To, že Rapid a Rapid Sapaceback čakajú zmeny pod kapotou, sme naznačili už dávnejšie. Musí prejsť na emisnú normu Euro 6, a tak súčasné agregáty nahradia novšie z Fabie. Podľa neoficiálnych informácií by z ponuky mal definitívne vypadnúť 3-valec 1,2 MPi (55 kW). Základom sa tak stane 4-valec 1,2 TSI novšej generácie EA211 so 16-ventilovou hlavou. Výkon slabšej verzie vzrastie zo 63 na 66 kW a silnejšej zo 77 na 81 kW.
Benzínový vrchol, motor 1,4 TSI, by mala tiež nahradiť nová úspornejšia verzia Euro 6 s výkonom zvýšeným z 90 na 92 kW. Podobne to bude s dieselmi. „Padáka“ dostane 4-valec 1,6 TDI (66 kW), ktorý zastúpi úspornejší 3-valec 1,4 TDI s výkonom 77 kW, známy nielen z Fabie ale napríklad aj Volkswagenu Polo alebo Audi A1. Silnejší diesel 1,6 TDI (77 kW) v ponuke ostane, no opäť v novej verzii Euro 6 a výkonom 85 kW.
Bude zaujímavé sledovať, ako si Škoda poradí s výmenou motorov. Rapid má totiž na rozdiel od Fabie agregáty uchytené výfukovou stranou vpred, kým Fabia III presne naopak. Ich zástavba sa tak pravdepodobne nezaobíde bez pomerne radikálnej rekonštrukcie motorového priestoru. Práve ich uchytenie bolo pôvodne argumentom, prečo nemohol Rapid dostať už pri svojom príchode techniku Pola. Škoda tvrdila, že to jednoducho nie je možné.
Na vyriešenie tejto „záhady“ už nebudeme čakať dlho. Rapidy s čistejšími motormi by totiž mali začať schádzať z výrobných liniek už od 22. týždňa tohto roka. Okrem vynovenej techniky sa dočkajú aj automatickej klimatizácie so senzorom vlhkosti, bezkľúčového vstupu a štartovania, ale aj nových bezpečnostných prvkov. Napríklad monitorovania únavy vodiča a multikolíznej brzdy. Či podľa vzoru Seatu Toledo prinesie zlepšený Rapid aj full-diódové svetlá, zatiaľ známe nie je.