Cadillac pracuje na elektrickej štvorkolke. Nielen kvôli ekológii

Vysokovýkonné verzie Cadillacov majú dostať v budúcnosti prídavný elektrický pohon predných kolies. Prospeje to nielen ekonomike prevádzky, ale najmä jazdným vlastnostiam.

27.01.2015 16:00
Cadillac - e-AWD Foto:
Súčasný Cadillac CTS-V má síce už dnes svojimi 477 kilowattmi dosť síl, aby konkuroval BMW M5 či Mercedesu-Benz E AMG, no v budúcnosti chce pridať aj pohon oboch náprav. Použije na to elektromotor.
debata

Americký Cadillac chce v blízkej budúcnosti získať väčší podiel na trhu s prémiovými športovými modelmi. Teda tam, kde kraľuje BMW s verziami M, Mercedes s derivátmi AMG a Audi so svojimi nadupanými sedanmi či kombi S a RS. Na to však potrebuje nutne pohon oboch náprav. A ten v súčasnosti jeho vysokovýkonné modely CTS-V a ATS-V nemajú. Spoliehajú sa výlučne na zadnú nápravu, čo je síce klasika, ale aj problém na mokrých či zasnežených povrchoch.

Situáciu má podľa Johana Nysschena, šéfa Cadillacu, zmeniť nový systém e-AWD, ktorý doplní klasický pohon zadných kolies elektrickým pohonom prednej nápravy. Takéto nezvyčajné riešenie by prinieslo hneď niekoľko výhod – zachovanie prevažného charakteru jazdných vlastností zadokolky, potrebnú trakciu v zlých adhéznych podmienkach a navyše zníženie spotreby paliva. Elektrický predný náhon by totiž urobil z ostrých Cadillacov hybridy.

Tak skoro to však nebude. De Nysschen priznal, že zástavba systému e-AWD si vyžiada vývoj úplne novej platformy, pripravenej pre takýto druh pohonu. Tá súčasná to jednoducho neumožňuje. A vzhľadom na to, že modely ATS a CTS nemajú viac ako dva roky, stretneme sa s elektrickou štvorkolkou až v ich budúcej generácii. Teda nie skôr ako o štyri roky. Systém by však mohol koncern GM neskôr implantovať aj do ďalších modelov, čím by nepochybne zlepšil emisné skóre a zároveň znížil cenu samotnej technológie.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Cadillac #e-AWD #AWD #Cadillac CTS-V #Cadillac ATS-V
Články podľa značiek