litra. Pod kapotou preberá Fabia Combi takmer kompletnú ponuku motorov novej Fabie s výnimkou najslabšieho 3-valca 1,0 MPI (44 kW). V ponuke sú tak tri benzínové a tri dieselové agregáty. Benzínové motory 1,0 MPI a 1,2 TSI majú výkon od 55 do 81 kW. Naftové trojvalce 1,4 TDI budú k dispozícii s výkonom od 55 do 77 kW. V základe sú 5-stupňové manuálne prevodovky, len najvýkonnejší benzínový motor má 6-stupˇnový manuál. Sedemstupňové DSG bude k dispozícii pre motory 1,2 TSI (81 kW) a 1,4 TDI (66 kW).

Voči predchádzajúcej generácii ponúka nová... Foto: Škoda-Auto
Škoda Fabia Combi - 2015 Voči predchádzajúcej generácii ponúka nová Fabia Combi o 21 milimetrov širší a o osem milimetrov dlhší interiér. Na palube pribudlo rozhranie s funkciou MirrorLink pre zobrazenie obsahu telefónu na displeji.

Medzigeneračne je nová Fabia Combi približne o 17 % úspornejšia. Podieľajú sa na tom nielen nové motory, ale aj nižšia pohotovostná hmotnosť. Na váhe ušetrila Škoda 50 kg. Základná verzia 1,0 MPI má len 1 004 kg. Lepšia je samozrejme aj aerodynamika. Najúspornejšia verzia Fabia Combi GreenLine, ktorá však príde na trh až koncom roka, bude mať normovanú spotrebu len 3,1 litra nafty na 100 km. Väčšiemu zaťaženiu Fabie Combi bol prispôsobený aj podvozok s odlišným naladením pružín a tlmičov.

Ponuka motorov je zhodná s hatchbackom s... Foto: Škoda-Auto
Škoda Fabia Combi - 2015 Ponuka motorov je zhodná s hatchbackom s výnimkou najslabšieho 3-valca 1,0 MPI (45 kW), ktorý sa pre kombi nedodáva.

Z novej Fabie preberá kombi aj množstvo moderných bezpečnostných technológií. Napríklad systém Front Assistant s funkciou núdzovej brzdy (za príplatok), multikolíznu brzdu, obmedzovač rýchlosti, hill-holder či kontrolu tlaku v pneumatikách. V sérii je šesť airbagov aj elektronická uzávierka diferenciálu XDS+, ktorá zabraňuje preklzu kolies na vnútornej strane zákruty. Za zmienku stoja aj nové komfortné prvky vybavenia, napríklad panoramatické strešné okno, dažďový senzor a cúvacie senzory.

Novinka z Mladej Boleslavi má už dnes všetky predpoklady na sľubnú kariéru. Má totiž minimum konkurentov. V nižšej triede veru veľa „kombíkov“ nenapočítame. Seat Ibiza ST ani Renault Clio Grandtour jej však objemom kufra konkurovať nemôžu. V porovnaní s hatchbackom bude nové kombi drahšie o 550 eur. Cena základnej verzie 1,0 MPI Active štartuje na 10 090 eurách, za najslabší diesel 1,4 TDI si však priplatíte až 3 400 eur.

Porovnanie rozmerov s Fabiou Hatchback

Model Fabia III Hatchback Fabia III Combi Rozdiel
Dĺžka (mm) 3 992 4 255 + 263
Šírka (mm) 1 732 1 732 0
Výška (mm) 1 467 1 467 0
Rázvor náprav (mm) 2 470 2 470 0
Objem batožin priestoru (l) 330 530 + 200
Objem kufra pri sklop. sedadlách (l) 1 395
Pohotovostná hmotnosť (kg) od 980 k od 1 004 + 24

Porovnanie rozmerov s Fabiou II Combi

Model Fiabia III Combi Fabia II Combi Rozdiel
Dĺžka (mm) 4 255 4 245 + 10
Šírka (mm) 1 732 1 642 + 90
Výška (mm) 1 467 1 498 – 31
Rázvor náprav (mm) 2 470 2 465 + 5
Objem batožin. priestoru (l) 530 505 + 25
Objem kufra pri sklop. sedadlách (l) 1 395 1 485 – 90
Pohotovostná hmotnosť (kg) od 1 004 od 1 059 – 55

Technické údaje

Motor 1,0 MPI 1,2 TSI 1,2 TSI 1,4 TDI 1,4 TDI
Objem motora (ccm) 999 1 197 1 197 1 422 1 422
Valce/ventily 3/12 4/16 4/16 3/12 3/12
Max. výkon (kW/ot.) 55/6 200 66/4 400 81/4 600 66/3 000 77/3 500
Krút. moment (Nm/ot.) 95/3 000 160/1 400 175/1 400 230/1 750 250/1 750
Prevodovka 5M 5M 6M/7-DSG 5M/7-DSG 5M
Max. rýchlosť (km/h) 175 185 199 184 196
0 – 100 km/h (s) 14,9 11,0 9,6 11,3 10,3
Priemerná spotreba na 100 km (l) 4,8 4,7 4,8/4,8 3,4/3,6 3,5
Škoda Fabia Combi - 2015
Škoda Fabia Combi - 2015
+25Škoda Fabia Combi - 2015

© Autorské práva vyhradené

8 debata chyba
Viac na túto tému: #Škoda #Škoda Fabia #Škoda Fabia Combi
Články podľa značiek