VW Sharan 2015: Facelift a spotreba nižšia o 15 %

Takmer po piatich rokoch absolvuje veľké MPV od Volkswagenu prvú zásadnejšiu modernizáciu. Na jeho zovňajšku to však príliš nevidieť. Podstatné sú totiž zmeny pod kapotou. Nová paleta motorov ušetrí 15 % paliva.

20.02.2015 06:00
debata (2)
Zmeny v dizajne sú len kozmetické. Sharan... Foto: Volkswagen
Volkswagen Sharan - 2016 Zmeny v dizajne sú len kozmetické. Sharan dostal nové svetlá s dennými LED diódami, nové disky kolies Jakarta a dva nové metalické laky – modrý a červený.

VW Sharan je na trhu už od roku 2010. S moder­nizáciou sa teda Volkswagen príliš neponáhľal. Lenže životný cyklus vanov je predsa len o čosi dlhší ako v prípade bežných modelov. Napokon už prvá generácia Sharanu vydržala na linkách prakticky 15 rokov a to len s jedinou väčšou modernizáciou. Možno aj preto sa zmeny v dizajne vynoveného Sharanu, ktorý uvidíme v Ženeve, obmedzili v podstate len na retuše.

Nové sú len predné reflektory s efektnejšou grafikou denných LED svetiel a nová grafika zadných svetiel, ktoré zamenili žiarovky za diódy. K povinnej jazde patria aj nové disky kolies, v tomto prípade ide o 16-palcové kolesá Jakarta. Zákazníci budú mať na výber tiež dva nové laky karosérie – modrú metalízu Hudson Bay a červenú Crimson. To je však naozaj všetko.

Vzadu je jedinou zmenou grafika zadných... Foto: Volkswagen
Volkswagen Sharan - 2016 Vzadu je jedinou zmenou grafika zadných svetiel, ktoré zamenili klasické žiarovky za LED diódy.

Interiér sa snaží naskočiť na súčasnú vlnu konektivity. Sharan preto dostal nové 5– alebo 6,5-palcové dotykové rozhranie. Je dokonca jedným z prvých koncernových vozidiel vybavených systémom App Connect MirrorLink, Android Auto alebo CarPlay pre zariadenia Apple. Modernizovaná bola tiež grafika prístrojov, palubný počítač a volant. Z nových luxusných prvkov spomeňme masážne predné sedadlá, kožené čalúnenie Vienna a obklady z klavírnej černe.

Zlepšila sa aj bezpečnosť. K dispozícii je výstraha pred kolíziou Front Assist, autonómne brzdy, udržiavanie v jazdnom prúde, adaptívny tempomat či parkovací asistent pre priečne aj pozdĺžne parkovanie vrátane vychádzania z parkovacieho miesta a upozornenia na križujúce vozidlá. Úplnou novinkou je Automatic Post-Collision Braking Systém, ktorý je po kolízii schopný bezpečne zastaviť vozidlo aj bez pričinenia vodiča.

Interiér používa nové obklady, vynovené... Foto: Volkswagen
Volkswagen Sharan - 2016 Interiér používa nové obklady, vynovené prístroje, no najmä rozhranie s 5- alebo 6,5-palcovým dotykovým monitorom.

Nemenej zmien sa odohralo pod kapotou. Sharan musel totiž zameniť staršiu techniku za motory Euro 6. Na výber bude z dvoch benzínových a troch dieselových agregátov. Všetky majú preplňovanie a priame vstrekovanie paliva. Benzínovú ponuku tvorí motor 1,4 TSI (110 kW) a dvojliter 2,0 TSI 162 kW. Silnejší z nich má v porovnaní s minulosťou o 15 kW vyšší výkon. Priaznivci nafty dostanú na výber z troch dvojlitrových dieselov 2,0 TDI s výkonmi 85, 110 alebo 135 kW.

Všetky agregáty s výnimkou základného dieselu môžu byť kombinované so 6-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG. Za príplatok aj s funkciou „plachtenia“ pre maximálne využitie zotrvačnej energie. Pohon 4×4, pravdepodobne už s novou spojkou Haldex piatej generácie, je vyhradený pre motor 2,0 TDI (110 kW). Volkswagen uvádza, že nový Sharan spotrebuje priemerne o 15 % menej paliva. Novinka sa verejnosti predstaví na marcovom autosalóne v Ženeve a do predajní zamieri v apríli.

Volkswagen Sharan - 2016
Volkswagen Sharan - 2016
+5Volkswagen Sharan - 2016

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #VW #VW Sharan
Články podľa značiek